معرفی TVOS 17

person نویسنده: کوثر قربانی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 330

tvOS 17 ویدئو کنفرانس و FaceTime را به صفحه نمایش خانه می‌آورد

اپل در جشنواره امسال به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاریی را اعلام کرد که در پاییز امسال عرضه می‌شوند که Apple TV 4K را برای کل خانواده لذت‌بخش‌تر، تعاملی‌تر و سرگرم‌کننده‌تر می‌کند. بنابراین کاربران - برای اولین بار - می‌توانند با استفاده از این برنامه محبوب در تلویزیون خود برای مکالمات جذاب‌تر با خانواده و دوستان لذت ببرند. tvOS 17 همچنین یک مرکز کنترل کاملاً جدید را به همراه سایر پیشرفت‌ها معرفی می‌کند که تجربه شخصی‌تر را ارائه می‌دهد که حتی با آیفون بهتر کار می‌کند. Apple TV 4K Apple TV+ و همه محبوب‌ترین برنامه‌های استریم را - با کیفیت تصویر و صدای سینمایی - و همچنین Apple Music، Apple Fitness+ و Apple Arcade را در بزرگترین صفحه نمایش خانه گرد هم می‌آورد. tvOS 17 امروزه به‌عنوان نسخه بتای توسعه‌دهنده در دسترس است و به‌عنوان یک به‌روزرسانی نرم‌افزار رایگان در پاییز امسال در دسترس خواهد بود.

باب بورچرز، معاون بازاریابی جهانی محصول اپل گفت: tvOS 17 با قابلیت‌های FaceTime و کنفرانس ویدیویی جدید، صفحه نمایش خانه را تغییر می‌دهد و به کاربران Apple TV 4K این امکان را می‌دهد تا به راحتی با هر کسی از خانه خود ارتباط برقرار کنند. ویژگی‌ها و پیشرفت‌های جدید، استفاده از Apple TV را ساده‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند و آن را به عنوان بهترین گزینه در اتاق نشیمن برای مشتریان اپل تقویت می‌کند.»

از پاییز امسال، کاربران Apple TV 4K می‌توانند از برنامه جدید FaceTime در Apple TV استفاده کنند و تماس‌ها را مستقیماً از Apple TV شروع کنند یا تماس‌های خود را در iPhone یا iPad شروع کنند و آنها را به Apple TV بسپارند. FaceTime در Apple TV از پشتیبانی دوربین تداومی برای اتصال بی‌سیم به iPhone یا iPad کاربر بهره می‌برد و از دوربین و میکروفون دستگاه استفاده می‌کند تا شرکت‌کنندگان را در تلویزیون دور هم جمع کند. سنتر استیج همه افراد اتاق را حتی در حین حرکت به طور کامل روی صفحه نمایش نگه می‌دارد، در حالی که واکنش‌های مبتنی بر ژست‌های جدید به تماس‌گیرندگان این امکان را می‌دهد تا از دست‌های خود برای ایجاد جلوه‌های روی صفحه مانند قلب یا آتش‌بازی استفاده کنند و لذت بیشتری را به مکالمه اضافه کنند. معرفی Split View برای Apple TV به کاربران امکان می دهد از تماشای نمایش‌ها یا فیلم‌ها با عزیزان خود در طول جلسه SharePlay لذت ببرند و در عین حال همه افراد را در تماس FaceTime ببینند. کنترل‌های آیفون یا آی‌پد، انتقال تماس FaceTime را در صورت لزوم به آن دستگاه‌ها آسان می‌کند. اگر تماس تلفنی یا FaceTime دیگری در طول جلسه برقرار شود، اعلانی روی تلویزیون ظاهر می‌شود تا به کاربر اطلاع دهد کسی در حال تماس است - بدون اینکه مشخص شود تماس‌گیرنده کیست، تا حریم خصوصی کاربر در یک دستگاه مشترک حفظ شود. اواخر امسال، برنامه‌های کنفرانس ویدیویی مانند Webex توسط Cisco و Zoom در tvOS راه‌اندازی می‌شوند و قابلیت‌های ارتباطی خود را به Apple TV 4K می‌آورند. توسعه دهندگان می توانند از API های دوربین در Apple TV 4K برای ادغام دوربین و میکروفون آیفون یا آی‌پد در برنامه tvOS خود استفاده کنند و تجربه‌های سرگرمی مشترک و همه جانبه جدیدی را برای اتاق نشیمن ایجاد کنند. Apple Music Sing - قابلیتی که به کاربران امکان می‌دهد با آهنگ‌های مورد علاقه‌شان آواز بخوانند - دوربین پیوستگی را نیز یکپارچه می‌کند تا کاربران بتوانند خود را روی صفحه ببینند و فیلترهای سرگرم‌کننده اضافه کنند.

تجربه‌ای که حتی با آیفون بهتر کار می‌کند

مرکز کنترل جدید در Apple TV دسترسی به تنظیمات و اطلاعات کلیدی را در کل تجربه Apple TV آسان‌تر از همیشه می‌کند. اکنون مرکز کنترل وضعیت سیستم، از جمله زمان و نمایه فعال را نمایش می‌دهد و با سایر جزئیات مفید بر اساس فعالیت کاربر گسترش می‌یابد.tvOS 17 ادغام یکپارچه Apple TV و iPhone را با قابلیت مکان یابی Siri Remote تقویت می‌کند. کاربران می‌توانند کنترل از راه دور Apple TV را در داخل Control Center در آیفون راه اندازی کنند تا Siri Remote (نسل دوم یا جدیدتر) خود را پیدا کنند. با نزدیک‌تر شدن کاربران به کنترل از راه دور، یک دایره روی صفحه بزرگ می‌شود تا حرکت آن‌ها را هدایت کند.

علاوه بر این، هنگام استفاده از کنترل از راه دور در آیفون برای بیدار کردن و کنترل Apple TV، کاربران به طور خودکار به نمایه خود سوئیچ می‌شوند و اطمینان حاصل می‌کنند که به نمایش‌های اخیرا تماشا و توصیه‌های شخصی‌شده خود دسترسی دارند. اکنون تنظیمات و تنظیمات برگزیده اضافی برای هر نمایه کاربر، از جمله زبان سیستم و AirPods جفت شده، ذخیره می‌شود و تجربه شخصی‌سازی‌شده‌تری را ارائه می‌دهد. پیشرفت‌های محافظ صفحه‌نمایش تجربه‌ای زیباتر و حتی سفارشی‌تر را در Apple TV ارائه می‌کنند، زیرا کاربران اکنون می‌توانند از خاطرات انتخاب‌شده از کتابخانه شخصی، کتابخانه مشترک یا هر دو در صفحه بزرگ لذت ببرند.

زنده شدن خاطرات

جدای از پخش ویدیوها و نمایش ها، زنده کردن خاطرات و کلیپ های قدیمی همیشه در صفحه بزرگ سرگرم کننده تر است. با tvOS 17، اکنون می توانید از خاطرات انتخاب شده خود از کتابخانه شخصی یا حافظه مشترک در Apple TV خود لذت ببرید. اگر تصاویر خود را نمی خواهید، می توانید مجموعه مناظر اپل را نیز مشاهده کنید.

ویژگی‌های دیگرtvOS 17 

  • Enhance Dialogue که به کاربران اجازه می‌دهد با جدا کردن دیالوگ از نویز پس‌زمینه و جلو بردن آن، با وضوح بیشتری آنچه را که درباره جلوه‌ها، اکشن و موسیقی در یک فیلم یا برنامه تلویزیونی در Apple TV 4K همراه با HomePod (نسل دوم) گفته می‌شود بشنوند. 
  • پشتیبانی از Dolby Vision 8.1 که به کاربران Apple TV 4K تجربه بصری سینمایی‌تری با متادیتا پویا در طیف وسیع‌تری از فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی ارائه می‌دهد.

  • پیشرفت‌های Apple Fitness+ روشی جدید برای کاربران Fitness+ برای دریافت برنامه تمرینی یا مدیتیشن سفارشی بر اساس روز، مدت زمان، نوع تمرین و موارد دیگر. Stacks، که به کاربران اجازه می‌دهد تمرینات و مدیتیشن‌های متعددی را برای انجام یکپارچه پشت سر هم انتخاب کنند. و Audio Focus، که به کاربران این امکان را می‌دهد که میزان صدای موسیقی یا صدای مربیان را اولویت بندی کنند.
  • پشتیبانی شخص ثالث VPN، که توسعه دهندگان را قادر می‌سازد تا برنامه‌های VPN را برای Apple TV ایجاد کنند. این می‌تواند برای کاربران سازمانی و آموزشی که مایل به دسترسی به محتوا در شبکه‌های خصوصی خود هستند مفید باشد، و به Apple TV اجازه می‌دهد تا راه حل عالی برای دفتر و اتاق کنفرانس باشد.
برچسب‎ها: WWDC 2023 tvOS17

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید