نصب افتر افکت روی مک بوک

person نویسنده: سینا پورجلال list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 2098

افترافکت نرم افزاری کاربردی برای طراحی دو بعدی است که بستری را برای هنرمندان این حوضه فراهم کرده تا بتوانند خلاقیت خود را با این نرم افزار پرورش دهند و در حوضه‌های مختلف فعالیت کنند.

ادوبی افترافکت (Adobe After Effects) چیست ؟

افتر افکت یک نرم افزار بسیار کاربردی است که کار با آن راحت است چون ساختار ساده‌ای دارد. افتر افکت مثل هر برنامه ویرایش فیلم در دنیا از سیستم لایه‌ای یا layer استفاده می‌کند. این نرم افزار بسیار پر قدرت در پروژه‌های تبلیغاتی و سینمایی کاربرد وسیعی دارد؛ چون امروزه فیلم‌سازی و تبلیغات نسبت به گذشته پیشرفت زیادی کرده و از حالت عکس و یا به طور کلی از حالت سکون به حالت پویا و متحرک تغییر شکل داده است.

کاربرد افترافکت را می‌توان به سه بخش کلی تقسیم کرد:

  • جلوه‌های ویژه
  • موشن گرافیک
  • کامپوزیت یا ترکیب‌بندی

در ادامه ی مقاله قصد داریم به این سه کاربرد بیشتر بپردازیم و در مورد هر کدام توضیح اجمالی داده می‌شود:

جلوه‌های ویژه در افترافکت

جلوه‌های ویژه به هر کاری که در صنعت فیلم‌سازی انجام آن مشکل می‌باشد و از عهده عوامل عادی فیلم بر نمی‌آید و برای ایجاد آن گروه دیگری وارد عمل می‌شوند؛ جلوه‌های ویژه می‌گوییم. شاید این تعریف قدیمی جلوه ویژه  باشد و به عنوان مثال بتوان به ایجاد انفجار در صحنه فیلم‌ها، تصادفات، استفاده از بدلکاران در افتادن از ارتفاع و  …. اشاره کرد. اما تعریف جلوه ویژه در حال حاضر را می‌توان نوع دیگری تعریف کرد: ایجاد هر آنچه که  در ذهن شما می‌باشد و در دنیای واقعی امکان پذیر نیست! مثل ایجاد ربات‌های غول پیکر، ساختن یک دنیای خیالی و غیر واقعی، ایجاد انفجارهای عظیم و ….

البته جلوه‌های ویژه به چند نوع مثل جلوه‌های ویژه میدانی، جلوهای ویژه بصری و … تقسیم می‌شود. در جلوه ویژه شما گاهی می‌خواهید یک اتفاق خیلی دیده شود، مانند صحنه‌های تصادف و انفجار و … و گاهی می‌خواهید جلوه ویژه دیده نشود! مانند خلق یک شهر یا سرزمین رویایی اما طوری که بیننده اصلا متوجه اینکه این تصاویری که می بیند به صورت مصنوعی تولید شده و وجود خارجی ندارد .

موشن گرافیک در افترافکت

موشن گرافیک (motion graphics)  به طرح‌های گرافیکی دارای حرکت گفته می‌شود ، در گذشته طرح‌ها گرافیکی در  سطح یک پوستر یا یا عکس ثابت بود ،اما امروزه طرح‌های گرافیکی متحرک بیش از پیش استفاده می‌شود ، و موشن گرافیک‌ها  در زمینه‌های گوناگون از قبیل تبلیغات ، تیزرهای تلوزیونی ، تیتراژ فیلم‌ها و … کاربرد فراوان دارند .از نمونه‌های بارز موشن گرافیک به تیزر برنامه‌های تلوزیون می‌توان اشاره کرد.

کامپوزیشن یا ترکیب بندی در افترافکت

کامپوزیشن (composition) نیز جزء تفکیک ناپذیر جلوه‌های ویژه می باشد؛ زیرا معمولا از زمان قدیم جلوه‌های ویژه  از ترکیب چند فیلم (چند لایه) تشکیل شده بود و این لایه‌ها باید در نهایت با هم ترکیب می‌شدند. این کار در نوع  خود یک تخصص می‌باشد. شما در composition که جزء مراحل آخر یک پروژه می‌باشد؛ لایه‌های مختلف از فیلم را کنار هم قرار می‌دهید و اصلاحات رنگی و نوری را بر روی آن ها اعمال می‌کنید تا به یک ترکیب قابل قبول برسید.

نصب افتر افکت در مکبوک

در ابتدا باید بدانید می‌خواهید از نسخه رسمی افتر افکت اسفاده کنید و هزینه‌ی آنرا پرداخت کنید یا از نسخه‌های رایگان استفاده کنید؟ نسخه‌های رایگان توسط گروه‌های خاصی ایجاد می‌شوند و نسخه‌های دست کاری شده هستند و ممکن است مشکلاتی برای استفاده از آن‌ها به وجود بیاید.

پیشنهاد ما به شما استفاده از نسخه‌های اورجینال است زیرا تمام امکانات به راحتی در دسترس شما قرار میگیرد و مشکلی برای بروزرسانی و استفقاده از امکانات جدید نخواهید داشت.

برای نصب نسخه رایگان ابتدا باید Creative Cloud را نصب کنید و سپس به لینک کانال تلگرامی اینجا بروید و فایل نصبی افتر افکت را دانلود کنید و در سیستم خود ذخیره کنید.

در زیر مراحل نصب را ادامه می‌دهیم:

در ابتدا باید فایل dmg دانلود شده را باز کنیم؛ این فایل چون برای سیستم ناشناخته است باید ابتدا مراحل زیر را طی کنید:

  • با کلیک بروی آیکون اپل در نوار بالایی، منو system preferences را انتخاب کنید.
  • آیکون  secrurity & privacy را پیدا و باز کنید.
  • روی يکون قفل بزنید.
  • Open anyway
  • اجازه نصب را به نرم افزار می‌دهیم.

بعد از اجازه نصب دادن فایل دانلود شده را باز کنید و به روی فایل install کلیک کنید. مجدد نیاز هست از security & privacy  اجازه نصب را بدهید.

بعد از باز کردن فایل گزینه install را بزنید و رمز سیستم شمارا می‌خواهد، وارد کنید و منتظر بمانید تا روند نصب انجام شود که به طور میانگین 7 دقیقه زمان می‌برد.

سپس در همان پوشه فایل patch.tool را باز کنید و دوباره پسورد سیستم را وارد کنید و enter را بزنید.

حالا می‌توانید افتر افکت را در سیستم خود اجرا کنید و از امکانات آن لذت ببرید.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید