آموزش تبدیل عکس به متن در آیفون

person نویسنده: کوثر قربانی list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 3540

متن را از عکس‌ها در iPhone یا iPad خود کپی و ترجمه کنید

تصاویر و متن دو نوع محتوای مهمی هستند که در وب با آن مواجه می‌شویم. آن‌ها را می‌توان تقریباً در هر صفحه وب یافت. آن‌ها اطلاعات را به روش‌های مختلف منتقل می‌کنند و هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. ظاهراً تصاویر مهم‌ترین عامل زیبایی هستند. با این حال، بزرگ‌ترین مزیت تصاویر ظرفیت آن‌ها برای برقراری ارتباط بین آنچه کاربران در وب و دنیای ملموس اشیاء فیزیکی و افراد زنده هستند، است. عکس‌ها هم آموزنده و هم از نظر احساسی جذاب هستند. اکثر کاربران وب از نظر بصری هدایت می‌شوند، آن‌ها تصاویر را سریع‌تر از کلمات درک می‌کنند، همان‌طور که گفته می‌شود: "یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد." برعکس، اطلاعات ذخیره شده به عنوان متن در دسترس‌تر، قابل جستجو، ویرایش و تجزیه و تحلیل هستند، که می‌تواند در بسیاری از زمینه های مختلف ارزشمند باشد.

این به ویژه برای اسناد، فاکتورها و سایر مطالب متن سنگین مفید است. وقتی متنی را از اسناد فیزیکی، تصاویر اسکن شده، اسکرین شات‌ها چاپ یا دست نویس کرده‌اید، چگونه می‌توان آن‌ها را به متنی تبدیل کرد که با استفاده از برنامه‌ها یا ابزارهای نرم افزاری روی تلفن یا رایانه قابل ویرایش، جستجو و تجزیه و تحلیل باشد؟ ما می‌دانیم که وقتی کپی و چسباندن کار نمی‌کند، اسکرین شات‌ها به کمک می‌آیند. هنگامی که ما نیاز به دیجیتالی کردن اسناد فیزیکی داریم، برنامه‌های اسکنر به کمک می‌آیند. آیا راه آسانی برای تشخیص کاراکترها در اسکرین شات، تصاویر اسکن شده وجود دارد؟ روش‌های مختلفی برای استخراج متن از تصاویر یا تبدیل تصاویر به متن در آیفون وجود دارد. به عنوان مثال، می‌توانید از برنامه‌های OCR شخص ثالث یا برنامه‌هایی با ویژگی OCR داخلی استفاده کنید. در زیر فقط چند روش و برنامه رایگان و پولی برای استخراج متن از تصاویر در آیفون آورده شده است. بسته به نیازها و ترجیحات خاص شما، ممکن است برنامه‌ها یا جریان‌های کاری دیگری وجود داشته باشند که برای شما بهتر کار کنند.

روش اول شما می‌توانید از متن زنده برای دریافت اطلاعات از عکس‌ها، ویدیوها و تصاویر استفاده کنید.

Live Text اطلاعات درون عکس‌ها، فیلم‌ها و تصاویری را که آنلاین پیدا می‌کنید، شناسایی می‌کند. این بدان معناست که می‌توانید با یک ضربه تماس برقرار کنید، ایمیل ارسال کنید یا مسیرها را جستجو کنید. همچنین می‌توانید از Live Text در برنامه دوربین یا هنگام استفاده از دوربین در برنامه‌هایی مانند یادداشت‌ها یا یادآوری‌ها استفاده کنید — دوربین خود را به سمت عکس یا تصویر حاوی متن بگیرید، سپس روی دکمه Live Text دکمه تشخیص متن ضربه بزنید.

برای روشن کردن Live Text برای همه زبان‌های پشتیبانی‌شده:

  • برنامه تنظیمات را باز کنید.
  • روی General ضربه بزنید.
  • روی Language & Region ضربه بزنید، سپس Live Text را روشن کنید.

برای استفاده از Live Text، به iPhone XS، iPhone XR یا جدیدتر با iOS 15 یا جدیدتر نیاز دارید. Live Text همچنین در iPad Pro 12.9 اینچی (نسل سوم) یا جدیدتر، iPad Pro 11 اینچی (همه مدل‌ها)، iPad Air (نسل سوم) یا بالاتر، iPad (نسل هشتم) یا بالاتر و iPad mini (5th) در دسترس است.

روش دوم با استفاده از Scanner Pro - یک برنامه پولی، تصاویر را به متن تبدیل کنید

Scanner Pro – برنامه Scan Documents یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های اسکنر در اپ استور است. قابلیت‌های OCR و جستجوی متن کامل به شما امکان می‌دهد بخش‌های مهم اسکن‌های خود را به راحتی برجسته کنید، اسکن‌های خود را به متن تبدیل کنید تا بتوانید آن را بخوانید، کپی کنید و به برنامه‌های دیگر صادر کنید.

برنامه اسکنر را در آیفون اجرا کنید، روی دکمه Add (+) در گوشه پایین سمت راست ضربه بزنید تا صفحه عکسبرداری باز شود. می‌توانید مستقیماً یک سند را در آیفون اسکن کنید. روی نماد Picture از نوار ابزار پایین ضربه بزنید تا عکس، تصویر یا هر فایل تصویری ذخیره شده در Camera Roll خود را انتخاب و وارد کنید. هنگامی که یک فایل تصویری به برنامه اسکنر اضافه شد، روی دکمه Menu (سه نقطه) در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید، یک منوی پاپ آپ را در پایین صفحه نمایش مانند این مشاهده خواهید کرد.

برای انجام OCR، Recognize Text (OCR) را انتخاب کنید، سپس این برنامه اسکنر برای آیفون تصویر را به متن تبدیل می‌کند یا متن را فوراً از تصویر استخراج می‌کند. پس از تکمیل تبدیل، تب متن روی صفحه آیفون شما نمایش داده می‌شود. دکمه کپی همه را لمس کنید تا متن استخراج شده از تصویر را کپی کنید و آن را در هر جایی که دوست دارید، یادداشت، ایمیل، پیام‌های متنی، مکالمات از طریق یک برنامه چت و غیره قرار دهید.

روش سوم تبدیل تصاویر به متن با Adobe Scan – راه حل رایگان

Adobe Scan یک برنامه عالی است. برنامه رایگان تلفن همراه Adobe Scan روی دستگاه تلفن همراه شما کار می‌کند، اسناد را به صورت PDF اسکن می‌کند و متن را به طور خودکار تشخیص می‌دهد. برنامه رایگان اسکنر PDF را در آیفون خود اجرا کنید. اگر اولین بار است که از آن استفاده می‌کنید، از شما خواسته می‌شود که وارد شوید یا ثبت نام کنید. می‌توانید با استفاده از حساب Google یا حساب اپل وارد شوید. یا از آدرس ایمیل خود برای ثبت نام یک حساب رایگان با Adobe استفاده کنید. پس از ورود به سیستم، حالت ضبط خودکار سند دوربین شما را باز می‌کند تا بتوانید به سرعت هر چیزی را با استفاده از آیفون خود به PDF اسکن کنید.

ما قصد داریم اسکرین شات‌ها و تصاویر را در آیفون به متن تبدیل کنیم، بنابراین روی نماد Images در گوشه سمت چپ پایین ضربه بزنید تا اسکرین شات‌ها را پیدا کرده و در برنامه اسکنر بارگذاری کنید. برنامه اسکنر PDF می‌تواند به طور خودکار عکس‌های اسناد را از کتابخانه عکس شما برای شما شناسایی و پیدا کند. برای انتخاب همه اسکرین شات‌ها ضربه بزنید، سپس روی دکمه تأیید (نماد بررسی) در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید تا عکس‌ها را به برنامه اسکنر وارد کنید. پس از اضافه شدن اسکرین شات‌ها به Adobe Scan، روی دکمه Save PDF در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید تا اسکرین شات‌ها در آیفون به PDF تبدیل شوند.

روش چهارم استخراج یا کپی متن از تصاویر با استفاده از Google Photos - رایگان

Google Photos راه حل رایگان دیگری برای انتخاب و کپی متن از تصاویر یا عکس‌های ما در فرمت‌های JPG، PNG، TIFF و موارد دیگر با OCR پیشرفته داخلی است. این برنامه رایگان را از اپ استور بر روی آیفون خود دریافت کنید. آن را روی دستگاه خود راه اندازی کنید. اگر اولین باری بود که آن را اجرا می‌کردید، دسترسی کامل به عکس‌های شما را درخواست می‌کند. حتماً به آن اجازه بدهید. Google برای نگهداری عکس‌های شما فضای ذخیره‌سازی رایگان ارائه می‌دهد، اما می‌توانید از آن‌ها در Google Drive نسخه پشتیبان تهیه نکنید. اسکرین شات یا عکسی را که دوست دارید اسکن کنید در برنامه Google Photos باز کنید. این برنامه تصویر یا اسکرین شات انتخابی را که می‌خواهید متن را استخراج کنید تجزیه و تحلیل می‌کند و نوار ابزار را در پایین با چندین گزینه نمایش می‌دهد. سپس می‌توانید هر متنی را که دوست دارید استخراج کنید انتخاب کنید یا به سادگی روی دکمه انتخاب همه ضربه بزنید و تمام متن موجود در تصویر یا اسکرین شات را انتخاب کنید. Google Photos چند گزینه را در پایین صفحه به شما نشان می‌دهد، متن را کپی کنید، جستجو کنید، ترجمه کنید و در رایانه کپی کنید. برای کپی کردن متن انتخاب شده در کلیپ بورد، روی Copy text ضربه بزنید، سپس هر برنامه دیگری را که می‌خواهید متن را در آن جایگذاری کنید را باز کنید.

متن را در یک عکس، ویدیو یا تصویر کپی کنید

  • برنامه Photos را باز کنید و یک عکس یا ویدیو را انتخاب کنید یا یک تصویر را به صورت آنلاین انتخاب کنید.
  • یک کلمه را لمس کنید و نگه دارید. اگر متن در یک ویدیو است، ابتدا ویدیو را مکث کنید.
  • روی Copy ضربه بزنید. برای انتخاب تمام متن در عکس، روی Select All ضربه بزنید.
  • پس از کپی کردن متن، می توانید آن را در برنامه دیگری جایگذاری کنید یا آن را با شخصی به اشتراک بگذارید. برای برجسته کردن تمام متن در یک عکس یا تصویر، یک عکس یا تصویر را انتخاب کنید، سپس روی دکمه Live Text دکمه Detect Text در گوشه سمت راست پایین عکس ضربه بزنید.

امیدواریم از مطالب گفته شده لذت ببرید و بتوانید اسکرین شات‌های گوشی‌تان را به متن تبدیل کنید و در وقت خود صرفه جویی کنید و خسته نشوید.

برچسب‎ها: آیفون iphone

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید