ایفون چقدر شارژ نگه میدارد ؟

person نویسنده: کوثر قربانی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 2779

یک آیفون فقط به اندازه عمر باتری آن مفید است. از همان اولین آیفون، کاربران نکاتی را مبادله می‌کردند که چگونه عمر باتری و طول عمر باتری آیفون را در طول زمان بهینه کنند تا با هر بار شارژ، عملکرد بیشتری داشته باشند. ما چیزهای زیادی در مورد باتری‌های تلفن از کار کردن با یکدیگر برای دوام بیشتر آیفون یاد گرفتیم، اما در نهایت، مهم است که بدانید چه زمانی باتری آیفون خود را تعویض کنید.

به همین دلیل است که اپل ویژگی سلامت باتری آیفون را معرفی کرد که در تنظیمات دستگاه iOS تبدیل به یک مشکل شده است. امروز، ویژگی سلامت باتری، نحوه دریافت بهترین عملکرد باتری آیفون و زمان تعویض باتری آیفون را بررسی می‌کنیم. 

سلامت باتری آیفون چیست؟

iPhone Battery Health یک ویژگی اضافه شده در iOS نسخه 11.3 است که در سال 2018 منتشر شد. اگر گوشی شما هنوز نسخه 11.3 یا بالاتر نیست، وقت آن رسیده است که نرم افزار خود را به‌روز کنید. ویژگی Battery Health را می‌توان در منوی تنظیمات پیدا کرد و اطلاعات اولیه و مفیدی در مورد سلامت کلی و عملکرد باتری آیفون به شما می‌دهد. از داشبورد iPhone Battery Health، می‌توانید باتری گوشی خود را برای کمک به بهینه‌سازی عملکرد و شناسایی زمان مناسب برای تعویض باتری آیفون خود پیگیری کنید. سه مورد داشبورد در ابزار سلامت باتری شما عبارتند از: حداکثر ظرفیت، حداکثر قابلیت عملکرد و یک کلید برای بهینه‌سازی شارژ باتری.

حداکثر ظرفیت

حداکثر ظرفیت، کارایی باتری شما از زمانی است که گوشی شما از کارخانه خارج شده است. باتری‌ها معمولاً با گذشت زمان کارایی خود را از دست می‌دهند و این توضیح می‌دهد که چرا باتری تلفن قدیمی شارژ کمتر و کمتری را در خود نگه می‌دارد. عملکرد بهینه تلفن بین 100٪ تا 80٪ حداکثر ظرفیت است.

حداکثر قابلیت عملکرد

در بیشتر مواقع، این شامل پیامی می‌شود که می‌گوید آیفون شما می‌تواند بهترین عملکرد را داشته باشد. گاهی اوقات، اگر اخیراً تصادفی را تجربه کرده باشید، ممکن است پیامی ببینید که باتری شما قادر به ارائه حداکثر توان لازم نیست. پیام دوم به این معنی است که تلفن شما به طور خودکار مدیریت عملکرد را روشن کرده است و باتری باید به زودی تعویض شود.

iphone

شارژ باتری بهینه شده

غیرفعال کردن این گزینه به منظور محافظت از باتری و افزایش طول عمر کلی باتری، از شارژ بیش از 80 درصدی گوشی شما جلوگیری می‌کند. اگر تلفن شما بیشتر اوقات در حال شارژ است، و اگر می‌خواهید یک شبه شارژ شود، این گزینه ایده‌آل است، اما اگر قصد سفر دارید و در هنگام خروج نیاز به شارژ 100 درصدی دارید، ممکن است خاموش شود.

چگونه عملکرد باتری را به حداکثر برسانیم

"عمر باتری" مدت زمانی است که یک دستگاه قبل از نیاز به شارژ مجدد کار می‌کند. "طول عمر باتری" مدت زمانی است که یک باتری تا زمانی که نیاز به تعویض دارد دوام می‌آورد. یکی از عواملی که بر عمر و طول عمر باتری تأثیر می‌گذارد، ترکیب کارهایی است که با دستگاه خود انجام می‌دهید. مهم نیست که چگونه از دستگاه خود استفاده می‌کنید، راه‌هایی برای کمک وجود دارد. طول عمر باتری به "سن " آن مربوط می‌شود که چیزی فراتر از گذشت زمان است. این شامل عوامل مختلفی است، مانند تعداد چرخه‌های شارژ و نحوه مراقبت از آن. برای به حداکثر رساندن عملکرد باتری و کمک به افزایش طول عمر باتری، این نکات را دنبال کنید. به عنوان مثال، زمانی که آیفون برای مدت طولانی استفاده نمی‌شود، آن را نیمه شارژ نگه دارید. همچنین از شارژ کردن یا رها کردن آیفون در محیط‌های گرم از جمله قرار گرفتن در معرض مستقیم خورشید برای مدت طولانی خودداری کنید.

چگونه سلامت باتری آیفون خود را بررسی کنیم

تنظیمات < سلامت باتری
با رفتن به تنظیمات آیفون می‌توانید داشبورد سلامت باتری آیفون خود را پیدا کنید. سپس به پایین اسکرول کنید تا Battery Health را ببینید و این گزینه را انتخاب کنید. این اطلاعات اولیه را به شما نشان می‌دهد و می‌توانید برای بررسی بیشتر یا تغییر تنظیمات عملکرد باتری خود ضربه بزنید.

آیا 75 درصد به طور کلی سلامت باتری خوب است؟

هنگامی که به صفحه سلامت باتری خود نگاه می‌کنید، بارزترین عامل درصد حداکثر ظرفیت است. 100% کاملاً تازه کارخانه است و آیفون‌ها می‌توانند با باتری‌هایی تا 80% عملکرد بسیار خوبی در حداکثر ظرفیت کار کنند. اگر سلامت باتری آیفون شما به 75 درصد یا کمتر کاهش یافته باشد، همچنان عملکرد خوبی خواهد داشت. با این حال، می‌توانید انتظار تخریب بیشتر را داشته باشید و ممکن است در آینده نزدیک شاهد اعداد کمتر و عملکرد بدتر باشید.

با چند درصد سلامت باتری باید باتری آیفون خود را تعویض کنید؟ شما شاهد کاهش قابل توجهی در عملکرد بین 75 تا 60 درصد خواهید بود. اگر درصد سلامت باتری آیفون شما در طول مدت گارانتی شما - معمولاً حدود یک سال - به زیر 80٪ کاهش یابد، اپل باتری را تعویض می‌کند.

باتری آیفون چقدر می‌تواند دوام بیاورد

یک باتری جدید آیفون با ظرفیت 100 تا 80 درصد، بسته به نحوه استفاده از آن، می‌تواند 8 تا 20 ساعت شارژ نگه دارد. معمولاً حدود دو سال طول می‌کشد تا شاهد کاهش قابل توجهی در عملکرد باتری آیفون باشید. آیفونی که به آرامی و با مراقبت خوب از باتری استفاده شده باشد، می‌تواند تا پنج سال روی باتری اصلی خود بماند، و استفاده زیاد یا شارژ مداوم می‌تواند نیاز به تعویض زودهنگام باتری آیفون داشته باشد. 

نکاتی برای افزایش عمر و طول عمر باتری آیفون

چگونه می‌توان عملکرد باتری آیفون را به حداکثر رساند؟

  • از شارژ کامل یا تخلیه کامل خودداری کنید
  • یک شبه شارژ نکنید
  • از صفحه نمایش کم نور استفاده کنید
  • خدمات مکان یابی را خاموش کنید
  • شارژ بهینه باتری را روشن کنید
  • از شارژر اصلی یا تایید شده اپل استفاده کنید
  • برنامه‌ها و ویژگی‌های استفاده نشده را ببندید
  • از دمای شدید خودداری کنید
  • از قاب گوشی مناسب استفاده کنید
  • نرم افزار خود را به‌روز نگه دارید
  • باتری را به موقع تعویض کنید

آیا AppleCare+ تعویض باتری را پوشش می‌دهد؟

اگر در زمانی که باتری آیفون شما به زیر 80 درصد حداکثر ظرفیت می‌رسد، همچنان AppleCare+ دارید، بله. جایگزینی باتری شما می‌تواند و احتمالاً باید در پوشش ضمانت AppleCare+ گنجانده شود.

اگر آیفون شما از گارانتی خارج شده است، باید آن را به نزدیکترین محل تعمیر ارسال کنید و یا به فروشگاه اپل مراجعه کنید، هزینه تعمیر 89 دلار خواهد بود. همچنین ممکن است هزینه تعمیرات اضافی انجام شده از شما دریافت شود یا قبل از ارسال، نیاز باشد که گوشی را به غیر از باتری تعمیر کنید.

چگونه می‌توانم باتری آیفون خود را تغییر دهم؟

اگر از تعمیرات گوشی مطمئن هستید و یک کیت تعمیر آیفون (پیچ گوشتی‌های کوچک، قاب جدا و غیره) دارید، می‌توانید یک تعویض باتری آیفون را خودتان انجام دهید. با این حال، این برای تکنسین‌های بی تجربه توصیه نمی‌شود. آیفون‌ها ظریف هستند و تنها باز کردن قاب آن می‌تواند قطعات شما را در معرض خطر قرار دهد. به خصوص اگر باتری آیفون شما متورم شده باشد. باید پیچ‌های ریز را با ظرافت بردارید، قاب را باز کنید، زبانه‌های محکم را به آرامی بلند کنید، از موچین برای بیرون آوردن زبانه‌های کششی استفاده کنید و در نهایت باتری را بیرون بیاورید. تعویض آن مستلزم نصب مجدد به همان اندازه ظریف است.

سلامت باتری کاهش یافته است

اگر سلامت باتری به میزان قابل توجهی کاهش یافته باشد، پیام زیر نیز ظاهر می‌شود:

  • سلامت باتری شما به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. یک ارائه‌دهنده خدمات مجاز اپل می‌تواند باتری را تعویض کند تا عملکرد و ظرفیت کامل را بازیابی کند. اطلاعات بیشتر درباره گزینه‌های خدمات…

این پیام یک مشکل ایمنی را نشان نمی‌دهد. باتری شما همچنان قابل استفاده است. با این حال، ممکن است مشکلات باتری و عملکرد قابل توجه‌تری را تجربه کنید. 

پیام مهم باتری

اگر پیام زیر را مشاهده کردید، به این معنی است که باتری آیفون شما تایید نمی‌شود. این پیام برای iPhone XS، iPhone XS Max، iPhone XR و نسخه‌های جدیدتر اعمال می‌شود.

  • نمی‌توان تأیید کرد که این آیفون باتری اصلی اپل دارد. اطلاعات بهداشتی برای این باتری در دسترس نیست. اطلاعات سلامت باتری گزارش شده در دسترس نیست. برای بررسی باتری خود، با یک ارائه دهنده خدمات مجاز اپل تماس بگیرید
برچسب‎ها: آیفون iPhone

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید