نكات مهاجرت به سيستم عامل مك او اس (macOS)

person نویسنده: سینا پورجلال list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 510

مهاجرت به يك سيستم عامل جديد بايد با اطلاعات كامل باشد تا نياز‌هاي شمارا برطرف كند.

سيستم عامل مك او اس(macOS)

در رايانه­‌هاي شركت اپل(Mac) سيستم عاملي به نام macOS استفاده مي‌­شود. مك او اس همانند ويندوز و لينوكس يك سيستم عامل شناخته شده مي­‌باشد؛ با اين تفاوت كه اين سيستم عامل فقط در رايانه‌هاي شركت اپل قابل استفاده است.

برخي از كاربران فقط براي تجربه كار با سيستم عامل مك او اس اقدام به خريد سخت افزار اپل می‌كنند.

اين سيستم عامل در سال 2001 با كد 10.0 به بازار ارائه و در آن زمان با نام «Mac OS X» شناخته مي‌شد.

بر خلاف سیستم‌عامل ویندوز، مک او اس بر پایه‌ی سیستم‌عامل «Unix» طراحی شده است که ریشه‌ی آن به دهه‌ی 1970 میلادی بر می‌گردد. در نتیجه شباهت‌های زیادی بین این سیستم‌عامل و توزیع‌های لینوکس و یونیکس وجود دارد که به عنوان مثال می‌توان به رابط خط فرمان «Bash» و سطوح مجوزهای Unix اشاره کرد.

macOS سیستم‌عامل خیلی سر راستی است. مجموعه‌ای از نرم‌افزارها که برای کارهای روزانه مورد نیاز هستند نظیر مدیریت ایمیل یا مرورگر وب را از زمان نصب در خود دارد و به خوبی با سایر دستگاه‌های خانواده‌ی اپل نظیر آیفون و آیپد کار می‌کند.

 نكات مهاجرت به مك او اس(macOS)

براي مهاجرت به سيستم عامل جديد بايد به نياز خود توجه كنيد و با ديد باز وارد سيستم عامل جديد شويد. اغلب ايرانی‌­ها و جمعيت بيشتري از مردم جهان از سيستم عامل ويندوز استفاده می‌كنند؛ به اين دليل كه رايانه­هاي مختلف به خوبي از اين سيستم عامل پشتيباني می‌كنند و محيط كاربري مناسبي دارد.

در ايران به طور معمول در زمان خريد سيستم جديد سيستم عامل ويندوز به روي آن نصب می‌­باشد و يكي ديگر از دلايل همه گير بودن اين سيستم عامل نسبت به macOS همين می‌­باشد.

سيستم عامل مك او اس تنها در رايانه‌­های شركت اپل اجرا می‌­شود به همين دليل ساختار آن به نحوي برنامه ريزي شده كه با سخت افزار رايانه ارتباط بسيار بالايي برقرار می‌كند و در نتيجه امكانات بالايي ارائه می‌كند و قابليت هاي قابل توجهي را از خود نشان مي‌دهد.

رابط كاربري سيستم عامل مك او اس با ويندوز متفاوت است; براي درك بيشتر اين تفاوت­ها به اين مقاله مراجعه كنيد.

در يك رنج قيمتي شما مي­توانيد رايانه‌اي با سخت افزاري بالاتر از رايانه‌­هاي اپل پيدا كنيد اما در برخي موارد به دليل وجود سيستم عامل مك او اس و رابط كاربري جذاب آن انتخاب آخر شما اپل مي‌باشد! همچنين بايد به اين نكته توجه كنيد كه از نظر اعداد سخت افزاري فريد نخوريد و به خروجي و كارايي محصول دقت كنيد.

رايانه هاي اپل اعداد پايين‌تري در سخت افزار رم، گرافيك و... دارند اما به دليل هماهنگ بودن تمام قسمت هاي مختلف دستگاه، خروجي قابل قبولي را به شما ارائه مي‌كنند.

چه نکاتی را در این زمینه بایستی توجه داشت؟

چه بخواهيم چه نه! بايد قبول كنيم هر سيستم عامل ساختار، قوانين و كاركرد مربوط به خود را دارد و ممكن هست كه در سيستم عامل‌هاي ديگر اصلا كاربردي نداشته باشد.

پس مقايسه دو سيستم عامل كار اشتباهي مي‌باشد و شما بايد نسبت به نياز خود از سيستم عامل هاي مختلف استفاده كنيد.

به حرف افراد ديگر در استفاده از سيستم عامل‌هاي ديگر توجه نكنيد زيرا غالبا افراد با ديد بسته و هيجان به سيستم عامل جديد سفر ميكنند كه باعث مي‌شود نياز آنها برطرف نشود و تجربه­ي نادرستي از آن سيستم عامل به دست بياورند.

 

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید