راهنمای خرید کابل شارژر اورجینال اپل

person نویسنده: سینا پورجلال list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 588

یکی از ضروری‌ترین لوازم جانبی گوشی، کابل شارژر باکیفیت است که علاوه بر اینکه باتری گوشی را با سرعت و کیفیت باتری شارژ می‌کند ضامن سلامتی باتری هم هست.پس انتخاب و خرید کابل شارژ مرغوب و باکیفیت در درجه‌ی اول اهمیت قرار دارد. اگر به‌دنبال راهنمای خرید شارژر و کابل شارژر مرغوب هستید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

چرا انتخاب کابل شارژ خوب اهمیت دارد؟

اپل توصیه می‌کند که همیشه از لوازم جانبی اصل اپل استفاده کنید. کابل شارژ بی‌کیفیت در مدت زمان کمی به باتری آسیب می‌زند و حتی ممکن است باعث باد کردن باتری گوشی و یا مشکلات دیگری شود . داغ کردن گوشی دیگر از مشکلاتی است که در اثر استفاده از کابل بی‌کیفیت با آن مواجه می‌شویم.

احتمالا قبلا هم این تجربه را داشته‌اید که باتری شما خیلی سریع شارژش خالی می‌شود و مجبور می‌شوید زود به زود آن را شارژ کنید یا اینکه مدت زمان خیلی زیادی طول می‌کشد تا باتری فول‌شارژ شود و شما باید ساعت‌ها منتظر پر شدن شارژ گوشی‌تان باشید. دلیل اصلی این مشکلات آسیب دیدن باتری در اثر استفاده از کابل‌های بی‌کیفیت است. اگر از یک کابل مرغوب و مطمئن استفاده کنید کمتر شاهد این اتفاقات خواهید بود.

اما در انتخاب کابل شارژ باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

در پایین چند نمونه از این موارد را ذکر می‌کنیم.

انتخاب کابل با مقاومت بالا

نکته مهمی که در راهنمای خرید کابل شارژر گوشی باید به آن توجه داشته باشید دوام کابل است. مطمئنا یک کابل ارزان و بی‌کیفیت عمر کمتری دارد. در حالی که یک کابل باکیفیت و اورجینال طول عمر بسیار بیشتری دارد و می‌توانید تا مدت‌ها بدون مشکل از آن استفاده کنید. طراحی کابل‌های باکیفیت هم به گونه‌ای است که در برابر شکستن، پارگی و … مقاومت بسیار بالایی دارند و حتی آسیب‌های محیطی احتمالی هم تاثیر چندانی روی کیفیت شارژ کابل ندارند.

توجه به امنیت گوشی

امنیت گوشی نکته مهم دیگر در خرید و انتخاب کابل شارژ است. اگر کابل شارژ شما جریان و ولتاژ بیشتری را از خودش عبور دهد و یا نوسانات آن زیاد باشد ممکن است قسمت پورت گوشی یا برد اصلی آن آسیب ببیند. وقتی گوشی شما حین شارژ بیش از حد داغ می‌شود احتمال منفجر شدن آن هم وجود دارد. کابل باکیفیت از این جهت هم بسیار مهم است.

نوع کابل شارژر

نکته بعدی توجه به نوع کابل شارژ است. مطمئنا شما نمی‌توانید یک گوشی iOS را با کابل میکرو شارژ کنید. پس باید نوع کابلی که با گوشی شما همخوانی دارد را انتخاب کنید.

کابل شارژ انواع مختلفی دارد.رایج ترین انواع کابل شارژ عبارتند از: کابل شارژ Micro-USB، کابل شارژ Type-C، کابل شارژ Lightning که کابل لایتنینگ مخصوص برند و محصولات اپل است. گوشی‌ها، آیپد و ایرپادهای اپل با این کابل شارژ می‌شوند که قدرت و سرعت شارژ مناسبی دارد.

نحوه تشخیص کابل لایتنینگ اصل با تقلبی

اگر کابل Lightning خریداری کرده‌اید و نمی‌دانید اصل است یا تقلبی باید به این نشانه‌های کابل تقلبی توجه کنید:

۱-کابل شارژ فیک در مدت زمان کمی دچار رنگ‌رفتگی و یا پارگی و خراش سطحی می‌شود.

۲-محل اتصال کابل به گوشی (پورت شارژر) حین شارژ داغ می‌شود.

۳-سایز پورت با سایز سر شارژر همخوانی ندارد و به راحتی داخل پورت قرار نمی‌گیرد.

۴-دیرتر از زمان همیشگی شارژ می‌شود و یا حین شارژ قطع و وصل می‌شود.

۵-گوشی سنگین‌تر کار می‌کند و حین کار کردن با آن اذیت می‌شوید.

همچنین می‌توانید قبل از هرکاری قسمت کانکتور کابل لایتینگ را چک کنید. اگر سوکت فلزی صاف و تک قطعه و طلایی باشد کابل اصل است. کابل‌های فیک سوکت تیره یا نقره‌ای، نامنظم و تکه تکه‌ای دارند. ورودی سوکت اصل تخت خاکستری و متالیک است. اما در کابل‌های فیک این قسمت سفید و سیاه است.

کابل شارژر فیک لایتینگ معمولا از متریال‌های بی‌کیفیت ساخته می‌شود و مقاومت بسیار بالایی در برابر عبور جریان دارد. به همین دلیل ولتاژ آن کاملا نامتناسب با باتری است. برخی مواقع هم مقاومت آن کمتر است و ولتاژ بیشتری به باتری می‌رسد. در هر دو حالت باتری آسیب می‌بیند.

از طرفی اپل یک قسمت MFi یا MFi Badge دارد که روی پکیج یا بسته‌بندی آن قرار دارد. همچنین کمپانی‌های تایید شده توسط اپل که شارژرهای باکیفیت تولید می‌کنند هم چنین قسمتی دارند. شما باید این نشانه‌ها را روی بسته‌بندی کابل لایتنینگ اورجینال ببینید.

همچنین یک نوشته Designed by Apple in California در فاصله‌ی 18 سانتی‌متری از قسمت USB وجود دارد. باید به این فاصله دقت کنید. ممکن است روی آن Assembled in China و یا Assembled in Vietnam یا Indústria Brasileira   و … هم ببینید که مشکلی از این بابت وجود ندارد و در کمپانی‌های تایید شده اپل طراحی و تولید شده‌اند.

  • شما عزیزان می‌توانید کابل‌های اورجینال را برای محصولات اپل خود از اینجا خریداری فرمایید.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید