تعمیر فیس آیدی بدون نیاز به تعمیر گوشی

person نویسنده: مریم سوقندی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 1895

به تازگی اپل قصد دارد روش راحت تری برای تعمیر فیس آیدی گوشی‌های آیفون ارائه دهد؛ به‌‌ طوری که در صورت خرابی، دیگر مجبور به تعویض گوشی خود نباشید و بتوانید با تعمیر گوشی قبلی در هزینه‌‌ها صرفه‌جویی کنید!

اگر تا به حال، فیس آیدی آیفون شما دچار مشکل شده باشد؛ احتمالا می‌دانید که در صورت خراب شدن سنسور فیس آیدی، تعمیر آن به‌سادگی صورت نمی‌پذیرد و به‌ ناچار مجبور به تعویض گوشی خود می‌شوید.

اما به تازگی اپل قصد دارد روش راحت تری برای تعمیر فیس آیدی گوشی‌های آیفون ارائه دهد؛ به‌‌ طوری که در صورت خرابی، دیگر مجبور به تعویض گوشی خود نباشید و بتوانید با تعمیر گوشی قبلی در هزینه‌‌ها صرفه‌جویی کنید!

اما فیس آیدی چگونه کار می‌کند و چه کاربرد‌هایی دارد؟

تکنولوژی جدید Face Id که اخیراً در آیفون‌های سری x ، جایگزین اسکن اثر انگشت یا Touch ID شده است، از سیستم دوربین True Depth استفاده می‌کند که شامل دوربین‌ها و سنسور‌ها و پروژکتور نقطه‌ای می‌شود. در واقع فیس آیدی، نقشه سه بعدی بسیار دقیقی از صورت ترسیم می‌کند و یک تشخیص هویت امن و سریع را برای افراد فراهم می‌آورد.

هروقت که به آیفون خود نگاه کنید، سیستم دوربین True Depth چهره شما را با روشن کننده سیال، حتی در تاریکی شناسایی می‌کند. بعد از شناسایی چهره، دوربین مادون قرمز عکسی از چهره شما می‌گیرد و از آن مدل ریاضی می‌سازد و گوشی شما این مدل را با مدلی که قبلاً ساخته و ذخیره کرده مقایسه می‌کند و در صورتی که تطابق داشته باشند، قفل آیفون شما باز می‌شود.

اما تنها کاربرد فیس آیدی در باز کردن قفل آیفون نیست. می‌توان از فیس آیدی برای پرداخت از طریق Apple pay و ایجاد و ارسال Animoji استفاده کرد. همچنین در برخی اپلیکیشن‌های گوشی مانند Mint،One Password و E-trade نیز کاربرد دارد.

چرا فیس آیدی دچار مشکل می‌شود؟

همان‌طور که گفتیم فناوری فیس آیدی با استفاده از نور مادون قرمز کار می‌کند.در واقع این سیستم بر جزئیات چهره مانند چشم‌ها، بینی و دهان افراد تمرکز می‌کند و درصورتی که مانعی در این نقاط باشد؛ ممکن است اسکن چهره به درستی انجام نشود.

عوامل مختلفی سبب اختلال در عملکرد اسکن چهره می‌شود. عواملی از قبیل کثیف بودن و یا وجود گرد و غبار روی لنز، باعث می‌شود که اسکن چهره به خوبی انجام نشود. از طرفی اگر نسخه ios شما قدیمی شده باشد و یا دوربین True Depth از کار افتاده باشد؛ ممکن است فیس آیدی شما در اسکن چهره دچار مشکل شود.

در صورت خراب شدن فیس آیدی چه باید کرد؟

راهکارهای مختلفی برای رفع مشکل فیس آیدی وجود دارد. اگر فیس آیدی شما دچار مشکل شده؛ بهتر است اول از همه لنز خود را تمیز کنید. گاهی نیز مشکل فیس آیدی با خاموش و روشن کردن ساده گوشی رفع می‌شود. همچنین دقت کنید که نسخه ios شما قدیمی نباشد و آخرین آپدیت آن، روی گوشیتان نصب شده باشد.

روش دیگر در رفع مشکل فیس آیدی، ریست کردن فیس آیدی است. برای اینکار از منوی Settings گزینه‌ی Face ID & Passcode را انتخاب کنید و پس از وارد کردن پسورد خود، گزینه‌ی Reset Face ID را انتخاب کنید. سپس مجدداً از بخش Reset Face ID گزینه‌ی Set Up Face ID و Get Started را بزنید و دوباره چهره خود را اسکن کنید.

در مراحل بعد اگر روش‌های بالا جواب نداد باید تنظیمات آیفون خود را ریست کنید و یا در مرحله آخر، گوشی خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید. برای این‌ کار از بخش Settings وارد General شده و گزینه Reset و سپس Reset all Content & Settings را بزنید. سپس باید پسورد گوشی را وارد کنید و روی گزینه  Reset All Content & Settings کلیک کنید و در این مرحله فیس آیدی را تنظیم کنید.

در صورتی که مراحل بالا پاسخگو نبود؛ احتمالا مشکل شما، سخت افزاری است و مشکل تعمیر گوشی به مراتب دشوار‌تر می‌شود؛ به طوری که حتی ممکن است تعمیرگاه‌های مجاز اپل، قادر به تعمیر آن نباشند و مجبور شوند؛ کل گوشی را تعویض کنند.

آیا بدون تعویض گوشی می‌شود فیس آیدی را تعمیر کرد؟

به نقل از یادداشت معتبری از اپل که سایت MacRumors نیز آن را گزارش کرده است، اپل قصد دارد علاوه بر سرویس دهنده‌ها و تعمیرگاه‌های مجاز، به تکنسین‌های دیگر هم اجازه ‌ی تعمیر فیس‌آيدی آیفون‌های سری Xs به بعد را بدهد.به عبارتی قرار است تکنسین‌های مجاز، دسترسی کامل به بخش خدمات دوربین True Depth که شامل تمام ماژول‌های Face ID  و دوربین جلو دستگاه می‌شود؛ داشته باشند و امکان تعمیر همان واحد فراهم شود. به طور دقیق‌تر تکنسین‌ها می‌توانند به قطعه مربوط به سنسور تشخیص چهره دسترسی داشته باشند که این بخش شامل دوربین سلفی نیز می‌شود.

این طور که به نظر می‌رسد؛ برای تعمیر فیس آیدی باید مراحل دشواری را طی کرد اما از آن‌ جایی که دیگر نیاز به تعویض گوشی نخواهد بود؛ از نظر اقتصادی به صرفه است. البته اطلاعاتی درباره قیمت تعمیر سنسور فیس آيدی در دسترس نیست و احتمالا با توجه به مدل، هزینه ها متفاوت خواهد بود. به هرحال شرکت اپل اعلام کرده است به زودی راهنمای کامل برای تعمیر فیس آیدی گوشی‌های آیفون را به مراکز معتبر و رسمی خود ارائه خواهد کرد.

به گفته کوپرتینویی‌ها یا همان اپلی‌ها این اقدام منجر به کاهش ردپای کربن می‌شود؛ زیرا تعداد تعمیرات کامل دستگاه‌های اپل کاهش خواهد یافت و این طور که به نظر می‌رسد؛ اپل در تلاش است تا در کنار حمایت از حفظ محیط زیست، کارایی و تعمیر‌پذیری محصولات خود را با صرف هزینه‌های کمتر، افزایش دهد.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید