اولین دستیار هوش مصنوعی اپل

person نویسنده: کوثر قربانی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 153

بر اساس شایعات جدید مبنی بر اینکه اپل می‌تواند نسل بعدی دستیار سیری را در WWDC 2024 معرفی کند، بزرگترین ویژگی جدید آیفون 16 می‌تواند هوش مصنوعی روی دستگاه باشد.

این گمانه زنی از افشاگر معروف Revegnus در X (توئیتر سابق) می‌آید که ادعا می‌کند "اپل در حال حاضر از LLM [مدل زبان بزرگ] برای بازسازی کامل سیری به دستیار مجازی نهایی استفاده می‌کند" و "انتظار می‌رود اولین محصول در WWDC 2024 رونمایی شود.

طبق اطلاعات فاش شده، اپل در حال آماده شدن برای توسعه سیری «به قدرتمندترین اپلیکیشن هوش مصنوعی قاتل اپل» است و قصد دارد «برای مدل‌های آیفون 16 و به بعد، استاندارد باشد». این نشان می‌دهد که نسل بعدی Siri ممکن است به سخت‌افزار اختصاصی جدیدی نیاز داشته باشد، که می‌تواند آیفون‌های قدیمی‌تر را نتوانند به قدرتمندترین ویژگی‌های آن دسترسی داشته باشند.

آیفون‌های فعلی مانند iPhone 15 Pro در حال حاضر دارای تراشه‌های قدرتمندی مانند A17 Pro هستند که می‌توانند برخی از وظایف مبتنی بر هوش مصنوعی را تامین کنند. به گفته اپل، برای مثال، برنامه آتی Journal، به زودی به iOS 17 می‌آید و «از یادگیری ماشینی روی دستگاه برای ایجاد پیشنهادات شخصی برای الهام بخشیدن به ورود روزانه کاربر استفاده می‌کند.

اما پیشنهاد این شایعات جدید این است که اپل در حال برنامه‌ریزی است تا سیری را با قدرت‌های گسترده‌تر بازسازی کند. و این با تفکرات اخیر سامسونگ در مورد هوش مصنوعی گلکسی پشتیبانی می‌شود، که نشان می‌دهد هوش مصنوعی روی دستگاه، میدان نبرد بزرگ بعدی گوشی‌های هوشمند در سال 2024 خواهد بود.

سامسونگ به تازگی یک LLM روی دستگاه به نام Gauss رونمایی کرده است و می‌گوید که ویژگی جدید "AI Live Translate Call" به زودی "هر زمان که به کاربرانی که جدیدترین تلفن هوشمند Galaxy AI را دارند، یک مترجم شخصی در اختیار آنها قرار می‌دهد." این در ویژگی تماس بومی تلفن سازگار شما ادغام می‌شود و ظاهراً ترجمه‌های صوتی و متنی بلادرنگ را ارائه می‌کند.

aplpe ai

این به نظر بسیار شبیه به ویژگی پست صوتی زنده iOS 17 است، اما نکته گسترده تر این است که سامسونگ قصد دارد با هوش مصنوعی روی دستگاه پیشرفت کند، زیرا این به معنای "مکالمات خصوصی هرگز تلفن شما را ترک نمی‌کند". و همانطور که این شایعات جدید نشان می‌دهد، رویکرد مشابه برای سیری جدید با تمرکز شدید اپل بر حفظ حریم خصوصی بسیار زیبا خواهد بود.

شایعات مبنی بر اینکه اپل در حال برنامه ریزی برای راه اندازی مجدد سیری با هوش مصنوعی روی دستگاه است، ممکن است هنوز در مراحل اولیه خود باشند، اما این شایعات نیز بسیار منطقی هستند – و با توجه به اینکه سامسونگ اخیراً با Gauss LLM جدید خود، عرضه عمومی دستیار صوتی جدید اپل در WWDC 2024 دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.

پیشرفت‌های سخت‌افزاری یکی از دلایل بزرگی است که باعث کاهش فروش گوشی‌های هوشمند شده است، به این معنی که اپل و سامسونگ به دنبال تمایز جدیدی هستند. دوربین‌ها زمانی این ویژگی بودند، اما اکنون که بهترین تلفن‌های دوربین دار در حال رسیدن به اوج تکامل هستند، به نظر می‌رسد که هوش مصنوعی روی دستگاه می‌تواند هویج بعدی باشد که ما را متقاعد به ارتقاء کند.

همانطور که سامسونگ گفته است، هوش مصنوعی روی دستگاه - به جای جایگزین‌های مبتنی بر ابر - در مقایسه با مواردی مانند ChatGPT، مزیت بزرگی در حفظ حریم خصوصی ارائه می‌دهد، زیرا داده‌ها هرگز از دستگاه شما خارج نمی‌شوند. این بدان معناست که مزایای اصلی مدل‌های زبان بزرگ - خلاصه کردن سریع داده‌ها، درک زبان طبیعی و تولید داده‌ها از طریق درخواست‌ها - می‌تواند روی داده‌های حساس تلفن‌های ما اعمال شود.

دقیقاً آنچه که این قدرت‌های جدید به ما اجازه می‌دهند در تلفن‌هایمان انجام دهیم، چیزی است که در سال 2024 بیشتر درباره آن خواهیم شنید. اما اگر سیری را به یک دستیار صوتی مفیدتر، قابل اعتمادتر و مکالمه تبدیل کند، شروع خوبی خواهد بود.

برچسب‎ها: اپل سیری Siri

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید