گزارش مالی سه ماهه‌ سوم 2022 اپل

person نویسنده: مریم سوقندی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 369

اپل نتایج سه ماهه سوم را گزارش کرد. آیفون و خدمات رکورد درآمد سه ماهه ژوئن را به همراه دارند و پایه نصب شده فعال دستگاه‌ها به بالاترین حد خود برای همه دسته‌های محصولات اصلی می رسد.

اپل اخیرا نتایج مالی سه ماهه سوم مالی 2022 خود را اعلام کرد که در 25 ژوئن 2022 به پایان رسید. این شرکت رکورد درآمد سه ماهه ژوئن 83.0 میلیارد دلار را به ثبت رساند که نسبت به سال گذشته 2 درصد افزایش داشته است و سود سه ماهه هر سهم کاهش یافته، 1.20 دلار است.

تیم کوک، مدیرعامل اپل گفت: «نتایج رکورد این سه ماهه حاکی از تلاش‌های مداوم اپل برای نوآوری، پیشبرد امکانات جدید و غنی‌سازی زندگی مشتریانمان است.» کوک همچنین می‌گوید:«مانند همیشه، ما با ارزش‌های خود پیشرو هستیم و آنها را در هر چیزی که می‌سازیم بیان می‌کنیم، از ویژگی‌های جدیدی که برای محافظت از حریم خصوصی و امنیت کاربر طراحی شده‌اند گرفته تا ابزارهایی که دسترسی را افزایش می‌دهند، همگی بخشی از تعهد دیرینه ما برای ایجاد محصولات با کیفیت هستند.»

 لوکا ماستری، مدیر مالی اپل،اشاره می‌کند:"نتایج سه ماهه ژوئن ما همچنان توانایی ما را برای مدیریت موثر تجارت خود علیرغم محیط عملیاتی چالش برانگیز نشان می دهد. " او همچنین اضافه کرد : ما رکورد درآمد سه ماهه ژوئن را به ثبت رساندیم و پایه دستگاه های فعال نصب شده ما در هر بخش جغرافیایی و دسته بندی محصول به بالاترین حد خود رسید. در طول سه ماهه، ما نزدیک به 23 میلیارد دلار جریان نقدی عملیاتی ایجاد کردیم، بیش از 28 میلیارد دلار به سهامداران خود برگشت دادیم و به سرمایه گذاری در برنامه های رشد بلندمدت خود ادامه دادیم.

هیئت مدیره اپل سود نقدی 0.23 دلاری به ازای هر سهم از سهام عادی این شرکت را اعلام کرده است. سود سهام در تاریخ 11 آگوست 2022 به سهامداران سابقه دار تا پایان کار در 8 آگوست 2022 قابل پرداخت است.

اپل از ساعت 14:00 بعدازظهر تماس کنفرانسی نتایج مالی سه ماهه سوم 2022 خود را به صورت زنده پخش می کند. این پخش اینترنتی تقریباً دو هفته پس از آن برای پخش مجدد در دسترس خواهد بود.

نکات مهمی که در این گزارش باید به آنها اشاره کرد:

در حالی که آیفون هنوز هم بهترین فروش این شرکت است، در سال های اخیر، اپل تمرکز زیادی روی بخش خدمات داشته است. اپل در حال حاضر خدماتی را در زمینه‌های گسترده‌تر ارائه می‌کند، از جمله فروشگاه‌های اپل در تقریباً همه محصولاتش، Apple TV، Apple Music، Apple Pay، Apple Car، خدمات ابری و تبلیغات. بنابراین، پیشرفت حیاتی شرکت در این فصل و سال‌های بعد، بخش خدمات آن خواهد بود که باید با دقت بیشتری مورد توجه قرار گیرد. تحلیلگران انتظار دارند که این شرکت 79.8 میلیارد دلار درآمد خدماتی برای سال مالی جاری داشته باشد که در مقایسه با سال قبل 16.6 درصد رشد داشته است. اگرچه بخش قابل توجهی از درآمد کلی آن نیست، اما تمرکز اصلی شرکت است.

از نقطه نظر فنی، قیمت سهام اپل در یک روند صعودی واضح افزایش می یابد. اگر گزارش درآمدی بتواند به سهام کمک کند تا بالای 150 دلار ثابت بماند، درها برای اعداد حتی بالاتر باز خواهند شد، در حالی که سقوط به زیر این سطح می تواند فشار را برای کوتاه مدت بر روی آن نگه دارد. در بلندمدت، 136 دلار حمایت حیاتی است و سرمایه گذاری بالاتر از این سطح سرمایه گذاری سودآوری به نظر می رسد.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید