خدمات پس از مرگ شرکت اپل در نسخه جدید iOS 15

person نویسنده: امیر حسینی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 971

شرکت اپل با رونمایی نسخه جدید سیستم عامل iOS گوشی‌های هوشمند آیفون خود، اعلام کرد که خدماتی جهت افزایش امنیت اطلاعات کاربران پس از مرگشان به ویژگی‌های این نسخه اضافه شده است. با ما به منظور بررسی این خدمات همراه باشید.


تا کنون کاربران زیادی از پخش شدن و دسترسی پیدا کردن خانواده، دوستان و آشنایان به اطلاعات گوشی و یا لپتاپشان پس از مرگشان ابراز نگرانی کرده‌اند. از این رو اپل در عملی غیرقابل پیش بینی اعلام کرد که خدماتی با در نظر گرفتن این مشکل، به بروزرسانی جدید سیستم عامل‌ iOS گوشی‌های هوشمند آیفون خود افزوده است.اپل این خدمات را با سوالات زیر آغاز نموده است:

  • مخاطب مورد اعتماد شما کیست؟ 
  • بعد از مرگ شما چه کسی می تواند به اطلاعات شما دسترسی داشته باشد؟
  • آیا این قابلیت لازم بود؟
  • آیا دیگر برند ها نیز از این قابلیت کپی برداری انجام می دهند؟


شاید اسم این قابلیت کمی برای شما عجیب باشد اما با کمک آن می‌توانید فرد امینی را در بین مخاطبین خود انتخاب کنید تا پس از مرگ شما بتواند به راحتی به اپل id و دیتای شما،عکس ها فیلم ها،پیام ها و شماره تماس های موجود در دستگاه شما دسترسی داشته باشد. قابل ذکر است که رسانه‌هایی که نیاز به مجوز دارند و همچنین رشته کلید icloud همچنان غیرقابل دسترسی است.
برای فعال کردن این قابلیت فقط کافی است مراحل زیر را طی نمایید:

  • به تنظیمات (setting) خود بروید.
  • گزینه "security & Password" را انتخاب نمایید.
  • بر روی گزینه "Legacy contact" کلیک نمایید.
  • سپس شخص مورد اعتماد خود را انتخاب نمایید.

قابلیت دیگری که در این آپدیت عرضه شده، این است؛ امکان فعال کردن dark mode را برای مپ و نقشه‌های خود در هنگام رانندگی انتخاب کنید.
همچنین شما با نصب این آپدیت در هنگام ایمیل نوشتن به کسی می‌توانید گزینه hide my mail را انتخاب کنید. قعال کردن این قابلیت باعث می‌شود تا اگر ایمیل‌های اسپم مختلفی دریافت می‌کنید؛ ایمیل شما مخقی شود و دیگر ایمیل اسپمی دریافت نکنید.

با تغییراتی که در این آپدیت صورت گرفته می‌توان گفت که اپل تصمیم داشته تا بیشتر به امنیت کاربران خود توجه‌کند؛ لذا یکی دیگر از تغییرات جالب و کاربردی این آپدیت این است اپل قابلیت امنیت در مکالمه را فعال کرده که در این صورت تمامی پیغام‌های شما اسکن شده و در صورت نامناسب بودن پیام، به دست شما نخواهد رسید. شما می‌توانید این قابلیت را در گوشی فرزندان خود فعال کرده تا با خیالی آسوده‌تری از گوشی‌های خود استفاده کنند.


«اپل سرویس حس خوش خرید قطعات و محصولات اورجینال اپل در ایران»

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید