اپل واچ حالا از دابل تپ پشتیبانی می‌کند

person نویسنده: کوثر قربانی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 789

ژست جدید دو بار ضربه زدن برای Apple Watch Series 9 و Apple Watch Ultra 2 امروز با watchOS 10.1 در دسترس است.

کاربران اپل می‌توانند watchOS 10‌‌‌.1 را هم‌اکنون ازطریق اپلیکیشن اپل واچ در آیفون دانلود کنند. یکی از تغییرات مهم واچ او اس جدید، فعال‌سازی قابلیت نیم‌دراپ (NameDrop) است. این قابلیت که در iOS 17 ارائه شد، به شما امکان می‌دهد تا اطلاعات تماس خود را ازطریق نزدیک‌کردن اپل واچ به آیفون یا اپل واچ دیگر انتقال دهید.

Double Tap یک ویژگی جدید مبتنی بر ژست برای آخرین مدل‌های اپل واچ است که به شما امکان می‌دهد عملکردهای ساعت را با دو بار ضربه زدن به انگشت شست و اشاره به هم کنترل کنید. هدف این ویژگی آسان‌تر کردن حرکت اپل واچ در زمانی است که فقط یک دست خود را آزاد دارید، مانند زمانی که قدم می‌زنید، مواد غذایی حمل می‌کنید یا یک فنجان قهوه در دست دارید.

ژست جدید Double Tap انحصاری برای Apple Watch Series 9 و Apple Watch Ultra 2 است و با انتشار watchOS 10.1 در ماه اکتبر فعال خواهد شد. watchOS 10.1 در حال حاضر به عنوان نسخه بتا توسعه دهنده در دسترس است. 

کاری که Double Tap می‎‌تواند انجام دهد

apple watch double tap

عملکرد Double Tap بسیار ساده است. ساعت خود را بالا می‌آورید تا بیدار شود، و سپس دو بار به انگشت شست و اشاره خود ضربه می‌زنید تا آنچه را که روی صفحه ساعت شما اتفاق می افتد کنترل کنید.

به طور پیش‌فرض، Double Tap دکمه اصلی را در هر برنامه‌ای که در آن هستید انتخاب می‌کند. بنابراین برای مثال، اگر تماسی دریافت کردید، می‌توانید برای پاسخ دادن دو ضربه سریع بزنید و پس از پایان کار از آن برای قطع کردن تلفن استفاده کنید. به همین ترتیب، اگر در حال تماشای/گوش دادن به رسانه‌ها هستید، می‌توانید آن را مکث کرده و از سر بگیرید (یا رد شوید).

برخی موارد استفاده دیگر: اگر تایمر تنظیم کرده‌اید، دوبار ضربه زدن آن را متوقف می‌کند. با انجام دوباره ژست شمارش معکوس از سر گرفته می‌شود و وقتی تایمر خاموش شد، با دو ضربه زدن آن را متوقف می‌کند. به طور مشابه، می‌توانید از آن برای انجام کارهای روزمره دیگر مانند به تعویق انداختن زنگ هشدار، فعال کردن دکمه شاتر برنامه Camera Remote و رد کردن اعلان‌ها استفاده کنید.

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، این ژست نیز طوری تنظیم شده است که فرض کنید دست دیگر شما مشغول است. برای مثال، اگر متنی دریافت می‌کنید، یک ضربه دوبار به شما امکان می‌دهد با یک پیام صوتی پاسخ دهید، در حالی که دو بار ضربه دیگر پیام را ارسال می‌کند.
علاوه بر این، Double Tap می‌تواند برای فراخوانی Smart Stack از صفحه ساعت و پیشروی از طریق ویجت‌های شما استفاده شود، و به شما یک نگاهی به اطلاعاتی که به طور منظم مشاهده می‌کنید، ارائه می‌کند.

نحوه تنظیم Double Tap

Double Tap به طور پیش فرض غیرفعال است، بنابراین باید آن را به صورت دستی فعال کنید تا کار کند. این را می‌توان از مچ دست یا در برنامه Watch در آیفون انجام داد، و هر دو منو دارای گزینه‌هایی برای سفارشی کردن پخش رسانه و عملکرد Smart Stack هستند.

توجه داشته باشید که برای فعال کردن Double Tap، راه‌اندازی شامل اجازه دادن به watchOS برای غیرفعال کردن برخی از گزینه‌های قابلیت دسترسی، از جمله لمس کمکی، زوم با حرکات دست، VoiceOver با حرکات دست، و اقدامات سریع است.

در اپل واچ

  • برنامه تنظیمات را باز کنید.
  • روی حرکات ضربه بزنید.
  • روی Double Tap ضربه بزنید، سپس سوئیچ کنار Double Tap را در صفحه بعدی تغییر دهید.
  • اگر از شما خواسته شد، روی Turn off Accessibility Features در پایین هشدار روی صفحه ضربه بزنید.
  • تنظیمات دلخواه خود را برای «پخش» (پخش/مکث یا پرش) و «پشته هوشمند» (پیشرفته یا انتخاب) انتخاب کنید.

apple watch double tap

در آیفون

  • برنامه Watch را باز کنید.
  • در حالی که برگه «ساعت من» انتخاب شده است، روی حرکات ضربه بزنید.
  • روی Double Tap ضربه بزنید، سپس سوئیچ کنار Double Tap را در صفحه بعدی تغییر دهید.
  • اگر از شما خواسته شد، در هشدار روی صفحه روی Turn off Accessibility Features ضربه بزنید.
  • تنظیمات دلخواه خود را برای «پخش» (پخش/مکث یا پرش) و «پشته هوشمند» (پیشرفته یا انتخاب) انتخاب کنید.

apple watch double tap

اگر مدل قبلی اپل واچ دارید که از Double Tap پشتیبانی نمی‌کند، همیشه می‌توانید یک ویژگی دسترسی مشابه اما محدودتر به نام AssistiveTouch را امتحان کنید که در اپل واچ سری 4 و جدیدتر موجود است.

برچسب‎ها: اپل واچ

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید