اپل واچ سری 9 را بیشتر بشناسید

person نویسنده: کوثر قربانی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 1127

اپل واچ سری 9 که در سپتامبر 2023 معرفی شد، جدیدترین ویژگی‌های اپل واچ است که در ابتدا در سال 2015 عرضه شد و جایگزین نسل قبلی اپل واچ سری 8 شد.

در مورد اپل واچی سری ۹ بیشتر بدارید

اپل واچ سری 9 هیچ تغییری در طراحی نسبت به مدل نسل قبل ندارد، با همه ویژگی‌ها و حسگرهای یکسان، هرچند به‌روزرسانی‌های داخلی جدید وجود دارد. همچنان گزینه‌های اندازه‌های 41 و 45 میلی‌متری وجود دارد و بدنه‌ها دارای همان لبه‌های گرد، صفحه نمایش با حاشیه‌های باریک، پشتی کریستالی یاقوت کبود و تاج دیجیتال با بازخورد لمسی هستند.

یک صفحه نمایش همیشه روشن وجود دارد که به کاربران امکان می‌دهد همیشه چهره و عوارض ساعت خود را ببینند و اکنون صفحه نمایش روشن‌تر از قبل است. حداکثر روشنایی در حال حاضر 2000 نیت است که دو برابر روشنایی سری 9 است و باعث می‌شود صفحه نمایش در نور شدید آفتاب راحت‌تر دیده شود. برای اتاق‌های تاریک و در شب، صفحه نمایش می‌تواند تا یک نیت پایین بیاید و آن را تاریک اما خوانا نگه دارد.

سری 9 دارای شیشه جلوی مقاوم در برابر ترک، مقاومت در برابر گرد و غبار IP6X و درجه مقاومت در برابر آب WR50 است. خریدهای Apple Pay با کارت‌های اعتباری و نقدی ذخیره‌شده در برنامه Wallet در دسترس است و سرعت شارژ سریع مشابه مدل نسل قبل را دارد.

بزرگترین ویژگی جدید در سری 9 تراشه جدید S9 است که بسیار سریع‌تر از S8 در مدل قبلی است و عملکرد را فعال می‌کند. تراشه S9 دارای یک موتور عصبی 4 هسته‌ای است که وظایف یادگیری ماشین را تا دو برابر سریع‌تر پردازش می‌کند و با وجود قابلیت‌های جدید، برای یک باتری تمام روز کارآمدتر است. Double Tap اصلی‌ترین ویژگی جدید است که توسط تراشه S9 فعال شده است. این ژست به کاربران این امکان را می‌دهد که انگشت اشاره و شست را به هم بزنند تا با یک دست با اپل واچ تعامل کنند. از Double Tap می‌توان برای توقف تایمر، پخش/مکث موسیقی، پاسخ دادن یا پایان دادن به تماس، به تعویق انداختن زنگ هشدار و موارد دیگر استفاده کرد.

با S9، دستورات سیری که نیازی به اطلاعات از اینترنت ندارند، برای زمان پاسخ‌دهی سریع‌تر و حفظ حریم خصوصی بیشتر روی دستگاه پردازش می‌شوند، به‌علاوه نوشتن 25 درصد دقیق‌تر است. کاربران همچنین می‌توانند در مورد داده‌های برنامه Health، دریافت اطلاعات در مورد پیشرفت فعالیت، ضربان قلب، خواب و داروها از سیری سؤال کنند.

نظارت بر ضربان قلب، تشخیص اکسیژن خون، خوانش ECG، ردیابی خواب، تشخیص سقوط، پایش صدای بلند، و سنجش دمای داخلی همچنان در دسترس هستند. این‌ها همه ویژگی‌هایی هستند که اپل با مدل‌های نسل قبل معرفی کرده است.

ویژگی Crash Detection از ژیروسکوپ و شتاب سنج ساعت همراه با الگوریتم پیشرفته همجوشی حسگر برای تشخیص تصادفات شدید خودرو و هشدار به خدمات اضطراری بهره می‌برد. هنگامی که یک خرابی رخ می‌دهد، اپل واچ با کاربر بررسی می‌شود و اگر در طول 10 ثانیه شمارش معکوس پاسخی دریافت نشد، با امدادگران اضطراری تماس گرفته می‌شود. عمر باتری تا 18 ساعت ثابت باقی می‌ماند، اما با حالت کم مصرف می‌توان آن را تا 36 ساعت افزایش داد. حالت کم مصرف صفحه نمایش همیشه روشن را غیرفعال می‌کند، اندازه گیری ضربان قلب پس زمینه را خاموش می‌کند، اتصالات Wi-Fi و سلولی را محدود می‌کند و موارد دیگر.

اپل یک تراشه نسل دوم Ultra Wideband را به سری 9 اضافه کرد. تراشه UWB، جستجوی دقیق را برای مکان یابی آیفون اشتباه با راهنمایی بصری، لمسی و صوتی فعال می‌کند. همچنین ادغام بهبود یافته با HomePod وجود دارد و هنگامی که اپل واچ در فاصله چهار متری HomePod در حال پخش صدا قرار می‌گیرد، سری 9 می‌تواند رابط Now Playing را برای کنترل رسانه نشان دهد.

apple watch series 9

نحوه خرید

مدل‌های سری 9 اپل واچ را می‌توان از فروشگاه آنلاین اپل یا از فروشگاه‌های خرده‌فروشی اپل خریداری کرد و خرده‌فروشان شخص ثالث نیز دستگاه‌ها را برای فروش عرضه می‌کنند. قیمت اپل واچ سری 9 از 399 دلار برای مدل‌های آلومینیومی 41 میلی‌متری دارای GPS شروع می‌شود، با افزایش قیمت برای اندازه‌های بزرگ‌تر، اتصال LTE و مواد فولادی ضد زنگ.

طرح

اپل واچ سری 9 هیچ به روز رسانی طراحی دریافت نکرده است. این مدل هم‌چنان از همان ظاهر گرد و مربعی نسل قبلی سری 8 استفاده می‌کند و در گزینه‌های اندازه 41 و 45 میلی متری موجود است که در سال 2021 معرفی شدند. لبه‌های نرم و گردی در اطراف نمایشگر اپل واچ وجود دارد و وزن آن بسته به اندازه و جنس بدنه از 32 گرم تا 51.5 گرم متغیر است. مدل‌های اپل واچ سری 9 از جنس استنلس استیل سنگین‌تری هستند. تمام مدل‌های اپل واچ سری 9 دارای پشتی سرامیکی و کریستالی مشکی هستند که چهار خوشه LED و چهار فتودیود را در خود جای داده است تا ویژگی‌های نظارت بر سلامت مانند نظارت بر ضربان قلب، نظارت بر اکسیژن خون و ECG را تسهیل کند. یک تاج دیجیتال در کنار Apple Watch برای پیمایش و پیمایش وجود دارد و یک دکمه کناری برای نمایش برنامه‌های پرکاربرد، دسترسی به خدمات اضطراری، تأیید خریدهای Apple Pay و موارد دیگر وجود دارد. 

Digital Crown مجهز به بازخورد لمسی است که هنگام پیمایش در لیست‌ها و کنترل جنبه‌های مختلف اپل واچ، حسی دقیق و مکانیکی ارائه می‌دهد و برای برنامه ECG کلیدی است زیرا دارای یک الکترود داخلی است که در پشت سر هم با ساعت کار می‌کند. توجه داشته باشید که Digital Crown بسته به مدل اپل واچ خریداری شده متفاوت به نظر می‌رسد. مدل‌های LTE یک حلقه قرمز در اطراف Digital Crown دارند، بنابراین می‌دانید که عملکرد سلولی دارند، در حالی که مدل‌های فقط GPS فاقد حلقه قرمز هستند.

رنگ‌ها و مواد

اپل واچ سری 9 در آلومینیوم و فولاد ضد زنگ عرضه می‌شود. مدل‌های آلومینیومی اپل واچ مقرون به صرفه‌ترین هستند، در حالی که مدل‌های فولادی ضد زنگ گران‌تر هستند. رنگ‌های آلومینیومی شامل نیمه شب، نور ستاره، نقره‌ای، صورتی و (محصول) قرمز است. رنگ‌های استیل ضد زنگ شامل نقره‌ای، طلایی، گرافیت و مشکی فضایی می‌شود. مدل‌های آلومینیومی اپل واچ از آلومینیوم 100 درصد بازیافتی سری 7000 ساخته شده‌اند، سبک وزن، ارزان و برای یک سبک زندگی فعال طراحی شده‌اند، در حالی که مدل‌های فولادی ضدزنگ سنگین‌تر، گران‌تر و برای استفاده روزمره طراحی شده‌اند تا تمرکز بر فعالیت.

ماندگاری

مدل‌های اپل واچ سری 9 دارای همان قطعه کریستالی جلویی قوی‌تر هستند که برای اولین بار با سری 7 معرفی شد، که نسبت به مدل‌های قبلی اپل واچ در برابر ترک خوردن مقاوم‌تر است. مدل‌های آلومینیومی اپل واچ دارای شیشه Ion-X برای محافظت از نمایشگر هستند، در حالی که مدل‌های فولادی ضد زنگ از شیشه کریستال یاقوت کبود استفاده می‌کنند. شیشه کریستال یاقوت کبود نسبت به شیشه Ion-X مقاومت بهتری در برابر خراش نشان می‌دهد زیرا ماده سخت‌تری است، به این معنی که مدل‌های کریستال یاقوت کبود در برابر خراشیدگی و سایش روزمره مقاوم‌تر هستند.

تمام مدل‌های اپل واچ سری 9 دارای مقاومت IP6X در برابر گرد و غبار برای استفاده در محیط‌هایی مانند ساحل یا صحرا هستند و WR50 مقاومت در برابر آب را ارائه می‌دهند که به لطف مهر و موم و چسب‌ها برای غوطه‌ور شدن در آب تا عمق 50 متری رتبه‌بندی شده‌اند. این بلندگو که برای تولید صدا به هوا نیاز دارد، تنها نقطه ورود است و برای دفع آب با استفاده از ارتعاشات صوتی پس از قرار گرفتن در معرض رطوبت طراحی شده است.

از آنجایی که اپل واچ برای غوطه وری 50 متر رتبه بندی شده است، می‌توان از اپل واچ در هنگام شنا در اقیانوس یا در استخر استفاده کرد. این فقط برای فعالیت‌های آب کم عمق مناسب است و نمی‌تواند برای غواصی، اسکی روی آب، دوش گرفتن یا سایر فعالیت‌هایی که شامل آب با سرعت بالا یا غوطه ور شدن عمیق است، استفاده شود. برای این فعالیت‌های آبی، Apple Watch Ultra توصیه می شود. گارانتی اپل واچ صدمات ناشی از آب را پوشش نمی‌دهد، بنابراین بهتر است هنگام قرار دادن دستگاه در معرض آب احتیاط کنید.

تراشه S9

اپل یک S9 System-in-Package (SiP) جدید را برای Apple Watch Series 9 طراحی کرد و قدرتمندترین تراشه ساعت تاکنون است. CPU دو هسته ای دارای 5.6 میلیارد ترانزیستور است که 60 درصد بیشتر از تراشه S8 است، به علاوه شامل یک موتور عصبی چهار هسته‌ای است که قادر است وظایف یادگیری ماشین را تا دو برابر سریع‌تر پردازش کند.

apple watch series 9

روی اشاره دو ضربه سریع بزنید

تراشه S9 ژست Double Tap را فعال می‌کند که می‌توانید از آن برای کنترل اپل واچ استفاده کنید. هنگامی که انگشت اشاره و شست خود را دو بار ضربه می‌زنید، حسگرهای اپل واچ حرکت را تشخیص می‌دهند و می‌توانند آنچه روی صفحه نمایش است را فعال کنند و به شما امکان می‌دهند کارهایی مانند پاسخ به تماس، پایان دادن به تماس، باز کردن اعلان، پخش یا توقف موسیقی را انجام دهید. یک تایمر را شروع یا متوقف کنید، Smart Stack خود را بررسی کنید و موارد دیگر.

سیری روی دستگاه

درخواست‌های سیری که روی دستگاه پردازش می‌شوند با تراشه S9 سریع‌تر و ایمن‌تر هستند و نوشتن سیری تا ۲۵ درصد دقیق‌تر است. در اواخر امسال، سیری قادر خواهد بود به سؤالاتی در مورد داده‌های سلامتی، مانند میزان خوابیدن شما یا ضربان قلب شما در طول تمرین، پاسخ دهد. سیری همچنین می‌تواند اطلاعاتی مانند وزن، آب مصرفی و سایر معیارهایی را که ممکن است بخواهید ردیابی کنید، ثبت کند.

ذخیره سازی

اپل واچ سری 9 دارای 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی است که نسبت به مدل قبلی 32 گیگابایت افزایش یافته است.

نمایشگر همیشه روشن

اپل واچ سری 9 تا حد زیادی دارای صفحه نمایش مشابه با سری 8 است، با حاشیه‌های 1.7 میلی متری و کانتوری که باعث می‌شود کمی در لبه‌های بالایی شیشه خم شود. با این حال، حداکثر روشنایی صفحه نمایش بهبود یافته است و اکنون به 2000 نیت می‌رسد، بنابراین دیدن صفحه در زیر نور خورشید آسان‌تر است. صفحه نمایش همچنین می‌تواند تا 1 نیت کم نور کند که برای اتاق‌های تاریک مانند سینماها ایده آل است.

این ساعت از نمایشگر پلی سیلیکونی و اکسیدی با دمای بسیار پایین OLED (LTPO) برای فعال کردن قابلیت Always-On استفاده می‌کند که به صفحه ساعت، عوارض و سایر اطلاعات به طور مداوم قابل مشاهده است.

هنگامی که مچ دست پایین است، نمایشگر به منظور حفظ عمر باتری کم می‌شود، اما ویژگی‌های کلیدی مانند عقربه‌های ساعت همیشه روشن می‌مانند. لمس صفحه ساعت یا بالا بردن مچ، صفحه نمایش را به روشنایی کامل باز می‌گرداند و برای به حداقل رساندن تخلیه باتری، اپل صفحه‌های ساعت را برای این ویژگی بهینه کرده است. صفحه نمایش اپل واچ همچنین دارای نرخ تجدید متغیری است که در صورت غیرفعال بودن ساعت از 60 هرتز به 1 هرتز کاهش می‌یابد.

ویژگی‌های سلامتی

اپل واچ سری 9 دارای سنسور ضربان قلب نوری نسل سوم است که معیارهایی مانند کالری سوزی، ضربان قلب در حالت استراحت و ضربان قلب بسیار بالا را محاسبه می‌کند، و حسگر الکتریکی ضربان قلب را می‌توان برای گرفتن نوار قلب، در حالی که LED و مادون قرمز استفاده کرد. نور امکان نظارت بر اکسیژن خون را فراهم می‌کند. یک شتاب‌سنج داخلی و ژیروسکوپ دیگر ویژگی‌های مهم مرتبط با سلامتی مانند تشخیص سقوط را فعال می‌کند. اپل واچ می‌تواند ضربان قلب پایین، ضربان قلب بالا و ضربان قلب غیرطبیعی را تشخیص دهد، مشکلات سلامتی مانند فیبریلاسیون دهلیزی و ارسال اعلان‌ها را هنگام تشخیص ناهنجاری‌ها بررسی کند.

مانیتورینگ اکسیژن خون

حسگرهای پشت اپل واچ قابلیت نظارت بر اکسیژن خون موجود در اپل واچ سری 9 را فعال می‌کنند. اشباع اکسیژن خون در یک فرد سالم حدود 95 تا 100 درصد است و زمانی که درصد اکسیژن خون کمتر از آن می‌شود، می‌تواند نشان دهنده یک مشکل جدی سلامتی باشد که نیاز به توجه فوری دارد. LED‌های سبز، قرمز و مادون قرمز نور را به رگ‌های خونی مچ دست می‌تابانند و فتودیودها میزان نور بازتاب شده را اندازه گیری می‌کنند. سپس الگوریتم‌های اپل رنگ خون را محاسبه می‌کنند که نشان دهنده میزان اکسیژن موجود در آن است. سری 9 می‌تواند اکسیژن خون را بین 70 تا 100 درصد اندازه گیری کند.

نوار قلب

الکترودهای پشت اپل واچ و Digital Crown با هم کار می‌کنند تا به کاربران اجازه دهند نوار قلب تک سرب بگیرند. ECG فعالیت الکتریکی قلب را اندازه گیری می‌کند و می‌تواند برای تشخیص بیماری توسط پزشک استفاده شود. نوار قلب با نگه داشتن انگشت روی تاج دیجیتال اپل واچ گرفته می‌شود و می‌تواند یک ریتم سینوسی (طبیعی)، یک نتیجه غیر طبیعی، یا گاهی اوقات، یک نتیجه غیرقابل قطعی را تشخیص دهد که باید با پزشک در میان گذاشته شود. ECG قادر به تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی در ضربان قلب بالای 100 ضربه در دقیقه است. ECG تک لید مانند اپل واچ به این معنی است که دو نقطه تماس وجود دارد که احساسات الکتریکی قلب شما را اندازه گیری می‌کند. الکتروکاردیوگرام‌های بالینی که توسط پزشک شما انجام می‌شود، می‌تواند شش تا ۱۲ لید برای دقت بیشتر داشته باشد، اما اپل واچ به راحتی می‌تواند در هر زمان و در هر مکان در حدود ۳۰ ثانیه نوار قلب را بگیرد.

apple watch series 9

ردیابی خواب

اپل واچ‌های سری 9 را می‌توان در شب پوشید تا خواب شما را پیگیری کند. زمان بیدار بودن و خوابیدن شما را کنترل می‌کند و به شما امکان می‌دهد بدانید چه مدت در مراحل REM، Core و Deep sleep سپری کرده اید. ردیابی خواب همچنین به شما این امکان را می‌دهد که بدانید چند بار در شب بیدار شده‌اید و برای چه مدتی از خواب بیدار شده‌اید.

تشخیص تصادف

حسگرهای حرکتی به روز شده و یک الگوریتم پیشرفته ترکیب سنسور به اپل واچ سری 9 این امکان را می‌دهد تا تصادف شدید خودرو را تشخیص دهد و به خدمات اضطراری هشدار دهد. پس از شناسایی خرابی، اپل واچ با کاربر چک می‌کند و پس از 10 ثانیه بدون پاسخ، با خدمات اضطراری تماس می‌گیرد. همچنین به مخاطبین اضطراری هشدار می‌دهد. 

اندازه گیری دما

دو سنسور دما در سری 9 وجود دارد، از جمله یکی که دما را در مچ دست اندازه‌گیری می‌کند و دیگری که دمای محیط را در هوا اندازه‌گیری می‌کند تا تعصب بیرونی را کاهش دهد. سنسور دما در درجه اول برای سلامت زنان طراحی شده است. زمانی که کاربر خواب است، می‌تواند دما را هر پنج ثانیه اندازه بگیرد و داده‌ها را در برنامه Health جمع‌آوری کند. نوسانات دما می‌تواند داده‌هایی را در مورد سلامت کلی ارائه دهد، اما برای برنامه ریزی باروری نیز مفید است. اپل واچ سری 9 قادر به ارائه تخمین‌های گذشته نگر تخمک گذاری است و به کاربران اطلاع می‌دهد که چه زمانی ممکن است تخمک گذاری داشته باشند تا ردیابی سیکل بهتر انجام شود. اپل می‌گوید که سنجش دما پیش‌بینی دوره‌های قاعدگی را نیز بهبود می‌بخشد. 

قابلیت اتصال

مدل‌های سری 9 اپل واچ به تراشه W3 طراحی شده توسط اپل مجهز شده‌اند و دو نوع آن موجود است: GPS و GPS + Cellular. مدل‌های GPS + Cellular دارای تراشه LTE داخلی هستند و می‌توانند بدون آیفون به LTE متصل شوند، در حالی که مدل‌های GPS فقط Wi-Fi هستند. اتصال LTE از زمان اپل واچ سری 3 در دسترس بوده است و با اتصال LTE، اپل واچ از آیفون جدا می شود و برای اتصال به اینترنت نیازی به آیفون یا شبکه وای فای شناخته شده ندارد. اپل واچ هنوز کاملاً مستقل از آیفون نیست، زیرا اتصال LTE از طریق اپراتور به یک اپل واچ و یک آیفون 6s یا جدیدتر نیاز دارد تا یک برنامه تلفن همراه را با همان اپراتور به اشتراک بگذارند. اپل واچ همچنین ظرفیت باتری برای استفاده مداوم بدون آیفون در نزدیکی را ندارد. 

آینده اپل واچ چیست؟

به گفته تحلیلگر Jeff Pu و تحلیلگر صفحه نمایش Ross Young، اپل در حال کار بر روی یک ساعت پیشرفته جدید است که دارای صفحه نمایش میکرو LED 2.1 اینچی (مورب) است که می‌تواند از فناوری صفحه نمایش LG استفاده کند. شایعه شده است که این ساعت در سال 2024 یا 2025 عرضه می‌شود و می‌تواند یک ارتقاء به Apple Watch Ultra باشد. پس از اپل واچ سری 9، اپل می‌تواند یک "Apple Watch X" را با طراحی مجدد بزرگ معرفی کند. اپل در حال توسعه بدنه نازک تری برای دستگاه همراه با روش‌های مختلف برای چسباندن نوارها است. این دستگاه برای جشن دهمین سالگرد اپل واچ معرفی خواهد شد. نوارهای جدید دستگاه می‌توانند به صورت مغناطیسی به ساعت متصل شوند که فضای داخل اپل واچ را برای باتری‌های بزرگ‌تر و سایر اجزای داخلی آزاد می‌کند. این راه‌اندازی می‌تواند همزمان با اولین فناوری نمایشگر میکرو ال‌ای‌دی و شاید مانیتورینگ فشار خون باشد، که هر دوی این ویژگی‌ها برای مدل‌های آینده اپل واچ کار می‌کنند.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید