لپ تاپ اپل مک بوک ایر 15 اینچ

person نویسنده: کوثر قربانی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 248

اپل با معرفی مکینتاش در سال 1984، تکنولوژی شخصی را متحول کرد. امروزه اپل با آیفون، آی پد، مک، اپل واچ و اپل تی وی، در نوآوری در جهان پیشتاز است. پنج پلتفرم نرم افزاری اپل - iOS، iPadOS، macOS، watchOS، و tvOS - تجربیات یکپارچه را در همه دستگاه های اپل ارائه می دهند و به مردم با خدمات موفقیت آمیز از جمله App Store، Apple Music، Apple Pay و iCloud قدرت می بخشند. و این‌بار اپل بالاخره در کنفرانس WWDC  مک بوک ایر 15 اینچی را معرفی کرد، بهترین لپ تاپ 15 اینچی جهان. مک بوک ایر جدید با صفحه نمایش 15.3 اینچی Liquid Retina، عملکرد باورنکردنی M2، عمر باتری تا 18 ساعت و طراحی بی صدا و بدون فن، قدرت و قابلیت حمل را به ارمغان می‌آورد - همه اینها در باریک‌ترین لپ تاپ 15 اینچی جهان است. مک بوک ایر 15 اینچی با سیستم صوتی کاملاً جدید با شش بلندگو، صدای فضایی فراگیر را به همراه دوربین FaceTime HD 1080p، شارژ MagSafe و قدرت و سهولت MacOS Ventura برای تجربه‌ای بی نظیر ارائه می‌دهد. مشتریان می‌توانند از امروز سفارش دهند و از سه شنبه، 13 ژوئن در دسترس خواهد بود. قطعا همه ما از معرفی اولین مک بوک ایر 15 اینچی هیجان زده هستیم. مک بوک ایر جدید با عملکرد باورنکردنی و طراحی خیره کننده خود، بهترین لپ تاپ 15 اینچی جهان است. جان ترنوس، معاون ارشد مهندسی سخت‌افزار اپل می‌گوید که این فقط با سیلیکون اپل امکان‌پذیر است. 

مشخصات

  • مجهز به 16 گیگابایت حافظه رم
  • لپ‌تاپ 15 اینچی اپل مدل مک‌بوک پرو MR972 همراه با تاچ‌بار 2018
  • دارای دو کارت گرافیکی کلاک شده با پردازنده‌های Radeon Pro 560X و Intel UHD Graphics 630
  • نمایشگر 15 اینچی Retina با کیفیت تصویر 2880x1800 پیکسل
  • بهره‌مندی از پردازنده‌ قدرتمند نسل هشتم اینتل Core i7

macbook air

صفحه نمایش شبکیه چشم مایع 15.3 اینچی درخشان

مک بوک ایر 15 اینچ دارای صفحه نمایش با کیفیت بالا است که به کمک آن می‌توان تصاویر، فیلم ها، برنامه ها و وب سایت ها با کیفیت بالا دید. مک بوک ایر 15 اینچ دارای صفحه نمایش با اندازه 15.6 اینچ است که به کاربر امکان نمایش محتوای بزرگتر و دقیق تر را می‌دهد. صفحه نمایش مک بوک ایر 15 اینچ دارای رزولوشن بالای 3072x1920 پیکسل است که باعث می‌شود تصاویر با جزئیات بالا و رنگ های زنده تر نشان داده شوند. همچنین دارای فضای رنگی P3 است که به کاربر امکان نمایش رنگ های با کیفیت بالا و دقیق تر را می‌دهد. مک بوک ایر 15 اینچ دارای قابلیت True Tone است که امکان تنظیم رنگ ها بر اساس روشنایی محیط اطراف دستگاه را ایجاد می‌کند. در کل، صفحه نمایش با کیفیت بالای مک بوک ایر 15 اینچ امکان نمایش تصاویر با کیفیت بالا و رنگ های زنده تر را دارا می‌باشد.

ویژگی‌های ظاهری

مک بوک ایر 15 اینچ دارای طراحی زیبا و مدرنی است که به صورت کلی از ظاهری شیک و جذاب برخوردار است. دارای بدنه فلزی است که از جنس آلومینیوم ساخته شده است و به دستگاه ظاهری زیبا و شیک داده است. صفحه کلید مک بوک ایر 15 اینچ دارای نور پس زمینه است که به کاربر امکان تایپ در شرایط کم نور را می‌دهد. مک بوک ایر 15 اینچ دارای صفحه نمایش با رزولوشن بالا است که باعث مشاهده تصاویر با کیفیت بالا را می‌شود.  مک بوک ایر 15 اینچ دارای پورت های Thunderbolt 3 و USB-C است که به کاربر امکان اتصال به دستگاه های دیگر را می‌دهد. همچنین مک بوک ایر 15 اینچ در چندین رنگ متفاوت از جمله نقره ای، خاکستری، طلایی و رزگلد عرضه می‌شود. در کل، طراحی زیبای مک بوک ایر 15 اینچ نه تنها به دستگاه ظاهری شیک و جذاب می‌دهد، بلکه با وزن سبک و ضخامت نازک آن، این دستگاه را به یکی از پرطرفدارترین لپ تاپ‌های قابل حمل برای کار و سرگرمی تبدیل کرده است.

باریک‌ترین لپ تاپ 15 اینچی جهان

مک بوک ایر جدید تنها 11.5 میلی متر ضخامت دارد و آن را به نازک ترین لپ تاپ 15 اینچی جهان تبدیل می‌کند. وزن آن فقط 3.3 پوند است، بنابراین فوق العاده قابل حمل است. مک بوک ایر جدید حتی با وجود صفحه نمایش گسترده خود، محکم و بادوام است. و همچنین تقریباً 40 درصد نازک‌تر و نیم پوند سبک‌تر از یک لپ‌تاپ رایانه شخصی است. مک بوک ایر همچنین دارای شارژ MagSafe، دو پورت Thunderbolt برای اتصال لوازم جانبی و نمایشگر خارجی تا 6K به همراه جک 3.5 میلی متری هدفون برای اتصال همه کاره است.

عملکرد خیره کننده و عمر باتری فوق العاده با M2

مک بوک ایر 15 اینچی با تراشه M2 عملکردی باورنکردنی دارد. این لپ‌تاپ تا 12 برابر سریع‌تر از سریع‌ترین مک‌بوک ایر مبتنی بر اینتل است.  در مقایسه با پرفروش‌ترین لپ‌تاپ رایانه‌های شخصی 15 اینچی با پردازنده Core i7، مک‌بوک ایر جدید تا دو برابر سریع‌تر است.  همچنین باتری فوق‌العاده‌ای ارائه می‌کند که عمر آن، تا 18 ساعت - 50 درصد بیشتر از رایانه شخصی - حتی با نمایشگر بهتر و عملکرد بهتر است. M2 همچنین 100 گیگابایت بر ثانیه پهنای باند حافظه ارائه می‌کند و تا 24 گیگابایت حافظه یکپارچه سریع را پشتیبانی می‌کند، بنابراین انجام چند کار و کار با حجم‌های کاری پیچیده فوق‌العاده است. عملکرد M2 به کاربران امکان می‌دهد تقریباً هر چیزی را در هر مکانی کار کنند، بازی کنند یا ایجاد کنند.

سریع‌ترین هارد SSD جهان

اپل برای مک‌بوک پرو جدید از حافظه داخلی SSD با ظرفیت 256 و 512 گیگابایت استفاده کرده است. با بهره‌مندی از حافظه‌ی SSD اختصاصی بر روی این دستگاه، سرعت انتقال داده‌ها مک‌بوک پرو 2018 به سرعت  2519 مگابایت بر ثانیه می‌رسد و لقب سریع‌ترین حافظه SSD را به خود اختصاص داده است. کاربران با استفاده از درگاه‌های تاندربولت که بر روی این دستگاه تعبیه شده است، با سرعت 40 گیگابایت بر ثانیه، می‌توانند فایل‌های خود را منتقل نمایند.

دوربین 1080p FaceTime HD و سیستم صوتی شش بلندگو

دوربین 1080p FaceTime HD در مک بوک ایر برای تماس‌های FaceTime و کنفرانس‌های ویدیویی مناسب است. همراه با قدرت پردازش پردازشگر سیگنال تصویر پیشرفته در M2، کاربران در تماس‌های ویدیویی عالی به نظر می‌رسند. دوربین مک بوک ایر 15 اینچ دارای کیفیت تصویر با رزولوشن بالا است که به کاربر امکان عکاسی با کیفیت بالا را می‌دهد. دوربین مک بوک ایر 15 اینچ از تشخیص چهره پشتیبانی می‌کند که به کاربر کمک می‌کند تا با استفاده از تشخیص چهره، به سرعت و بدون نیاز به وارد کردن رمز عبور، به دستگاه خود وارد شود. مک بوک ایر 15 اینچ از تصویر در تصویر پشتیبانی می‌کند تا برای فرد در حین ویدیو کنفرانس، تصویر دیگری را نیز در کنار تصویر خود نمایش دهد. همچنین دارای ویژگی‌های دیگری نیز است که به کاربر امکان می‌دهد تا تنظیمات دوربین را با توجه به نیاز خود تغییر دهد، مانند تنظیمات روشنایی و کنترل کیفیت تصویر. 

مک بوک ایر 15 اینچ دارای سیستم صوتی با کیفیت است که باعث پخش صدای با کیفیت بالا در زمان استفاده از دستگاه را می‌شود. دارای بلندگوهای Stereo با تکنولوژی Dolby Atmos است که پخش صدا را با کیفیت بالاتر ارایه می‌دهد. مک بوک ایر 15 اینچ دارای میکروفون با کیفیت است که به کاربر اجازه می‌دهد تا با کیفیت بالا صحبت کند و از کیفیت صدای خود اطمینان داشته باشد. همچنین مک بوک ایر 15 اینچ از پشتیبانی از سیستم صوتی خارجی نیز برخوردار است که به کاربر این امکان را می دهد تا با استفاده از اسپیکرها و هدفون های خارجی، صدای با کیفیت بالا را پخش کند. البته این لپ تاپ دارای ویژگی های صوتی دیگری نیز است که به کاربر این امکان را می دهد تا تنظیمات صدا را با توجه به نیاز خود تغییر دهد، مانند تنظیمات بیس و تریبل و کنترل صدا با استفاده از کلیدهای مخصوص در صفحه کلید. در کل، مک بوک ایر 15 اینچ با سیستم صوتی با کیفیت و ویژگی های پیشرفته خود، به کاربر امکان می دهد تا از پخش صدای با کیفیت بالا و تجربه یک صدای واضح و قابل اعتماد در زمان استفاده از دستگاه لذت ببرد.

بهره‌وری قدرتمند

Continuity Camera ویژگی‌های ویدئو کنفرانس را برای هر مکی از جمله Desk View، Center Stage و Studio Light به ارمغان می‌آورد. Stage Manager به‌طور خودکار برنامه‌ها و پنجره‌ها را سازماندهی می‌کند، بنابراین کاربران می‌توانند روی کار در حال انجام تمرکز کنند و همچنان همه چیز را در یک نگاه ببینند. با iCloud Shared Photo Library، کاربران می‌توانند یک کتابخانه عکس مجزا بین حداکثر شش عضو خانواده ایجاد و به اشتراک بگذارند، و برنامه Freeform یک بوم منعطف را ارائه می‌دهد که به کاربران امکان می‌دهد حتی سازنده‌تر و گویاتر باشند. کاربران می‌توانند با ویژگی‌های Continuity مانند Handoff، AirDrop، Universal Clipboard و Messages، بدون زحمت در Mac و iPhone کار کنند. macOS Sonoma که پاییز امسال عرضه می‌شود، تجربه مک را لذت‌بخش‌تر و سازنده‌تر از همیشه می‌کند، از جمله راه‌های جدید برای شخصی‌سازی با ویجت‌ها و محافظ‌های صفحه نمایش خیره‌کننده، تجربه بازی بهینه‌شده با حالت بازی، قابلیت‌های ویدئو کنفرانس قدرتمند، به‌روزرسانی بزرگ سافاری است. 

نوار لمسی Touch Bar

مک بوک ایر 15 اینچ دارای نوار لمسی Touch Bar است که یکی از ویژگی‌های نوآورانه و پیشرفته این دستگاه است. نوار لمسی Touch Bar به کاربر امکان کنترل بیشتری در زمان استفاده از دستگاه را می‌دهد. نوار لمسی Touch Bar به کاربر این امکان را می‌دهد تا تغییراتی را که با توجه به برنامه‌ای که در حال استفاده از آن هستند، اعمال می‌شود را مشاهده کنند. برای مثال، در زمان استفاده از برنامه فتوشاپ، کلیدهای مختلفی مانند کلید‌های رنگ، پراپرش، برش و غیره در نوار لمسی نمایش داده می‌شوند. Touch Bar به کاربر این امکان را می‌دهد تا کنترل صوت و ویدیو را با استفاده از کلیدهای مخصوص در نوار لمسی انجام دهد. برای مثال، با استفاده از کلیدهای مخصوص در نوار لمسی، کاربر می‌تواند میزان صدا را تنظیم کند، به آهنگ بعدی برود و یا میزان روشنایی صفحه را تنظیم کند. همچنین کنترل تمامی برنامه‌هایی که در حال استفاده از آن هستند، را با استفاده از کلیدهای مخصوص در نوار لمسی  به دست بگیرد. نوار لمسی Touch Bar کمک می‌کند تا فرد به سرعت به وظایف خود دسترسی پیدا کند. برای مثال، با استفاده از کلیدهای مخصوص در نوار لمسی، میتوان به سرعت به وظایفی مانند ارسال ایمیل، باز کردن یک برنامه یا حتی ایجاد یک فایل دسترسی پیدا کرد.

برای محیط زیست بهتر است

مک بوک ایر جدید با در نظر گرفتن محیط زیست طراحی شده است و اکنون از 100 درصد آبکاری طلای بازیافتی و لحیم کاری قلع در چندین برد مدار چاپی و 100 درصد عناصر خاکی کمیاب بازیافتی در همه آهنرباها استفاده می کند. مک بوک ایر همچنین دارای 100 درصد کبالت بازیافتی در کانکتور MagSafe و 90 درصد فولاد بازیافتی در سینی باتری است. مک بوک ایر استانداردهای بالای اپل را برای بهره وری انرژی برآورده می‌کند و فاقد جیوه، پی وی سی و بریلیوم است. بیش از 99 درصد از بسته بندی‌ها بر پایه فیبر هستند و اپل را به هدف خود برای حذف کامل پلاستیک از بسته بندی خود تا سال 2025 نزدیک می‌کند. امروزه، اپل برای عملیات شرکت‌های جهانی نسبت به کربن خنثی است و بر هدف اپل 2030 خود برای خنثی کردن کربن هر محصول تمرکز دارد. این بدان معناست که هر مکی که اپل ایجاد می‌کند، از طراحی گرفته تا ساخت و استفاده مشتری، تأثیر خالص بر آب و هوا خواهد داشت.

قابلیت‌های امنیتی

مک بوک ایر 15 اینچ دارای چندین قابلیت امنیتی است که به کاربر امکان تأمین امنیت داده‌ها و اطلاعات شخصی خود را می‌دهد. مانند: دستگاه مجهز به حسگر اثر انگشت است که به کاربر اجازه می‌دهد تا با استفاده از اثر انگشت خود به دستگاه دسترسی داشته باشد و از حفظ امنیت دستگاه مطمئن باشد. مک بوک ایر 15 اینچ دارای کارت شبکه است که به کاربر این امکان را می‌دهد تا شبکه را محدود کند و دسترسی به داده‌ها را کنترل کند. همچنین مک بوک ایر 15 اینچ از رمزنگاری پیشرفته دیسک استفاده می‌کند تا بتواند داده‌های کاربر را در دستگاه خود محافظت کند. دارای قابلیت پشتیبانی از VPN است که کمک می‌کند تا از شبکه‌های عمومی و اجتناب از نفوذ سرقت اطلاعات شخصی خود را به دستگاه‌های دیگر کنترل کند. سیستم عامل macOS دارای ویژگی امنیتی است که باعث می‌شود تا فایل‌های مشکوک را در دستگاه خود پیدا کند و حذف کند. برنامه Firewall در macOS به کاربر این امکان را می‌دهد که ترافیک شبکه را کنترل کرده و دسترسی به داده های شخصی خود را محدود کند. با استفاده از ویژگی Parental Controls در macOS، کاربر می تواند دسترسی کودکان خود به دستگاه را محدود کند و آنها را از محتوای نامناسب و خطرناک دور نگه دارد. در کل، مک بوک ایر 15 اینچ با ویژگی‌های امنیتی پیشرفته خود، باعث می‌شود تا از محافظت داده‌های خود اطمینان داشته باشد و بیشترین سطح امنیت را در دستگاه خود داشته باشد.

مک بوک ایر 15 اینچ یک لپ تاپ بسیار قدرتمند و سبک با طراحی زیبا و امکانات کامل است که به کاربرانی که از یک دستگاه با کیفیت بالا و قابل حمل برای کار و سرگرمی خود نیاز دارند، پیشنهاد می‌شود.

برچسب‎ها: اپل مک بوک ایر

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید