پلیس آمریکا و ردیاب هوشمند اپل

person نویسنده: کوثر قربانی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 459

واشنگتن دی سی (پایتخت ایالات متحده) شهری است که از Airtags اپل برای مقابله با سرقت‌های گسترده خودرو استفاده می‌کند. Muriel Bowserthe شهردار D.C برنامه جدیدی را برای توزیع Airtag رایگان بین ساکنان محله‌هایی با نرخ بالای سرقت وسایل نقلیه اعلام کرد.

به گزارش وب سایت DCIST، پلیس به ساکنان کمک می‌کند تا ردیاب‌های 30 دلاری اپل را در این ماه در خودروهای خود نصب کنند. با این کار، حتی در صورت سرقت، مالکان می‌توانند با اجرای اپلیکیشن Find My بر روی تبلت‌های آیفون یا آی‌پد خود، مکان واقعی AirTag را ردیابی کنند و افسران مجری قانون را به دنبال دزد بفرستند.

با افزایش 101 درصدی سرقت وسایل نقلیه موتوری در سال جاری، پلیس دی سی امیدوار است که تاکتیک جدید استفاده از ردیاب‌های سکه ای اپل منجر به دستگیری سارقان باتجربه متهم به سرقت های متعدد شود.

airtag

البته این اولین بار نیست که چنین چیزی به ذهن مسئولان حفاظت از جان و مال مردم می‌رسد. پیش از این نیز برنامه مشابهی در شهر نیویورک آغاز شده بود که در سال جاری شاهد افزایش 13 درصدی سرقت خودرو بوده است.

البته باید به خاطر داشت که Airtags نیز محدودیت‌هایی دارد. برای جلوگیری از استفاده مجرمانه، Airtags طوری طراحی شده است که بین 8 تا 24 ساعت پس از جدا شدن از صاحب خود، زنگ هشدار را به صدا در می‌آورد. با این کار سارقان متوجه می‌شوند که تحت تعقیب هستند.

در حالی که پایتخت ایالات متحده قصد دارد از ردیاب‌های مورد بحث استفاده کند، اقدامات دیگری را نیز برای مبارزه با سرقت رو به رشد در نظر گرفته است. ماشین هیوندای و کیا است. خودروهایی که به دلیل برخی مسائل امنیتی به اهداف مورد علاقه مجرمان تبدیل شده اند. برای شروع، مقامات قفل فرمان و "کلینیک های ضد سرقت" را به مدل‌های آسیب پذیر ارائه می‌دهند.

برچسب‎ها: اپل

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید