برسی و مقایسه تخصصی سه نسل از ایرپاد ، انتخاب آگاهانه در خرید ایرپاد

person نویسنده: یاسمین آقاربیع list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 860

یکی از محصولاتی که میتواند اپل را پرچم دار بازار کند ایرپاد است که در سال های اخیر مدل های متنوع آن توسط اپل به بازار عرضه شده است . در این مقاله به بررسی و مقایسه سه نسل از ایرپاد خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

اپل در کنفرانس آخر خود از ایرپاد۳ در کنار مک بوک پرو جدید پرده برداری کرد و این نسل از ایرپادها طراحی جدیدی را برای هندزفری های وایرلس به ارمغان آورده اند که بارزترین آن حذف سیلکون بالشتک سر ایرپاد بود و با قابلیت های پیشرفته تری دارند و همچنین قیمتی نزدیک به ایرپاد پرو .
اما اگر شما به دنبال خرید ایرپاد جدیدی هستید،کدام گزینه،مناسب ترین گزینه برای شما خواهد بود؟ایرپاد ۲،۳ و یا پرو؟ در این مقاله از جوانب مختلف به بررسی این سه ایرپاد خواهیم پرداخت.

  • طراحی

ایرپاد ۲ و ایرپاد ۳ از لحاظ طراحی با هم تفاوت های بسیاری دارند اما جنس هردو پلاستیک سفید براق است و تفاوت بین ایرپاد پرو و ایرپاد ۲ و ۳ در این است که این دو از سری های سیلیکونی بهره نبرده وهمچنین  قابلیت نویزکنسلینگ فعال در ایرپاد۳ موجود نیست.
از لحاظ کلی طراحی ایرپاد ۳ طراحی مدرن و جدیدتری است اما اگر طرفدار سری های سیلیکونی در هندزفری های خود هستید‌،ایرپاد پرو مناسب شماست.
قابلیت دیگری  که دونسل آخر ایرپاد را از ایرپاد ۲ متمایز میکند،ضد آب و ضد عرق بودن آن دوست که به کاربر این اجازه را میدهند تا با خیال راحت و بدون نگرانی از عرق ریختن ورزش کنند و نکته دیگر این است که هردو ایرپاد پرو و ۳ شامل کیس های شارژی مگ سیف نیز میباشند اما ایرپاد ۲ از این قضیه مستثنی است.

  • قیمت

نکته دیگری که حائز اهمیت است قیمت متفاوت این سه نسل است،ایرپاد ۲ در حال حاضر با قیمت ۱۲۹ دلار،ایرپاد ۳، ۱۷۹ دلارو ایرپاد پرو با قیمت ۲۵۰ دلار به فروش میرسند البته این نکته تماما به بودجه کاربر و مدل و طراحی مورد پسند آنها بستگی دارد. اگر طرفدار سری سیلیکونی هستید و حاضر به پرداخت ۲۵۰ دلار میباشید،ایرپاد پرو گزینه مناسبی برای شماست که از انتخاب آن پشیمان نخواهید شد اما اگر طراحی ساده تر و مدرن تری را دوست دارید،ایرپاد ۲ و ۳ گزینه های مناسبی برای شما میباشند.

  • کیفیت صدا

سخت افزار ایرپاد نسل ۳ شامل درایو مخصوص به اپل و آمپلیفایر با رینج بالاست که باعث میشود کیفیت صدا در بهترین حالت خود باشد. همچنین هردو ایرپاد پرو و ۳ از قابلیت adaptive eq بهره میبرند که با کمک این قابلیت صداهای محیط با توجه به شرایط شنونده تنظیم‌میشود و با توجه به شرایط و محیط اصوات تنظیم‌میشوند و تجربه دلنشینی را برای شما به همراه دارد.
اما ایرپاد ۲ همچنین قابلیتی را ندارد و کیفیت صدا به این اندازه خوب نیست.

اگر شما فردی هستید که به کیفیت صدا بیشتر از هرچیزی اهمیت میدهید،ایرپاد ۳ مناسب ترین گزینه برای شماست.

  • Spatial Audio

ایرپاد نسل ۳،ایرپاد پرو و ایرپاد مکس همگی از این قابلیت بهره میبرند و با کمک این قابلیت میتوانید موسیقی،فیلم و سریال های خودرا به گونه ای تماشا کنید که انگار اصوات از تمامی جهات به گوش شما میرسند و تجربه سینما و یا کنسرت را برای شما به ارمغان می آورد‌.
همچنین با کمک این قابلیت،اصوات فیلتر شده و فرکانسی که باید به هر گوش کاربر برسد تنظیم شده و باعث میشود تا صدا از تمامی جهات به کاربر عرضه شود .
در ایرپاد نسل دو برای شروع کردن موسیقی،گوش دادن به آهنگ بعدی و یا پاسخ تماس را دادن باید دوبار به پایه های ایرپاد ضربه میزد اما در ایرپاد ۳ و پرو برای پخش کردن و توقف موسیقی و یا پاسخ تماسی را دادن کافیست یکبار، برای زدن به آهنگ بعدی دو بار،رفتن به آهنگ قبلی ۳ بار و  و نگه داشتن انگشت برای سیری ضربه بزنید.

  • کیس های شارژی

هر سه نسل شامل کیس های شارژی میشوند اما فقط نسل سوم و ایرپاد پرو هستند که از شارژ مگ سیف و هر شارژر وایرلس دیگری بهره مندهستند

  • عمرباطری

ایرپاد ۲ میتواند در حدود ۵ ساعت فقط با یکبار شارژکردن دوام بیاورد در حالی که ایرپاد ۳،۶ ساعت به صورت مداوم کار میکند .از لحاظ شارژ کیس ها نیز ایرپاد ۲ وپرو،حدودا ۲۴ ساعت و ایرپاد ۳ حدودا ۳۰ ساعت دوام میاورد.‌پس اگر دنبال ایرپادی با طول عمر باطری بیشتر میگردید،ایرپاد ۳ گزینه مناسب پیش روی شماست.

امیدوار هستیم تا توانسته باشیم به خوبی این محصول ارزشمند را برای شما معرفی کرده باشیم

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید