افزایش عمر باتری آیفون

person نویسنده: بهنام سکاکی list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 3974

چطور عمر باتری آیفون خود را افزایش دهیم؟

منظور از "عمر باتری" مقدار زمانی است که آیفون کار می‌کند تا زمانی که دوباره شارژ شود و منظور از "طول عمر باتری" بازه زمانی است که باتری به کار خود ادامه می دهد تا زمانی که تعویض شود.

1. بروز کردن آیفون

عموما به روز کردن آیفون به آخرین نسخه iOS، به دلیل داشتن تکنولوژی جدیدتر در مورد ذخیره ی انرژی، به طول عمر باتری کمک می‌کند.

2. دوری از محیط با دمای بالا

آیفون ها معمولا در بازه ی دمایی 16 تا 22 درجه سانتیگراد عملکرد قابل قبولی دارند. استفاده از آیفون در دمای بالاتر از 35 درجه آسیب قابل توجهی به ظرفیت باتری شما وارد می کند؛ به طوری که به مقدار ظرفیتش شارژ ندارد. شارژ کردن آیفون در دمای بالا نیز ضرر دارد. گوشی ممکن است در دمای بالا، بیش از 80 درصد شارژ نکند.

توجه کنید که استفاده از آیفون در محیط های سرد ممکن است که به باتری شما آسیب وارد کند اما موقتی است و زمانی که به دمای اتاق بازگردد همان عملکرد نرمال خود را دارد.

3. برای کنار گذاشتن طولانی مدت آیفون خود را حدود 50 درصد شارژ کنید.

اگر می خواهید گوشی خود را برای مدت زیادی خاموش نگه دارید و استفاده نکنید، دو نکته را در مورد سلامت باتری خود توجه کنید: دمای محیط و درصد باتری هنگام خاموش کردن گوشی. در این هنگام این نکات را به خاطر بسپرید:

  • گوشی خود را به طور کامل شارژ نکنید ویا برعکس کامل خالی نکنید؛ در حدود 50 درصد شارژ کنید. اگر گوشی خود را هنگام نداشتن هیچ شارژی نگه دارید، باتری وارد حالت خالیِ شدید خود می شود که دیگر نمی تواند شارژی نگه دارد. برعکس آن، اگر گوشی به طور کامل شارژ شده باشد بعد از مدتی درصدی از ظرفیتش کم می شود که به منجر به کاهش عمر باتری می شود.
  • آیفون خود را خاموش کنید تا باتری اضافه مصرف نشود.
  • آیفون را در محیطی با دمای کمتر از 32 درجه سانتیگراد قرار دهید.
  • اگر می خواهید آیفون خود را بیش از 6 ماه کنار بگذارید، هر 6 ماه تا 50 درصد شارژ کنید.

با توجه به اینکه چه مدت آیفون خود را کنار گذاشته اید، ممکن است در زمان استفاده مجدد، گوشی در حالت باتری کم باشد. بعد از اینکه آیفون را شروع به استفاده کردید،قبل از استفاده برای 20 دقیقه آن را با شارژر اصل شارژ کنید.

4. خاموش کردن گزینه Background App Refresh

این ویژگی به برنامه های که استفاده می کنید و زمانی که آن ها را باز میکنید توجه کرده و به سپس آن را به طور خودکار برای شما به روز میکند.

5. به طور خودکار برنامه ها را بروز نکنید.

اینکه خود آیفون برنامه ها به طور خودکار به روز می کند سبب خالی کردن باتری می شود. برای خاموش کردن این ویژگی قدم های زیر را بردارید:

  1. وارد setting شوید.
  2.  وارد قسمت iTunes & App Store شوید.
  3. قسمت Update در بخش Automatic Downloads را خاموش کنید.

6. روشنایی خودکار را روشن کنید: "Auto-Brightness"

7. تنظیمات خود را بهینه کنید:

  • بلوتوث را خاموش کنید.
  • وای فای را خاموش کنید.
  • سرویس لوکیشن را خاموش کنید.

8. چک کنید چه برنامه هایی بیشترین باتری را مصرف می‌کند؟

با رفتن به آدرس Setting ˃ Battery برنامه هایی که بیشترین مصرف باتری را دارند پیدا کرده و زمانی که باتری آیفونتان کم است، گزینه ی استفاده ی آن ها را بردارید.

9. حالت low battery را فعال کنید.

 

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید