تمام آنچه که از نمایشگر 31.6 اینچی mini_LED اپل می دانیم

person نویسنده: list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 679

در چند ماه اخیر در خصوص استفاده مجدد اپل از نمایشگرهای حرفه ای اخباری انتشار یافته است. طبق این اخبار، این نماشگر دارای اندازه 31.6 اینچی و رزولوشن 6K می باشد.

در سال 2016 کمپانی اپل به صورت رسمی از بازار مستقل نمایشگر جداشد و پس از توقف پروژه نمایشگر تاندربولت، کابران را به سمت گزینه های دیگری سوق داد. هرچند این اقدام اپل، کاربران حرفه ای را ناامید نمود، آن دسته از افرادی که متکی به یکپارچگی محصولات سخت افزاری اپل می باشند.

اندازه و رزولوشن نمایشگر اپل

طبق گفته های آقای مینگ چی کو، این نمایشگر دارای اندازه ای برابر 31.6 اینچ می باشد. اندازه این نمایشگر در قیاس با ابعاد 27 اینچی آی مک به طرز چشمگیری بزرگتر است و این موضوع به طور حتم رضایت کاربران حرفه ای شاغل را در پی خواهد داشت. مینگ چی کو می گوید اپل دیسپلی دارای رزولوشن6K3K خواهد بود.

اکنون مشخص نیست که اپل دیسپلی از نسبت ابعاد طبیعی 16.9بهره مند باشد یا در گروه نمایشگرهای فوق عریض قرار خواهد گرفت. در عین حال آقای جف بنجامین یکی از کارشناسان وب سایت 9T05Mac برای نمونه یک کیس بسیار محکم را معرفی کرده است. آقای بنجامین اعتقاد دارد که اپل دیسپلی با رزولوشن 6240*2880عرضه خواهد شد. این محصول یک نمایشگر 5K واقعی می باشد که با هدف تبدیل شدن به یک پنل فوق عریض، طول آن با ادعای آقای کو در خصوص ارائه نمایشگری با رزولوشن 6K3K مطابقت دارد.

درضمن اپل قصد دارد از جنبه تئوری این نمایشگر حرفه ای را از نظر شکل و شمایل و چگالی پیکسلی با آی مک پرو تطبیق دهد. بعضی محاسبات ریاضی پایه به بیان چگونگی امکان انجام این کار می پردازند. آی مک 27 اینچی 5K اساسا از چگالی استاندارد218 پیکسل بر اینچ استفاده می نماید. اپل دیسپلی با بهره گیری از رزولوشن 6240*2880 پیکسلی و اندازه 31.59 اینچی (به صورت گرد شده معادل با 31.6 اینچ) خود نیز به چگالی پیکسلی مشابهی دست خواهد یافت و این موضوع منطبق با ادعای آقای مینگ چی کو است.

این نمایشگر با اندازه قطری 31.6 اینچی، ارتفاع پنل 13.2 اینچی و چگالی 218 پیکسل بر اینچ مشابه با پنل 5K به کارگیری شده در آی مک پرو خواهد بود. پهنای چنین نمایشگری برابر با 28.7اینچ است که اندازه آن حتی با درنظر گرفتن حواشی اطراف نمایشگر آی مک پرو نیز حدودا8.1 اینچ عریض تر خواهد بود.

هرچند که مینگ چی کو به عرضه اپل درسپلی با نسبت ابعاد فوق عریض یا 16:9 هیچ اشاره ای نکرده است ولی مسلما محاسبات ریاضی از به کارگیری نسبت ابعاد فوق عریض حکایت دارند. با درنظر داشتن این موضوع که اغلب نمایشگر های ثالث از پنل های فوق عریض استفاده می نمایند، پس پیروی اپل از این رویکرد نباید تعجب برانگیز باشد.

درصورتیکه کمپانی اپل بتواند از طریق هر روشی اپل دیسپلی را به عنوان یک عامل مکمل زیبایی آی مک و آی مک پرو کنونی عرضه کند، در این صورت مطمئنا این اقدام برای همه کاربران خلاق در همه جای دنیا خوشحال کننده خواهد بود.

در ضمن آقای مینگ چی کو مدعی است که این نمایشگر کمپانی اپل از فناوری نور پس زمینه mini_LED بهره مند است، این پدیده به این معنی است که نمایشگر خارجی برخلاف صفحات تماما mini_LED واقعی، تنها با هدف تامین نور پس زمینه از LEDهای کوچک استفاده خواهد کرد. در عین حال انتظار می رود که در اواخر سال 2020 یا اوایل سال2021 اپل مدل های جدید مک بوک و آی پد خود را با پنل های mini_LED واقعی عرضه نماید.

آقای مینگ چی کو مدعی است که نمایشگر اپل از mini_LED به عنوان یک دستگاه مولد نور پس زمینه منتها با LED های بزرگتر استفاده خواهد کرد. این نمایشگر اپل با بهره مندی از نور پس زمینه mini_LED، بهره وری انرژی بالاتری خواهد داشت. این موضوع امکان نمایش دقیق تر رنگ مشکی و ارتقاء کنتراست تصویر را در پی خواهد داشت. همچنین نور پس زمینه mini_LED باید موجب کاهش ضخامت پنل شود و در نهایت طراحی باریکتر آن را در پی داشته باشد.

کارایی این نمایشگر در حد و اندازه پنل های اولد مشابه با نمونه به کار گرفته شده در آیفون XS و آیفون XS مکس   نیست، ولی کمپانی اپل پنا های مجهز به نور پس زمینه mini_LED را ترجیح می دهد. به این دلیل که این نمایشگر ها در مقابل سوختگی حساس نیستند.

قیمت گذاری و زمان عرضه اپل دیسپلی

طبق گزارشات و اظهاراتی که مطرح شده است، اپل دیسپلی در3 ماه دوم یا سوم سال عرضه خواهد شد. این زمانبندی با موعد برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان آینده اپل موسوم به WWDC که در 3 ژوئن آغاز می شود هماهنگی نسبتا مناسبی دارد. بعید است که اپل حین سخنرانی در مراسم WWDC از نمایشگر 31.6 اینچی و مک پرو ماژولار به صورت همزمان رونمایی کند.

اکنون صحبت در خصوص قیمت گذاری احتمالی نمایشگر31.6 اینچی 6K اپل اندکی دشوار است زیرا قبلا نمایشگر تاندربولت با قیمت 999 دلار به فروش می رسید ولی حالا نمایشگر جدید احتمالا با قیمت بالاتری به بازار عرضه خواهد شد.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید