اپل ظرفیت رشد در خور توجهی در صنعت مراقبت های بهداشتی دارد

person نویسنده: list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 1345

کارشناسان مورگان استنلی براین باور هستند که کمپانی اپل می تواند تنها با گسترش محصولاتش در حوزه صنعت مراقبت های بهداشتی، درآمدش را به 313 میلیارد دلار برساند.

کمپانی اپل چند سال است که در این صنعت فعالیتش را آغاز کرده است. بر اساس گفته های کارشناسان مورگان استنلی، کمپانی اپل بدلیل داشتن محصولاتی نظیر اپل واچ و آیفون قادر خواهد بود اختلال بزرگ در این حوزه بوجود بیاورد. مورگان استنلی، یک بانک چند ملیتی بزرگ در آمریکا است این سازمان طی گزارشی اعلام کرد که صنعت مراقبت های بهداشتی این ظرفیت را دارد که پیشرفت چشمگیری داشته باشد و در پی افزایش تقاضای گوشی هوشمند، کمپانی اپل قادر خواهد بود درآمد سالانه ی 15 میلیارد دلاری اش را در این حوزه تا سال 2027 به مبلغی معادل 313 میلیارد دلار برساند.

این کارشناسان بر این باور هستند که حوزه مراقبت های بهداشتی علاوه بر اینکه بزرگ است به سرعت رو به رشد و شکوفاشدن بیشتر است. درعین حال، با وجود پیوستن کمپانی اپل به رقیب هایش در حوزه هایی نظیر اخبار، بازی، ویدئو و پرداخت، مراقبت های بهداشتی، تنها بازاری است که این کمپانی قادر است اختلال دیجیتالی بزرگی در آن بوجود بیاورد. دقیقا مانند تحولی که آیتونز در صنعت موسیقی و اپ استور در صنعت خدمات موبایلی ایجاد کرد.

در عین حال باتوجه به گزارشاتی که مورگان استنلی منتشر کرده است سرمایه گذارها به ظرفیت رو به رشد اپل در صنعت مراقبت های بهداشتی بی توجه هستند، وجود 900 میلیون کاربر آیفون و 23 میلیون نفر کاربر اپل واچ، خود دلیل بزرگی برای حضور کمپانی اپل در این حوزه خواهد بود.

فعالیت های اخیر کمپانی اپل در حوزه مراقبت های بهداشتی استراتژی مشخص این کمپانی و ساخت اکوسیستمی نظیر اپ استور را نشان می دهد. که روی جمع آوری و دسترسی به اطلاعات بهداشت تمرکز نموده است.

محصولات و ابزارهای اپل در صنعت مراقبت های بهداشتی

کمپانی اپل به دلیل ساختن پلتفرم هایی که قبلا وجود نداشتن نظیر اپ استور و آیتونز توانست خود را به یک برند نمادین تبدیل کند. علاوه بر این هدایت کردن صنعت مراقبت های بهداشتی برای شرکت های متوسط کار راحتی نیست و کمپانی اپل قادر است تغییرات لازم را ایجاد کند. طبق گزارشات نقل شده از مورگان استنلی، کمپانی اپل اکنون مواد اولیه ی ساختن اپ استوری برای صنعت مراقبت های بهداشتی را دارد.

اپلیکیشن Health، اپلیکیشنی است که پژوهشگران پزشکی از آن برای انجام مطالعات استفاده می نماید، اپل واچ با قابلیت هایش برای سلامت قلب و همچنین گسترش ذخیره سازی سوابق بهداشتی، مانند نسخه ها و گزارشات آزمایشگاهی روی گوشی های آیفون، یک نمونه از امکانات و ابزار های کمپانی اپل در صنعت مراقبت های بهداشتی هستند.

علاوه بر این ها، کمپانی اپل با نهاد های پزشکی و شرکت های بیمه سلامتی و حتی شرکت خدمات پزشکی و داروسازی جانسون اند جانسون همکاری می کنند.

چرا صنعت مراقبت های بهداشتی می تواند تا سال 2027، حدود300 میلیارد دلار برای اپل درآمد داشته باشد؟

کارشناسان مبنای محاسباتشان را تخمین هدر رفت موجود در سیستم مراقبت های بهداشتی آمریکا و این موضوع که کمپانی اپل چقدر قادر است این مقدار را کم کند قرار داده اند. این کارشناسان عقیده دارند که گجت های پوشیدنی قادرند یک فرصت درآمدی بسیار خوب باشند و کمپانی اپل از طریق ارائه محصولاتی بمنظور اندازه گیری دما و فشار خون و سطح گلوکز خون می تواند میزان درآمدش را افزایش دهد.

اعلام ساختن این گجت های پزشکی علاقه سرمایه گذاران در این حوزه افزایش خواهد داد.

مورگان استنلی در گزارشاتش گفته است، درصورتیکه کمپانی اپل، اپل واچ را زیر پوشش بیمه ی درمانی قرار دهد یا اینکه کمپانی اپل شرکتی فعال در زمینه ی مراقبت های بهداشتی را خریداری کند. سرمایه گذاران بیشتر از قبل به سرمایه گذاری روی توسعه ی محصولات بهداشتی اپل تشویق خواهند شد.

اپل با سایر شرکت های فعال در صنعت مراقبت های بهداشتی باید رقابت کند.

کمپانی اپل، اولین ابر قدرت تکنولوژی نیست که این فرصت در صنعت مراقبت های بهداشتی راشناسایی کرده است بلکه ابر قدرت هایی نظیر آمازون و گوگل هم علاقه شان را به این صنعت نشان داده اند. کمپانی آمازون در سال قبل داروخانه ی دیجیتال pillpack را خریداری کرد و اخیرا امکان برنامه ریزی قرار ملاقات با دکتر را به دستیار صوتی خود، یعنی الکسا اضافه کرده است. کارشناسان بر این باورند که، آغاز سرمایه گذاری آمازون در صنعت مراقبت های بهداشتی است و در آینده، ارائه ی محصولات بیشتر این شرکت را شاهد خواهیم بود.

 

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید