اپل باگ امنیتی فیس تایم را رفع کرد

person نویسنده: list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 862

گزارشات ارائه شده از سوی کمپانی اپل حاکی از این است که پس از بروز رسانی نرم افزاری، مشکل باگ استراق سمع فیس تایم برای کاربران گوشی آیفون، آیپد و همچنین سیستم مک رفع شده است.

در چند روز اخیر خبری مبنی بر این که باگ جدید فیس تایم امکان شنیدن صدای طرف مقابل را پیش از برقراری تماس ممکن می سازد منتشر شد. بخاطر بروز این باگ، حتی پیش از اینکه با شخصی که قرار است با او ارتباط تلفنی برقرار نمایید و او تماس را تایید نماید، امکان استراق سمع و شنیدن صدا برای طرف مقابل وجود داشت. این باگ توسط کمپانی اپل تایید شد و این کمپانی اعلام کرد که با انتشار به روز رسانی نرم افزاری به این مشکل پایان خواهد داد، ولی در همین حین شکایتی نیز علیه این کمپانی مبنی بر نقض حریم خصوصی به ثبت رسیده است و احتمالا این باگ پای کمپانی اپل را به دادگاه خواهد کشاند.

پس از بروز این مشکل کمپانی اپل فیس تایم گروهی را غیر فعال نمود و مشخص شد که این کمپانی در پی این است که با بروز رسانی نرم افزاری به این مشکل پایان دهد. ظاهرا کمپانی اپل به قول اش عمل نموده و این بروز رسانی جدید به کاربران گوشی آیفون، آیپد و سیستم های مک دوباره این امکان را می دهد که بتوانند از فیس تایم گروهی استفاده نمایند و درضمن مشکل استراق سمع نیز رفع شده است.

خبرهای حاکی از مشکل باگ امنیتی فیس تایم به صورت همه جانبه در خبرگزاری ها و شبکه های اجتماعی انتشار یافت، هرچند که کمپانی اپل تنها 4 روز بعد از انتشار این خبر و حداقل 2 هفته پس از مطرح شدن این موضوع دست به کار شده است. در این فاصله ی زمانی که موضوع باگ امنیتی انتشار یافت تا زمانی که بروز رسانی نرم افزاری منتشر شد کمپانی اپل تنها به غیرفعال نمودن فیس تایم گروهی اکتفا نمود. لازم بذکر است که این باگ استراق سمع در تماس های تصویری هم وجود داشت.

در19 ژانویه، یک پسر 14 ساله اهل آریزونا زمان برقراری تماس با Group Face Time به مشکل استراق سمع پی برد. گویا مادر این پسر چندین بار  با کمپانی اپل در این خصوص تماس داشته و موضوع را بیان نموده است، اما اپل هیچ واکنشی نشان نداده است و به این موضوع رسیدگی خاصی انجام نداده . روز جمعه سخنگوی کمپانی اپل اعلام کرد:

ما می خواهیم به کاربران اپل اطمینان بدهیم که به محض آنکه تیم مهندسی ما نسبت به بروز باگ اطلاع پیدا کرد، Group Face Time را سریع غیرفعال کرد تا به بررسی جزئیات باگ بپردازد و به سرعت کار رسیدگی به باگ رخ داده را در دستور کار خود قرار داد. ما متعهد هستیم تا فرآیندهای رسیدگی به چنین گزارش هایی را بهبود ببخشیم تا در سریع ترین زمان ممکن بتوانیم به درخواست های کاربران مان پاسخ بدهیم.

بروز این مشکل برای کمپانی اپل که همیشه امنیت محصولاتش را به رخ دیگر رقابایش می کشد بسیار شرم آور است. ساعت ها قبل از اینکه اپل رسما باگ امنیتی فیس تایم که به آن Face Palm نیز می گویند تایید نماید، تیم کوک، مدیر عامل این کمپانی در توییتی اعلام نمود که:

همه ی ما باید اقدامات و اصلاحات لازم را برای حفظ حریم خصوصی در نظر بگیریم.

پس از رسانه ای شدن باگ استراق سمع، سیاستمداران و متخصصان امنیتی ، در خصوص محصولات کمپانی اپل ابراز نگرانی نمودند. در سال 2016بمنظور جلوگیری از حمله های امنیتی، کمپانی اپل برای هک پلتفرم های خود 200 هزار دلار جایزه تعیین نمود، ولی بعضی از هکرها مدعی بودند که این برنامه شروع کندی داشت، زیرا آن ها می توانند با فروش باگ های امنیتی در بازار سیاه، به پول بیشتری دست یابند.

طبق مطالبی که ارائه شد کمپانی اپل بمنظور رفع باگ فیس تایم، به روز رسانی نرم افزاری را منتشر کرده است، برای نصب این به روز رسانی، باید دستورالعمل زیر را اجرا نمایید:

کاربران آیفون و آیپد اپل: وارد تنظیمات شوید. سپس روی General ضربه زده و سپس روی software Update ضربه بزنید. از این طریق می توانید جدیدترین نسخه ی سیستم عامل ios یعنی ios 12.1.4را دانلود کنید. هنگامی که به روز رسانی تمام شد، Install Now را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که در حین به روز رسانی، آیفون یا آیپد شما به شارژر وصل باشد.

کاربران سیستم مک: اپ استور را باز کرده، به تب Updates بروید و روی کلید Update در کنار MacOS کلیک کنید. کاربرانی که از نسخه ی قدیمی سیستم عامل Mac استفاده می کنند، این گزینه را مشاهده نخواهند کرد و نیازی به دانلود این به روز رسانی ندارند. پس از اتمام دانلود، از اتصال کابل به سیستم مطمئن شوید وآن را مجددا راه اندازی کنید.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید