نکات مهم به منظور خرید بهترین پاوربانک برای آیفون

person نویسنده: سینا پورجلال list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 719

قبل از خرید پاوربانک به تمام ویژگی‌های پر اهمیت در انتخاب آن دقت کنید که بهترین آن‌را تهیه کنید.

چگونه یک پاوربانک خوب برای گوشی خود خریداری کنیم!

این روزها نام پاوربانک را زیاد شنیده­اید و اغلب کم­ وبیش در دست افراد مختلفی می­بینیم. پاوربانک یک ابزار مهم برای افرادی است که زیاد از گوشی استفاده می­کنند و همیشه با معضل خالی شدن شارژ باتری گوشی هوشمند خود همراه هستند.

پاوربانک چیست؟

پاوربانک‌ها باطری­های مخصوصی هستند که در یک مدار خاص با شارژ الکتریکی مشخص، فشرده شده‌اند. این باتری­ها انرژی الکتریکی را ذخیره کرده و در زمان لازم می­توانید از انرژی موجود برای شارژ موبایل یا تبلت یا هر دستگاهی که دارای پورت یو اس بی (USB) است استفاده کنید.

ظرفیت پاوربانک چگونه محاسبه می­شود؟

پاوربانک­ها ظرفیت­های مختلفی دارند. ظرفیت پاوربانک به حداکثر توانایی پاوربانک در ذخیره انرژی الکتریکی در مقیاس میلی آمپر گفته می­شود. ظرفیت پاوربانک با تعداد دفعات استفاده از آن رابطه مستقیمی دارد. به عبارت دیگر هرچه ظرفیت پاوربانک بیشتر باشد بسته به قدرت باتری دستگاه بیشتر هم می­توانید استفاده کنید. به طور مثال یک پاوربانک ۱۵۰۰ میلی آمپر جهت شارژ یک موبایل هوشمند با صفحه ای متوسط مناسب هستند ولی اگر برای شارژ دستگاه­هایی با مصرف الکتریکی بالاتر مانند تبلت­ها و گوشی­های هوشمند بزرگ مورد استفاده قرار گیرند،نیاز به شارژ چندباره دارند.

انواع پاوربانک

 پاوربانک­ها سه دسته اصلی دارند:

۱) پاوربانک­های معمولی در سایزها و ظرفیت­های متنوع که برای اکثر دستگاه­های دیجیتال قابل استفاده هستند.

۲) پاوربانک­های خورشیدی مثل “پاوربانک خورشیدی سولار” که دارای پنل فتوولتائیک هستند و باتری داخلی شان با قرار گرفتن در نور آفتاب شارژ می­شود که اغلب دیر شارژ شده اما بسیار کاربردی برای مسافرت ها و نقاطی که دسترسی به انرژی الکتریکی ممکن نیست، هستند.

۳) پاور بانک­های تعبیه شده درون قاب محافظ گوشی­های موبایل که چند منظوره بوده و علاوه بر اینکه قاب محافظ گوشی هستند دارای باتری نیز بوده و پاوربانک های کوچک با ظرفیت کم­تر می­باشند. این مدل پاور بانک ها کم­تر فراگیر شده و برای انواع خاصی از گوشی های موبایل عرضه شده علاوه بر اینکه قیمت بالایی نیز دارند.

ویژگی‌های پاوربانک مناسب آیفون و آیپد

1-توان خروجی

آیفون‌های ۸ به بالا از قابلیت شارژ سریع یا فست شارژ با توان ۱۸ وات پشتیبانی می‌کنند. در نتیجه برای استفاده از این قابلیت، باید پاوربانک به فناوری PD، QC، iSmart یا IQ مجهز باشد و قابلیت خروجی حداقل ۱۸ وات را از یک خروجی داشته باشد. برای اطمینان از این موضوع می‌توانید اطلاعات خروجی پاوربانک را از پشت بسته‌بندی آن مطالعه کنید. حاصل ضرب عدد ولتاژ و آمپر برابر یا بیشتر از ۱۸ شود. برای مثال 9V/A دقیقا ۱۸ وات است.

برای آیفون‌های قدیمی‌تر تا مدل ۷ و ۷ پلاس، حداکثر توان مورد نیاز ۵ وات یا 5V/1A است.

در مورد آیپدها، اگر از آیپد‌های قدیمی استفاده می‌کنید، توان شارژ باید حداقل ۱۰ وات یا 5V/2A باشد. آیپد‌های جدیدتر تا پیش از مدل‌های آیپد پرو ۲۰۱۸، ۱۲ وات نیاز دارند.

آیپد پرو ۱۱ و ۱۲ اینچ از مدل ۲۰۱۸ به بعد، تا حداکثر توان شارژ ۳۵ وات را پشتیبانی می‌کنند اما به حداقل ۲۰ وات توان برای شارژ شدن نیاز دارند. در نتیجه استفاده از پاوربانکی که با فناوری PD قابلیت خروجی بیش از ۲۰ وات را از یک درگاه USB-C دارد، به سرعت شارژ بیشتر این دستگاه‌ها منجر می‌شود.

2-ظرفیت

اشتباهی که بسیاری از کاربران در زمان انتخاب پاوربانک انجام می‌دهند، مقایسه ظرفیت باتری آیفون با ظرفیت پاوربانک برای محاسبه تعداد دفعات شارژ است. برای مثال به نظر می‌رسد یک پاوربانک ۱۰ هزار میلی‌آمپرساعتی باید بتواند بیش از دو بار یک آیفون ۱۳ پرومکس با ظرفیت باتری حدود ۴۳۵۰ میلی‌آمپرساعت را شارژ کند. اما در عمل چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.

دلیل این مسئله اختلاف بین ظرفیت اسمی پاوربانک و ظرفیت واقعی آن است. طبق یک قاعده کلی، در حال حاضر پاوربانک‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که ظرفیت واقعی آن‌ها اندکی کمتر از ۷۰ درصد ظرفیت اسمی آن‌هاست. برای مثال ظرفیت حقیقی یکی پاوربانک ۲۰ هزار میلی‌آمپر کمتر از ۱۴ هزار میلی‌آمپرساعت است. یا ظرفیت واقعی یک پاوربانک ۱۰ هزار میلی‌آمپرساعتی کمتر از ۷ هزار میلی‌امپرساعت است.

در نتیجه یک پاور بانک ۱۰ هزار میلی‌آمپرساعتی کمتر از دو بار یک آیفون ۱۳ پرومکس را شارژ می‌کند.

برای انتخاب پاوربانک مناسب، ابتدا ظرفیت باتری آیفون یا آیپد خود را از جدول زیر پیدا کنید. سپس ظرفیت واقعی پاوربانک را طبق قاعده ۷۰ درصد محاسبه کرده و با ظرفیت باتری دستگاه خود مقایسه کنید تا بهترین انتخاب را انجام دهید.

3-پورت­های اتصال

پاوربانک­ها با توجه به سبک طراحی که دارند می‌توانند از پورت های اتصال مختلف و متعددی پشتیبانی کنند. بنابراین همیشه در حین خرید پاوربانک به این موضوع دقت کنید که چه پورت های اتصالی توسط آن پشتیبانی می‌شود و اصلا پاوربانک مورد نظر چند پورت خروجی دارد. اگر شما بخواهید با پاوربانک دوربین خود را شارژ کنید که سوکت شارژ سمت تامین انرژی آن از نوع میکرو یو اس بی است، مطمئنا باید پاوربانکی بخرید که به پورت خروجی میکرو یو اس بی مجهز باشد. همچنین اگر بخواهید دو یا چند گوشی را به طور همزمان به پاوربانک متصل و آن ها را شارژ کنید باید پاوربانکی که می‌خرید به تعداد نیازتان پورت USB خروجی داشته باشد. توجه به این دو نکته هم یکی دیگر از اصلی ترین نکاتی است که باید برای خرید بهترین پاوربانک به آن توجه شود.

4- وزن پاوربانک

قطعا پاوربانک‌های با ظرفیت بالاتر، حجم بیشتر و وزن بالاتری دارند. در این زمینه ابتدا باید نیاز خود را بسنجید. برای مثال همراه داشتن یک پاوربانک با ظرفیت حداقل ۱۰ هزار میلی‌آمپرساعت در سفر بسیار عاقلانه به نظر می‌رسد. اما برای حمل و نقل روزمره و قرار دادن آن در کیف دستی، پاوربانک‌هایی با ظرفیت بالاتر از ۱۰ هزار، وزن بسیار بالایی دارند و فضای زیادی اشغال می‌کنند.

5-پاوربانک با قابلیت شارژ بی‌سیم یا مگ سیف

برخی از پاوربانک‌ها از قابلیت شارژ بیسیم iQ یا فناوری MagSafe اپل نیز پشتیبانی می‌کنند. در این خصوص باید توجه کنید که حداکثر توان خروجی پاوربانک از طریق جایگاه شارژ بیسیم چقدر است.

برای نمونه باتری‌پک اپل یک پاوربانک هوشمند و کارامد است که با حداکثر توان ۱۵ وات قابلیت شارژ آیفون‌های ۸ به بالا را دارد. اگرچه اتصال آهنربایی مگ‌سیف تنها به سری ۱۲ و ۱۳ محدود می‌شود. این پاوربانک به گونه‌ای طراحی شده که با اتصال آن به سری آیفون ۱۲ یا ۱۳، شارژ اضافه‌ای برای آن‌ها تأمین می‌کند. به علاوه، اگر به گوشی متصل باشند و گوشی را به شارژ متصل کنید، ابتدا باتری گوشی شارژ شده و سپس باتری‌پک نیز به صورت بی‌سیم از طریق گوشی شارژ می‌شود.

6-توان شارژ شدن پاوربانک

در زمان تهیه پاوربانک به توان ورودی پاوربانک نیز توجه کنید. در این مورد باید توجه داشته باشید که شارژ شدن پاوربانک‌‌هایی که از شارژ سریع (کمتر از ۱۵ وات) پشتیبانی می‌کنند، زمان قابل توجهی نیاز دارد. اگر به شارژ شدن سریع پاوربانک نیاز دارید، باید به سراغ گزینه‌هایی بروید که با توان بالاتری شارژ می‌شوند.

در نهایت باید توجه داشته باشید که پاوربانک‌ها از چند باتری تشکیل شده‌اند. کیفیت باتری استفاده شده در این محصولات متفاوت است و طول عمر متفاوتی دارند. به همین منظور تهیه پاوربانک از برند‌های معتبر مانند انکر (Anker)، آدام المنتس (Adam Elements)، راو پاور (Rav Power) و آکی(Aukey)، تا مدت نسبتا طولانی شما را از تهیه پاوربانک جدید بی‌نیاز می‌کند.

به علاوه، می‌توانید کابل‌های کوتاه‌تر و مخصوص پاوربانک نیز تهیه کنید تا اتصال گوشی به پاوربانک دست‌وپاگیر نباشد. در این خصوص باید توجه داشته باشید که کابل لایتنینگ حتما باید دارای گواهی MFi اپل باشد.

7-شرکت سازنده

شاید تصور کنید کمپانی سازنده پاوربانک چندان موضوع حائز اهمیتی نباشد و تفاوتی مابین پاوربانک­های ساخته شده توسط شرکت های مختلف وجود ندارد! اما اینطور نیست و اگر از پاوربانک­های مشابه دو شرکت مختلف به طور همزمان استفاده کنید، متوجه این اختلاف خواهید شد! بنابراین برای خرید بهترین پاوربانک حتما دقت کنید که پاوربانک مورد نظر توسط چه شرکتی ساخته شده است. هم اکنون پاوربانک­های شرکت شیائومی در بازار کشورمان بسیار دیده می‌شوند که کیفیت ساخت و عملکرد مطلوبی دارند. سعی کنید در حین خرید پاوربانک هیچوقت ریسک نکنید که پاوربانک برند ناشناسی را خریداری ننمایید.

8-نشان دهنده وضعیت پاوربانک

اگر به دنبال خرید بهترین پاوربانک هستید، حتما مدل­هایی را انتخاب کنید که به چراغ LED یل نمایش دهنده وضعیت ابزار مجهز هستند. پاوربانک ها ممکن است حتی دارای صفحه نمایش کوچک نیز باشند، اما وجود صفحه نمایش هیچ ضرورتی ندارد و یک چراغ LED هم می‌تواند خیلی خوب اطلاعاتی که نیاز دارید را در اختیارتان قرار دهد. پاوربانک­هایی که به چراغ LED مجهز هستند می‌توانند در شرایط مختلف با تغییر رنگ وضعیت را به شما اعلام کنند. برای مثال وقتی پاوربانک شارژ کافی دارد، رنگ چراغ سبز می‌شود و وقتی شارژ پاوربانک در حال اتمام شدن است، رنگ چراغ به قرمز تغییر پیدا می‌کند. در بسیاری از پاوربانک­ها هم به جای چراغ LED از نشان دهنده مقدار شارژ پاوربانک استفاده شده که دقیقا شبیه به نشان دهنده مقدار شارژ گوشی­های موبایل است. بدین ترتیب شما می‌توانید متوجه شوید که چقدر از ظرفیت پاوربانک خود را استفاده کرده‌اید و چقدر از ظرفیت آن باقی مانده است و کی باید آن را شارژ کنید.

9-قیمت

همیشه به دنبال بهترین و مقرون به صرفه ترین قیمت باشید. در برخی شرایط ممکن است یک پاوربانک با مشخصات مشابه در دو فروشگاه مختلف با قیمت های متفاوتی عرضه شود، بنابراین سعی کنید به مسئله قیمت توجه داشته باشید و بدین ترتیب مقرون به صرفه‌ترین گزینه را خریداری کنید. در نظر داشته باشید که انتخاب پاوربانک مقرون به صرفه و توجه به قیمت بدان معنا نیست که محصولی ارزان را خریداری کنید! مقرون به صرفه بودن هر ابزار به این معناست که در قبال قیمتش کیفیت عالی را ارائه کند.

نکته‌ای که در این قسمت به آن اشاره می‌کنیم فقط مختص خرید پاوربانک نمی‌شود و باید آن را پیش از خرید هر گجت الکترونیکی و ابزار دیگر هم در نظر بگیرید. توصیه ما این است که همیشه پیش از خرید یک ابزار از جمله پاوربانک در اینترنت جستجو داشته باشید و برخی گزینه های مناسب خود را بری خرید مشخص کنید. سپس نظرات کاربران مختلف را در مورد آن ها مطالعه نمایید. خواندن نظرات دیگران شاید کمی خسته کننده و زمان­بر باشد، اما یکی از بهترین روش­هایی است که می‌توان از آن برای خرید بهترین پاوربانک یا هر گجت دیگری استفاده کرد. پس همیشه جستجو کنید و از نظرات دیگران استفاده به عمل آورید.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی نکاتی پرداختیم که باید به منظور خرید بهترین پاوربانک حتما به آن ها توجه کنید. چنانچه در مورد این موضوع سوالی داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان موبایل کمک از آن ها راهنمایی بخواهید ویا به فروشگاه قطعات موبایل کمک بروید.

 

 شما می توانید بهترین پاوربانک های مناسب آیفون را مشاهده نمایید

پاوربانک مگ سیف آیفون یا باتری پک

پاوربانک شیاومی 20000

پاوربانک انکر

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید