این نکات را در خرید اسپیکر رعایت کنید

person نویسنده: ارغوان حسینی list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 719

قطعا شما هم هنگام خرید اسپیکر با این سوال مواجه شده اید که چه اسپیکری بهتر است. در این صفحه قصد داریم نکاتی که بایستی در خرید اسپیکر بداتید را آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

اسپیکر چیست؟

بلندگوها یا اسپیکرها دستگاه‌هایی هستند که سیگنال‌های الکتریکی تقویت شده را تبدیل به ارتعاشات هوا می‌کنند. بلندگوها در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند. صرف‌نظر از طراحی آن‌ها، هدف اسپیکرها تولید خروجی صوتی است که توسط انسان قابل شنیدن است. بلندگوها از یک دستگاه مانند یک رایانه یا گیرنده صوتی، دستور می گیرند.

 اسپیکرها را بر اساس طراحی، می‌توان به سه دسته دیواری، پایه‌دار و قابل حمل تقسیم کرد.

اسپیکرهای دیواری:

 در حقیقت این اسپیکرها برای مکان‌ها و استفاده‌های ثابت طراحی شده‌اند. این مدل از اسپیکرها به صورت با سیم و بی‌سیم به تلویزیون و کامپیوتر شما متصل می‌شوند. 

بلندگوهای پایه دار:

برای هر مکانی قابل استفاده هستند. شاید بتوان این مدل از اسپیکرها را محبوب‌ترین مدل اسپیکر در بین علاقه‌مندان دانست که بیشتر هم در خانه‌ها استفاده می‌شود. این مدل اسپیکرها برای مهمانی ها بسیار کاربردی هستند.

اسپیکر پارتی باکس جی بی ال 

اسپیکرهای قابل حمل:

سومین و جدیدترین مدل اسپیکر، اسپیکر بلوتوثی قابل حمل است. این اسپیکرها ابعاد کوچکی دارند و پرتابل بودن آن‌ها مهم‌ترین مزیت این اسپیکرها نسبت به سایر مدل‌ها است. برای اکثر افراد، خصوصا کسانی که اهل سفر و گردش هستند، یک انتخاب ایده‌آل است. انتخاب یک اسپیکر مناسب با توجه به نیازها و انتظارات شما انجام می‌شود.

لازم به ذکر است که اگر اسپیکر را در کنار دیوار یا گوشه‌ها قرار دهید فرکانس‌های پایین‌تر منعکس می‌شوند و تا حدی صدا را بالاتر می‌برند که ممکن است برای بعضی رضایت بخش باشد، اما در عوض کیفیت صدا هم کمی افت می‌کند. یک نکته‌ی دیگر هم این است که اسپیکر را روی سطوحی محکم قرار بدهید، در غیر این صورت لرزش در هنگام پخش موسیقی می‌تواند اذیت کننده باشد.

قبل از هرچیز، باید با اصول پایه‌ای که اسپیکر‌ها با ‌آن‌ها ارزیابی می‌شوند آشنا شویم. این ویژگی‌ها فارغ از نوع و مدل اسپیکر اهمیت دارند و خوب است که معنی هر کدام از آن‌ها را بدانیم.

  •  پاسخ فرکانسی: پاسخ فرکانسی اسپیکر عددی است که با هرتز اندازه گیری می‌شود و نشان دهنده‌ی طیف تن صدایی است که می‌تواند تولید کند. اولین عدد نشا‌ن‌دهنده‌ی بم‌ترین صدایی است که اسپیکر می‌تواند تولید کند و عمق بیس را مشخص کند. دومین عدد هم زیرترین صدای قابل تولید شدن و بالاترین فرکانس محدوده است. هرچه تفاوت این دو عدد بیش تر باشد موسیقی را با جزئیات بیشتری خواهید شنید.
  • حساسیت: حساسیت اسپیکر در واقع به شما می‌گوید که بازدهی آن در تبدیل نیرو به حجم صدا چقدر است. هر چه میزان حساسیت بیشتر باشد، اسپیکر صدای بلند‌تری را نسبت به نیروی مشخص تولید می‌کند. میزان حساسیت را با دسی بل نشان می‌دهیم. جالب است بدانید که میزان خیلی کمی تغییر در حساسیت می‌تواند تفاوت بزرگی در آن چه می‌شنوید ایجاد کند. برای مثال اگر حساسیت یک اسپیکر فقط 3 دسی بل بالاتر برود، نصف نیروی حالت اولیه را برای تولید همان حجم صدا نیاز خواهیم داشت.
  • آمپدانس: نشان‌دهنده‌ی مقاومت الکتریکی اسپیکر است. هر چه این مقاومت کمتر باشد راحت‌تر سیگنال‌ها را عبور می‌دهد و حجم صدای بهتری خواهید داشت. البته امپدانس بلندگوها اصولا عدد ثابتی نیست و دارای تغییرات است اما یک مقدار میانگین و کلی برای آن بیان می‌شود. البته باید از سازگاری امپدانس اسپیکر با دستگاه پخش کننده‌ی خود هم مطمئن شوید.
  • توان اسپیکر: این عدد به شما می‌گوید اسپیکر تا چه توانی را می‌تواند بپذیرد بدون این که آسیب ببیند. البته معمولا ورودی بالاتر به اسپیکر آسیب نمی‌زند و مشکلی پیش نمی‌آورد، بلکه توان‌های پایین‌تر هستند که می‌توانند آن را با مشکل مواجه کنند. این مقدار با واحد وات اندازه گیری می‌شود و به طور بالقوه توان بالاتر اسپیکر قدرت بالاتر و صدای بهتری را نوید می‌دهد، البته در صورتی که بقیه پارامترها هم به خوبی رعایت شده باشند.

انواع اسپیکر

  •  اسپیکرهای ایستاده: همانطور که مشخص است این بلندگوها روی زمین قرار می‌گیرند. اندازه بزرگی دارند و هر چند که اندازه نسبت مستقیمی با کیفیت موسیقی ندارد، اما به هر حال اسپیکرهای بزرگ حجم صدای بیشتری هم تولید می‌کنند. پس برای صدارسانی به فضایی بزرگ به این نوع بلندگو نیاز دارید.
  • ساندبار: استفاده از یک ساند بار یکی از راحت‌ترین کارهایی است که می‌توانید برای بالا بردن کیفیت صدای اتاق نشیمن خود انجام دهید. نصب آن‌ها معمولا خیلی راحت است، به راحتی زدن کابل به یک پریز. ساندبار در واقع گونه‌ی پیشرفته و جدیدتر سینمای خانگی است. این مدل از سیستم صوتی تنوع زیادی دارد و می‌تواند دارای یک یا چند عدد اسپیکر باشد.تکنولوژی صدای دالبی اتموس یکی از جدیدترین تکنولوژی‌هایی است که روی این ساندبارها پیاده شده است. همچنین ممکن است دارای ووفر باشد یا به صورت ساده طراحی شده باشد.
  • بلندگوی رومیزی: این نوع اسپیکر را می‌توانید داخل قفسه‌های تزئنینی یا کتابخانه، روی میز تلویزیون و جاهای دیگری از این قبیل قرار بدهید. نیاز به فضای اضافه‌ای ندارند و خیلی هم در دید نیستند و در عین حال کیفیت قابل قبولی هم دارند. 
  • اسپیکر هوشمند: اسپیکر هوشمند می‌تواند خیلی از کارها را راحت کند که در هر محیطی از آن استفاده کنید ولی مهم‌تر از آن کنترل راحت اسپیکرها است. می‌توانید از طریق اپلیکیشن‌های روی گوشی، یا حتی با دستورات صوتی کنترل کنید. می‌توانید به سرویس‌های پخش موسیقی آنلاین دسترسی پیدا کنید و کارهای دیگری که با بلندگو‌های معمولی امکان پذیر نیست را به سادگی انجام دهید. با توجه به این که این اسپیکر از طریق وای فای به اینترنت متصل می‌شود، می‌تواند با بقیه‌ی اجزاء خانه هوشمند هم ارتباط برقرار کند.
  • سیستم‌های پکیج سراوند یا فراگیر: یک سیستم کامل برای این که بتوانید اتاق را به یک سینما تبدیل کنید. این سیستم دارای چند اسپیکر است و با آن می‌توانید جزئیات مختلف و حتی صدای چند بعدی را بشنوید. برای تجربه بهتر یک یا دو اسپیکر هم پشت سر شما قرار می‌گیرد و به طور کلی چیدمان خاصی رعایت می‌شود.

7 نکته که باید در خرید اسپیکر بدانید

  • وات واقعی بلندگو:  هنگام خرید بلند گو به آر ام اس (RMS) توجه ویژه داشته باشید. آر ام اس نشان دهنده توان واقعی بلندگو است. در حقیقت میزان بلندی صدا وابستگی مستقیم به RMS دارد. بنابراین در صورتی که به دنبال یک اسپیکر با بلندترین صدای ممکن هستید، به عدد RMS توجه کنید.
  • طراحی بلندگوها: اسپیکر مورد علاقه‌تان را پیدا کنید اگر چند سال پیش بود، شما فقط تعدادی محدودی گزینه برای خرید اسپیکر داشتید. اسپیکرهایی عموما مشکی و با بدنه‌ای حجیم که باب میل خیلی‌ها نبودند. اما امروز شما از دیدن مدلهای متنوع اسپیکر سردرد خواهید گرفت. در حال حاضر انواع و اقسام مدل‌ها با رنگ‌بندی‌های مختلف در بازار وجود دارند. باید بدانید که طراحی اسپیکر مستقیما بر روی کیفیت و قدرت صدا اثرگذار است. بنابراین توصیه می‌کنیم به جز علاقه شخصی در خصوص رنگ و مدل اسپیکر حتما و حتما به نوع اسپیکر هم دقت کنید. اگر هم اسپیکر را برای خانه می‌خواهید، پیشنهاد ما این است که بین دیزاین خانه و اسپیکر شما یک تناسب منطقی برقرار باشد.
  • اسپیکرهای چند کاناله: یکی دیگر از نکاتی که باید هنگام خرید اسپیکر به آن دقت کنید، تعداد کانال است. با گذشت زمان تعداد کانالهای خروجی صدا در اسپیکر بیشتر شده است. این افزایش تعداد کانال‌ها مستقیما بر کیفیت صدا تاثیر گذاشته است. پیشنهاد ما این است که هنگام خرید اسپیکر، اسپیکرها 3 یا 4 کاناله را انتخاب کنید. در این اسپیکرها یکی از کانال‌ها برای خروجی صدای بم طراحی شده و کیفیت صدای نهایی را افزایش می‌دهد.
  • بیشتر از توان شنیداری اسپیکر نخرید! شاید جالب باشد که بدانید گوش انسان سالم قادر به شنیدن صداهایی بین 20 هرتز تا 20 هزار هرتز است. به عبارت دیگر گوش آدمی صداهایی بالاتر یا پایین‌تر از این فرکانس را پردازش نمی‌کند. اینکه برخی اسپیکرها صداهایی بالاتر و پایین‌تر از اعداد فوق را پوشش می‌دهند، یک مزیت نیست. چراکه صدایی به گوش شما نخواهد رسید. بنابراین توصیه می‌کنیم در هنگام خرید اسپیکر به این نکته هم توجه داشته باشید.
  •  اسپیکر بزرگ‌تر بهتر نیست:  ابعاد اسپیکر هم از آن نکات مهمی است که کمتر کسی به آن توجه می‌کند. اگر قصد خرید اسپیکر برای یک فضای ثابت مثل خانه را دارید، باید به فاکتور ابعاد توجه کنید. اسپیکرهایی غول‌پیکر لزوما خوب نیستند. چراکه در منزل‌های کوچک و آپارتمانی صدای بسیار زیادی تولید می‌کنند. مساله‌ای که می‌تواند در درازمدت بر روی سلامتی گوش شما اثر بگذارد البته نباید از آزار و اذیتی که این اسپیکرها برای همسایه‌ها ایجاد می‌کنند، غافل شد. پیشنهاد ما این است که با توجه به متراژ اتاق یا خانه یک اسپیکر با حجم مناسب و متعادل را تهیه کنید.
  •  توجه به حافظه دستگاه و ظرفیت باتری در اسپیکرهای قابل حمل برخی از اسپیکرها از کارت حافظه پیشتیبانی می‌کنند. دقت داشته باشید که اسپیکر انتخابی شما، حافظه مناسبی داشته باشد. اگر هم به دنبال خرید یک اسپیکر پرتابل هستید، به ظرفیت باتری توجه ویژه داشته باشید. در اسپکرهای رومیزی و دیواری این مساله اهمیتی ندارد، چراکه دستگاه مستقیما از برق شهری استفاده می‌کند اما در اسپیکرهای قابل حمل بایستی به ظرفیت باتری توجه داشته باشید. چراکه در صورت اتمام ظرفیت باتری در هنگام استفاده و عدم دسترسی به یک منبع برق با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد. به صورت کلی در هنگام خرید وسایلی که از باتری استفاده می‌کنند مثل اسپیکر و هدفون بهتر است به این موضوع توجه داشته باشید.
  • عدد باس دستگاه را در نظر بگیرید. عبارت « ۳۶ Hertz – 20000Hertz » معمولا بر اسپیکرها درج می‌شود. این عبارت مشخص کننده باس بلندگو است. هرچقدر عدد قبل از هرتز کمتر باشد، اصطلاحا اسپیکر باس عمیق‌تری دارد. پیشنهاد می‌شود که عدد درج شده برای باس کمتر از 50 هزار نباشد.

نکات خرید اسپیکر بلوتوثی

1- بررسی اندازه، وزن و جنس بدنه: در گام اول باید به سایز، وزن، ابعاد و جنس بدنه اسپیکر توجه نمود. توجه به میزان وزن و اندازه و همچنین جنس بدنه کاملاً یک امر سلیقه‌ای است و فرد برحسب علاقه می‌تواند هر نوعی که برایش راحت‌تر است، انتخاب کند. وزن بیشتر این نوع اسپیکرها در حدود 400 گرم بوده و از جنس ضد آب نیز برخوردار هستند. انواع اسپیکرهای بلوتوثی در ابعاد مختلفی ازجمله نوع‌های جیبی و نوع‌های بزرگ طبقه‌بندی می‌شوند.

2- سنجش کیفیت صدا: ملاک اصلی افراد برای خرید یک اسپیکر بی‌سیم یا بلوتوثی، در اصل توجه به میزان صدای خروجی اسپیکر یا کیفیت صدای آن است. صدای خروجی از اسپیکر عمداً باید زیبا و دل‌نشین باشد و همچنین میزان صدا ازلحاظ کیفیت نمره قابل قبولی کسب کند. از نکات مهم خرید اسپیکرهای بدون سیم در ارتباط با سنجش کیفیت صدای آن می‌توان به این نکته اشاره کرد که تمامی آن ها شامل پخش آزمایشی نبوده و به همین علت جایز است تا قبل از خرید از میزان کیفیت صدا اطمینان حاصل شود.

3- پاسخ فرکانسی: پاسخ فرکانسی اسپیکر نیز یکی دیگر از نکات مهم خرید اسپیکر بلوتوثی است که در بالا توضیح دادیم.

4- بررسی حساسیت اسپیکر: در راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی توجه به میزان حساسیت اسپیکر امری مهم و ضروری بوده و حساسیت این دستگاه مشخص‌کننده بازدهی صدا در تبدیل نیرو به حجم صدا است. هراندازه میزان حساسیت بیشتر باشد، صدای خروجی دستگاه بلندتر از نسبت نیروی مشخص‌شده خواهد بود. بررسی حساسیت اسپیکر نیز با واحد دسی‌بل نشان داده می‌شود.

5- بررسی عملکرد و عمر باتری: نکته مهم دیگر خرید اسپیکر بلوتوثی، توجه به عملکرد و عمر باتری استفاده‌شده در اسپیکر بلوتوثی است. برای خرید بهترین نوع اسپیکر باید به سراغ اسپیکر دارای باتری قوی (ازنظر میزان ظرفیت) رفت. همچنین بهتر است اسپیکر مدنظر از امکانات جانبی کمتری برخوردار باشد. برای بررسی عملکرد و عمر باتری اسپیکر باید به ویژگی‌هایی ازجمله میزان سرعت شارژ شدن و مدت‌زمان کارکرد دستگاه بعد از شارژ شدن کامل توجه شود.

6- توجه به توان اسپیکر بلوتوثی: عدد مشخص‌شده در ارتباط با میزان توان دستگاه، اساساً معین خواهد کرد که اسپیکر تا چه توانی را می‌تواند بپذیرد، بدون آن‌که آسیب یا مشکلی به وجود آید. توان های بالاتر معمولاً آسیبی به اسپیکر نخواهند زد ولی توان‌های کمتر در اصل سبب آسیب رساندن به انواع اسپیکرهای بلوتوثی می‌شوند. میزان توان با واحد وات سنجش و اندازه‌گیری می‌شود.

7- توجه به نسخه بلوتوث: توجه به نوع نسخه یا نوع ورژن بلوتوث اسپیکر، امری مهم و ضروری است. امروزه البته در راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی مشخصات کامل نوع نسخه بلوتوث کامل درج‌ شده و دیگر نیازی به تحقیق درباره نوع نسخه آن نخواهد بود. بیشتر دستگاه‌های صوتی مثل اسپیکرهای بی‌سیم و بلوتوثی از آخرین ورژن یا نسخه بلوتوثی برخوردار هستند.

8- توجه به برد دستگاه یا فاصله پشتیبانی‌کننده: یکی دیگر از معیارها یا نکات مهم، توجه به میزان فاصله یا برد اسپیکر است که به‌طور کل در حدود 10 متر را پشتیبانی خواهد کرد. امروزه نوع‌های بسیار پیشرفته‌ای از اسپیکر بلوتوثی در دنیا تولیدشده است که می‌تواند بیش از 10 متر برد داشته باشند.

9- سازگاری با سیستم‌عامل: ازجمله نکات مهم و بااهمیت دیگر توجه ویژه به سازگاری اسپیکر موردنظر با انواع و اقسام مختلف سیستم‌عامل‌ها مثل ویندوز، اندروید، IOS و ... است.

10- مقاومت کافی: بیشتر افراد از اسپیکرهای بلوتوثی در محیط‌های بیرون از خانه و یا در داخل ماشین استفاده خواهند کرد. این نوع اسپیکرها در کل از مقاومت بسیار خوبی در برابر عوامل مختلف محیطی ازجمله گردوغبار، باران، ورود حشرات و ... برخوردار هستند. یکی از ویژگی‌های اساسی بیشتر اسپیکرهای بی سیم موجود در بازار، ضد آب بودن است.

11- امپدانس یا مقاومت الکتریکی اسپیکر: یکی دیگر از نکات خرید اسپیکر بی‌سیم امپدانس یا مقاومت الکتریکی بوده و این کمیت با واحد اهم نشان داده می‌شود و میزان مقاومت الکتریکی اسپیکر را بررسی خواهد کرد. هراندازه امپدانس کمتر باشد، سیگنال‌ ساده‌تر رد می‌شود و درنتیجه سبب بهتر شدن صدای خروجی خواهد شد. عدد امپدانس اسپیکر عدد ثابتی نبوده و دائم دچار تغییرات می‌شود.

12- توجه به درگاه‌های ورودی: اسپیکر بلوتوثی از خصوصیت اتصال به شکل بلوتوث با هر نوع وسیله‌ هوشمند دیگری برخوردار است و همچنین از درگاه‌های ورودی دیگری نیز تشکیل می‌شود. ازجمله مهم‌ترین درگاه‌های ورودی اسپیکر بلوتوثی افزون بر بلوتوث می‌توان به پورت‌های USB، جک 3 میلی‌متری صدا، درگاه ورودی کارت حافظه یا رم و ... اشاره نمود.

13- قابلیت پاسخ‌دهی به تلفن همراه: بعضی از نوع‌های اسپیکرهای بلوتوثی از خصوصیت و ویژگی پاسخ‌دهی همه‌جانبه به تلفن همراه برخوردار هستند؛ یعنی در هنگام پخش موسیقی، صدا را قطع کرده و شرایط پاسخ‌دهی را به طرز مناسبی مهیا می‌کنند. این قابلیت در بعضی از مدل‌های جدید و پیشرفته اسپیکر بلوتوثی درج شده و در مدل‌های قدیمی هنوز آزمایش نشده است.

14- بررسی طریقه شارژ: بیشتر اسپیکرهای بلوتوثی توسط پورتی مخصوص شارژ می‌شوند. نوع پورت اسپیکر می‌تواند ازنظر میزان شارژ دستگاه بسیار مؤثر باشد. برای نمونه پورت Micro-USB یا پورت از نوع C می‌تواند باعث شارژ شدن اسپیکر شود و یا همچنین در صورت نداشتن پریز برق می‌توان از این پورت در بیرون از خانه به‌وسیله‌ پاور بانک استفاده نمود.

خرید تجهیزات و محصولات اورجینال پاور بانک 

مزایای اسپیکر بلوتوثی

  • اسپیکرهای بلوتوثی به راحتی قابل حمل هستند
  • متفاوت جلوه دادن دکوراسیون اتاق و منزل
  • گزینه مناسب برای گوش دادن به موسیقی در بیرون از خانه
  • قابلیت پاسخگویی تماس های تلفن همراه

اسپیکر بلوتوثی بهتر است یا اسپیکر وای فای؟

اسپیکر وای فای یکی دیگر از مدل های اسپیکر بی‌سیم است که ویژگی‌های مشابهی با اسپیکر بلوتوثی دارد. پس ممکن است هنگام انتخاب اسپیکر بلوتوثی با این مدل هم مواجه شوید که بهتر است با تفاوت میان این دو آشنا شوید. اسپیکر بلوتوثی برای برقراری اتصال با دستگاه مادر از سرعت بیشتری برخوردار است. پس راحت تر می توانید گوشی و دیگر دستگاه‌های خود را به یکدیگر متصل کنید. اما باید فاصله بین اسپیکر با گوشی مشخص باشد. چرا که تکنولوژی بلوتوث برای ارسال سیگنال های کوچک طراحی شده است. جدیدترین نسخه بلوتوث حداکثر فاصله 10 متر را برای برقراری اتصال ممکن می سازد. اما با استفاده از اسپیکر وای فای امکان ارسال سیگنال بیشتری در دست دارید و بهتر می توانید در فاصله های دورتر نسبت به اسپیکر قرار گیرید؛ بدون این که نگرانی بابت قطع اتصال داشته باشید. همچنین نکته دیگری که باید بدانید کیفیت پخش صدا اسپیکر بلوتوثی و اسپیکر وای فای است. اسپیکرهای بلوتوثی به خاطر ارسال سیگنال‌های صوتی به صورت فشرده ممکن است در برخی مدل‌ها با کاهش کیفیت صدا مواجه شوید. اما این شرایط در هیچ کدام از مدل‌های اسپیکرهای وای فای وجود ندارد.

مزایای اسپیکر سقفی یا دیواری

  • بهره گیری از فضای سقف :این ویژگی به خصوص در مکان هایی با مساحت کم نمود بیشتری می یابد. استفاده از فضای سقف باعث خواهد شد فضای بیشتری در چیدمان اتاق در اختیار داشته باشید و تجهیزات صوتی در سقف جانمایی می شوند.
  • کابل کشی زیباتر: باعث زیباتر شدن محیط می شود و به علاوه مانعی در چیدمان داخلی محل نصب ایجاد نخواهد کرد. کلیه مدارهای الکتریکی این اسپیکر نیز در سقف پنهان خواهند بود. به علاوه نوعی از اسپیکر سقفی بدون نیاز به کابل کشی و دارای قابلیت بلوتوث می باشد. اگر تمایل دارید کابل های سیستم صوتی پنهان باشند و روی زمین مشاهده نشوند، اسپیکر سقفی گزینه ای بسیار مناسب است.
  • کاهش تداخل آکوستیک: صداها در محیط به وسیله عناصر مختلف جذب می شوند. وسایل اتاق، تمام لوازم قرار گرفته بر ری زمین یا زوی دیوار ها می توانند صدای حاصل از بلندگو ها را جذب کنند. با نصب اسپیکر ها بر روی سقف این تداخل آکوستیکی کاهش چشمگیری خواهد داشت.
  • ویژگی ترانس مچینگ: این ویژگی در اکثر اسپیکرهای سقفی وجود دارند و باعث تبدیل اسپیکر سقفی به ولتی می شود. اهمیت این ویژگی زمانی آشکار می شود که شما بخواهید تعدادی زیادی از اسپیکر ها را به راحتی کابل کشی کنید. با تبدیل شدن اسپیکر های سقفی به حالت ولتی می توان همه آنها را به صورت موازی و با پیچیدگی کمتر کابل کشی کرد. 

جمع‌بندی

موضوعی که شایان ذکر است این است که همه چیز بستگی به نوع نیاز شما دارد. بعد از خواندن این مطالب حتما بهتر تصمیم خواهید گرفت اما پیشنهاد ما این است که اگر اسپیکر بلوتوثی لازم دارید، از اسپکر های برند JBL استفاده کنید، ابن برند در ساخت اسپیکر شگفت انگیز عمل کرده است. شما عزیزان می توانید این محصول را به صورت کاملا اورجینال به همراه ضمانت سلامت فیزکی کالا از فروشگاه آنلاین اپل دسرویس ایران تهیه نمایید.

اسپیکر JBL در فروشگاه اپل سرویس ایران

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید