آموزشcopy و paste کردن در کامپیوترهای مک

person نویسنده: list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 4181

کامپیوتر مک از لحاظ ظاهری ساختاری متفاوت با کامپیوتر ویندوزی دارد، از این رو در کارکردهای یکسان نیز شیوه های متفاوتی دارد. در کامپیوترهای مک نیز مانند کامپیوترهای ویندوزی برای ساده‌تر کردن امور میانبرهای مخصوصی ایجاد شده است.

 در ادامه به بررسی نحوه copy,cut,paste انواع محتواهای متنی، ویدیویی و عکس از سند، اپلیکیشن و سایر دستگاه ها بر روی کامپیوتر مک می پردازیم.

آموزشcopy و paste کردن در کامپیوترهای مک

هایلات کردن متون در کامپیوترهای مک- highlight the text/object

در کامپیوتر مک بمنظور copy کردن باید cmd + c را بصورت همزمان فشرد و همچنین برای cut نیز باید cmd + x رافشار داد. با انجام اینکار عمل copy و cut متن انتخابی در حافظه موقت pasteboard ذخیره خواهد شد. در عمل کپی  متن در جایی که انتخاب کرده اید قرار میگیرد و در عمل کات متن از جای فعلیاش حذف می شود.

به منظور قرارگیری متن در جایی که مد نظرتان است باید مکان نمای ماوس را در جای مورد نظر قرار داده و این کار با فشردن cmd + v عمل paste صورت می گیرد. این میانبر در همه مکان ها از پوشه تا اپلیکیشن و متون قابل انجام است.

میانبرهای جایگزین در کامپیوترهای مک – Alternative shortcuts

اغلب کاربران برای انجام این عملیات از میانبر cmd استفاده می‌نمایند. ولی جایگزین دیگری برای این میانبر وجود دارد. پس از هایلایت کردن یا انتخاب مکان paste کردن، می توان راست کلیک نموده و گزینه های copy, paste, cut را از منو انتخاب نمود ویا همه موارد را از منوی کرکره ای edit انتخاب کرد.

میانبرهای جایگزین در کامپیوترهای مک

تکنیک های paste کردن در کامپیوترهای مک

بعضی اوقات بین پوشه ها، متن هاو... از استایل های گوناگونی برای copy و  paste کردن استفاده می کنید و نتیجه بسیار بد می شود. این مشکل به خاطر این است زمانی که متن را کپی می کنید ناخودآگاه فرمت آن را نیز کپی می نمایید و وقتی که در یک متن که فرمت و استایل متفاوتی دارد پیست می کنید نتیجه جالب نمی شود.

بمنظور پیشگیری از این مشکل باید از میانبرهایی که تنها خود متن را کپی یا کات می کنند استفاده نمود. تنها باید بجای میانبر cmd+v  برای پیست کردن متن از منوی edit گزینه paste and match style را انتخاب کرد.

ولی این گزینه در اپلیکیشن های مختلف، متفاوت است. در بعضی باید از cmd + shift + v و در بعضی دیگر ازبرنامه ها مثل  TextEdit باید از alt استفاده نمود.

Copy و paste بین سایر دستگاه ها در کامپیوترهای مک

با توجه به استاندارد سازی یکسان اپل در همه دستگاه هایش، می توان متن دلخواه را از داخل کامپیوتر مک کپی و در گوشی آیفون و یا دستگاه های دیگر اپل پیست کرد.

این قابلیت با نام کلیپ بورد (Universal clipboard) در macos sierra عرضه شده است. تنها باید در کامپیوتر مک پوشه ای ایجاد و cmd + v را فشار دهید. برای متن 3-5 ثانیه و برای عکس و.. 10ثانیه زمان لازم است تا گزینه انتخابی کپی شده و نمایش داده شود.

تکنیک های paste کردن در کامپیوترهای مک

بجز دستگاه های مجهز به ios 10 و macos sierra هم کامپیوتر مک وهم گوشی آیفون تان باید به حساب کاربری icloud وصل باشند و وای فای و بلوتوث نیز همزمان روشن باشند.

باید روی مک خود system preferences را باز کرده و سپس گزینه General را انتخاب کنیدو مطمئن شوید که Allow Handoff between this mac and your icloud devices تیک خورده باشد.

در دستگاه‌هایی که ios  دارند مثل گوشی آیفون و یا آیپد وارد settings شوید و وارد قسمت General شده و گزینه Handoff را بررسی نمایید تا اسلایدر آن سبز رنگ باشد. این یعنی فعال است.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید