بررسی تخصصی نرم افزار اسپاتیفای در محصولات اپل

person نویسنده: ارغوان حسینی list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 1550

Spotify سرویس پخش موسیقی آنلاین و آفلاین سوئدی است که امکان دسترسی به میلیون‌ها موسیقی، آلبوم، پادکست و موزیک ویدئو را به کاربران خود می‌دهد و از زمانی که این سرویس پرطرفدار توسط کار آفرینان سوئدی دانیل اک و مارتین لورنتزون برای اولین بار در سال 2008 عرضه شد، بیش‌از 12 سال می‌گذرد و از آن زمان تاکنون تغییرات بسیار زیادی داشته که آن را به یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های پخش موسیقی تبدیل کرده است

نگاهی کوتاه به امکانات اسپاتیفای

  •  آرشیو موسیقی 70 میلیونی
  • امکان پخش موسیقی به صورت آنلاین و آفلاین
  • پخش موسیقی با بالاترین کیفیت (320کیلوبایت در ثانیه)
  •  آرشیو میلیونی پادکست‌های رادیویی
  • امکان دانلود و ذخیره آهنگ‌ها در تلفن‌همراه
  •  ایستگاه رادیویی اختصاصی
  • امکان Follow کردن خواننده موردعلاقه
  • امکان مشاهده آهنگ‌هایی که دوستانتان گوش می‌کنند
  •  معرفی پلی‌لیست‌های مختلف توسط خود برنامه
  • امکان ساخت پلی‌لیست‌ و شخصی‌سازی آن
  • امکان به اشتراک گذاشتن پلی‌لیست‌های خود با دیگران

مزایا اسپاتیفای

  • یک کتابخانه عالی و جامع از آهنگ‌ها، پادکست‌ها و ویدئوها است.
  • به‌طوری‌که اکثر آهنگ‌های ایرانی را نیز در خود دارد.
  • دارای ویژگی‌های اجتماعی و قابلیت کشف عالی است استفاده از این سرویس بسیار آسان است و کاربر سریع به آن عادت می‌کند ویژگی‌های اضافه و کاربردی مثل “لیریکس” در این برنامه جذابیت بیشتری به آن بخشیده‌اند این سرویس پخش موسیقی مجموعه‌ای از پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی را نیز در خود دارد.
  • نسخه پریمیوم (پولی) آن قابلیت‌های بیشتر و جذاب‌تری در دسترس کاربران قرار می‌دهد.
  • آهنگ‌های لایک شده در دسترس هستند گزینه‌ای برای حذف همیشگی خواننده‌ها، در نظر گرفته است.

    معایب اسپاتیفای

  • راه اندازی آپشن Hi-Fi زمان زیادی طول می‌کشد عملکرد ورژن رایگان این برنامه روی گوشی ضعیف‌تر از ورژن رایگان آن روی سایر سیستم‌عامل‌ها است.

  • عملکرد جستجو در برخی مواقع، ضعیف عمل می‌کند.

  • با اینکه کیفیت صدای این سرویس در دستگاه پخش موسیقی ماشین و هدفون‌های بلوتوثی خوب است؛ اما در مقایسه با بعضی دیگر از برنامه‌ها، مقداری ضعیف است.

  • نسخه رایگان آن در گوشی، بیش از حد ساده بوده و با پخش آگهی همراه است.

آرشیو موسیقی Spotify و apple music

این دو دارای آرشیو موسیقی میلیاردی میباشند ، اسپاتیفای حدود 4 میلیارد لیست پخش دارد و هر روز با هزاران آهنگ در حال گسترش خود است

با همکاری بین spotify و Billboard کاربران میتوانید موسیقی های برتر هر کشور را در لیست پخش اسپاتیفای گوش کنند محتوای Apple music نیز بسیار گسترده است و لیست پخش موسیقی در این پلتفرم با توجه به ژانر های مختلف طبقه بندی شده است . هر دو پلتفرم استریم موزیک اسپاتیفای و اپل موزیک دارای آرشیو های ژانر بندی شده بین المللی هستند . اسپاتیفای همچنین 4 میلیون عنوان پادکست در پلتفرم خود ارائه کرده که چند سال اخیر متنوع تر پیشرفت کرده است . مقایسه کیفیت صدا در اپل موزیک و اسپاتیفای اپل موزیک اخیرا گزینه پخش موسیقی با وضوح بالا را بدون هزینه اضافی منتشر کرده است . با خرید اکانت اپل موزیک میتوانید موسیقی های مختلف را با صدای فوق العاده پخش کنید Apple music همچنین با استفاده از فرمت صوتی AAC ، آهنگ ها و محتواهای صوتی را با سرعت 256 کیلوبیت بر ثانیه پخش میکند . موسیقی های مختلف در اپل موزیک به طور پیشفرض با بالاترین کیفیت ممکن پخش میشود . مقایسه قیمت اپل موزیک و اسپاتیفای قیمت این دو تقریبا باهم برابر است اما اپل موزیک برای سه ماه اول رایگان بوده و از آن بعد به ازای هر ماه 9.99 دلار و طرح خانوادگی آن 14.99 دلار بوده که ظرفیت 6 نفره دارد . مبلغ یک ماهه اسپاتیفای با اپل موزیک برابر است اما طرح خانوادگی 15.99 میباشد .

رابط کاربری اپل موزیک و اسپاتیفای

اپل موزیک به طور پیشفرض در سیستم عامل IOS نصب گردیده اما کاربران اندروید هم با دانلود میتوانند از آن استفاده کنند . اپلیکیشن اسپاتیفای برخلاف اپل موزیک پلتفرمی جداگانه است پلتفرم استریم موزیک اسپاتیفای و اپل موزیک نسخه وب هم دارد که برای دسکتاپ مورد استفاده قرار میگیرد در اسپاتیفای امکان پخش موزیک ویدیو نخواهیم داشت اما اپل موزیک ، موزیک ویدیو هارا با کیفیت پیشنهادی برایتان پخش میکند.

اپل موزیک بخریم یا اسپاتیفای ؟

موضوع این است که این دو پلتفرم عملا با هم هیچ تفاوتی ندارند حتی قیمت و کیفیت صدا و تنوع موزیک ها بسیار شباهت دارند درنتیجه اینکه انتخاب کنیم کدام یک بیشتر کاربردی است دشوار است . بستگی به نوع نیاز شما که میخواهید آیا موزیک ویدیو تماشا کنید یا پادکست های متنوع داشته باشید بایستی انتخاب کنید که کدام پلتفرم را بخرید  

آنچه برای کنترل SPOTUFY با SIRI نیاز دارید  

 کنترل اسپاتیفای با سیری از IOS13 به بالا میباشد .

با بروز رسانی آیفون یا آیپد خود و جدیدترین نسخه Spotify ، دیگر نیازی به انجام کار خاصی ندارید. Siri را دقیقاً مطابق آنچه معمولاً انجام می دهید فعال کنید و فرمانی مانند Play NF on Spotify را اعمال کنید. می توانید با گفتن کلمه Spotify این کار را نیز انجام دهید.

نکته مهم این است که حتماً در انتهای فرمان، Spotify را بگویید، اگرچه راهنمای رسمی Spotify، کلیدواژه ی درست را " on Spotify" گفته است، بنابراین سعی کنید این کلمه را استفاده کنید.

از تنظیمات آیفون یا آیپد خود به بخش Siri & Search بروید و

به پایین رفته تا زمانی که Spotify را ببینید. بر روی Spotify کلیک کرده و روی گزینه Use with Ask Siri کلیک کنید تا نوار وضعیت سبز شود .

حال کافیست فقط بگویید : “Siri play نام آهنگ ، هنرمند یا لیست پخش on Spotify”

براساس Spotify ، برخی از دستورات پشتیبانی Siri عبارتند از:

  • Play track / artist / album / station on Spotify

    Play personal playlist on Spotify

    Play personal curated playlist (e.g. Discover Weekly) on Spotify

    Play some new releases on Spotify

    Play podcast on Spotify

علاوه بر این، اگر شما به آهنگی گوش می دهید و می خواهید نام آن را بدانید، میتوانید از سیری بپرسید، "?What song is this on Spotify"  یا "?What is playing on Spotify" و اطلاعات مربوط را دریافت کنید.

کنترل Spotify با Siri ، قابلیت خوبی برای iOS 13 و iPadOS است، و به سایر ویژگی های جدید مانند حالت تاریک سیستم، Apple Maps بسیار بهبود یافته و صفحه کلید با حرکات جدید افزوده شده است.

 

سپاس از همراهی شما

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید