کمک میلیاردی اپل به مسکن کالیفرنیا

person نویسنده: مصطفی شاکرنیا list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 626

اپل برای کمک به حل بحران مسکن کالیفرنیا 2.5 میلیارد دلار هزینه خواهد کرد

به گزارش نیویورک (سی ان ان بیزینس) : اپل برای کمک به رفع بحران مسکن در کالیفرنیا، بسته مالی 2.5 میلیارد دلاری را اعلام کرد که به دلیل رشد سریع شرکت های فناوری، تا حدودی بیشتر شده است.

 


این شرکت یک برنامه پنج مرحله ای شامل یک میلیارد دلار برای یک صندوق سرمایه گذاری مسکن ارزان قیمت، یک میلیارد دلار کمک وام مسکن برای خریداران خانه و افتتاح برخی از زمین های متعلق به اپل با ارزش 300 میلیون دلار برای توسعه در نظر گرفته است. 200 میلیون دلار باقیمانده به صندوق مسکن سانفرانسیسکو و حمایت از جمعیت آسیب‌پذیر کمک خواهد کرد.

در سانفرانسیسکو، تقریباً 7000 نفر بی خانمان هستند. کمبود خانه های ارزان قیمت در سرتاسر منطقه خلیج بی ( Bay ) وجود دارد که افراد کم درآمد مانند معلمان و کارمندان رستوران را تحت فشار قرار می‌دهد. منتقدین می‌گویند هجوم شرکت های فنی و کارگران آنها به بحران جاری مسکن کمک کرده است.

 

تیم کوک مدیرعامل شرکت اپل

 

تیم کوک، مدیر عامل اپل در بیانیه مطبوعاتی گفت: " مسکن ارزان قیمت به معنای ثبات و عزت، فرصت و غرور است. وقتی این موارد خیلی زیاد از دسترس خارج نشوند، میدانیم که مسیر مورد استفاده ما ناپایدار است و اپل (AAPL) متعهد است که بخشی از راه حل باشد. "

تیم کوک همچنین اشاره کرد که پول بلافاصله توزیع نمی‌شود. اپل گفت که بسته به در دسترس بودن پروژه ها، تقریباً دو سال طول خواهد کشید تا کاملاً مورد استفاده قرار گیرد. پول حاصل از این پروژه ها طی 5 سال آینده در پروژه‌های آینده سرمایه‌گذاری خواهد شد.

این بسته مالی با همکاری فرماندار کالیفرنیا گاوین نیوزوم ایجاد شد. وی گفت که اپل برای حل این مسئله جدی است و امیدوار است که سایر شرکت‌ها نیز رهبری این شرکت را دنبال کنند. سایر شرکت‌های فناوری، بسته‌های مالی با اهداف مشابه را اعلام کرده‌اند، اگرچه بزرگترین شرکت اپل است.

گوگل در ماه ژوئن متعهد شد كه یك میلیارد دلار برای توسعه مجدد زمین‌های شركت جهت ساخت مسكن ارزان قیمت هزینه کند و صندوق سرمایه‌گذاری برای تشویق توسعه‌دهندگان برای ساخت حداقل 5000 واحد مسكن ارزان قیمت در منطقه ایجاد كرد . در ماه ژانویه ، فیسبوک (FB) با سازمان‌هایی برای جمع آوری 500 میلیون دلار برای کمک به مبارزه با بحران مسکن همکاری کرد. موضوع مسکن توجه ملی را به خود جلب کرده و در آخرین انتخابات ایالتی کالیفرنیا موضوعی برای بحث و گفتگوهای اساسی بود.

در نوامبر سال 2018، رای دهندگان بزرگترین افزایش مالیات شرکت ها در تاریخ سانفرانسیسکو را تصویب کردند. موضوعی که مدیرعامل Salesforce (CRM)  ، مارک بنیوف ، در برابر مدیرعامل شرکت توئیتر (TWTR) و Square (SQ) ، جک دورسی ، را نادیده گرفت. مارک بنیوف ، دورسی و دیگر رهبران فناوری را که مخالف معیار رای بودند مبنی بر عدم برگشت کافی به شهری که در آن شرکت های آنها مستقر است، متهم کرد.

 

منبع: CNN Business

 

سپاس از همراهی شما...

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید