چگونگی ضبط صدا در مک

person نویسنده: list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 7499

درصورت تمایل به انجام پادکست، مک می تواند بهترین وسیله برایتان باشد. نحوه عملکرد مک دارای اهمیت نیست ولی آنچه که حائز اهمیت است ضبط کردن صدا با کیفیت بالا می باشد.

دستگاه ضبط صدای خارجی

درصورتیکه برای کارهایی ازقبیل خوانندگی، موسیقی و یا یادداشت برداری نکته نیاز به ضبط صدا دارید باید از یک دستگاه خارجی استفاده نمایید. هرچند خود مک بمنظور ضبط صدا دارای میکروفون می باشد ولی کیفیت صدای متوسطی دارد.

برای ضبط صدا با کیفیت بالا می بایست از میکروفونی خارجی با پورت USB استفاده نمایید. اغلب این میکروفون ها با مک سازگار بوده و نیازی به نصب درایور نیست.

نکته:لازم است پیش از خریدن رابط های صوتی سازنده ی آن را مورد بررسی قرار دهید. هرچند برخی مواقع بعضی از دستگاه ها از درایورهای اختصاصی بهره می برند که باید پیش از خرید آنها را بررسی کرد.

در عین واحد که سیستم صدا بر روی مک فعال شد می بایست به سمت آپشن های نرم افزاری رفت. کلا مک برای ضبط صدا بدون استفاده از نرم افزارهای اضافی دارای دو روش آسان می باشد، Quick Time Player و GarageBand.

Quick Time Player

ازوقتیکه Quick Time Player روی کار آمد ضبط کردن صدای خارجی راحتر شده است.

مرحله اول: شروع به ضبط صدای جدید

اول باید Quick Time Playerرا باز نمایید وبعد به بخش file بروید و سپس وارد New Audio Recording شوید. یک منوی کوچک با تعدادی گزینه نمایان می شود.

مرحله دوم: انتخاب منبع ورودی و کیفیت

بر روی آیکون مثلثی که در سمت راست است کلیک نمایید تا یک منو باز شود. درصورتیکه از قبل آن را انتخاب ننموده اید، ابتدا built-in microphone را انتخاب نمایید.

نکته:می توانید چند دستگاه صوتی را همزمان وصل نمایید و یکی از آنها را برای استفاده در مک انتخاب نمایید. بمنظور ضبط کردن صدایی با کیفیت بالا باید از مکان کوچکی برای اینکار استفاده کنید.

مرحله3: ضبط کردن

آیکون ضبط کردن را فشار دهید و در میکروفون صحبت نمایید. بعد از تمام شدن عمل ضبط صدا دکمه توقف را کلیک نمایید. برای گوش دادن به صدایی که ضبط کرده اید به file و سپس به Export menu بروید.

برای اینکه روی تنظیمات ضبط صدا باقی بماند، نباید به گزینه Format تنظیمات فیلم دست بزنید. درصورتیکه فایل را به صوتی تغییر دهید باید نسخه ای MPEG-4 برای افزایش کیفیت ایجاد کنید.

GarageBand

یکی از محبوبترین اپلیکیشن های اپل که بصورت رایگان برای مک در دسترس است GarageBand می باشد. استفاده از این اپلیکیشن برای ضبط صدای خارجی  نیز همانند استفاده از Quick Time Player می باشد.

با استفاده از این اپلیکیشن قادر خواهید بود صدایتان را مستقیما روی پروژه ای که مشغول کار روی آن هستید قرار دهید.

مرحله اول: راه اندازی New Project

بعد از راه اندازی کردن GarageBand بر روی گزینه new project کلیک نمایید. برای مثال ما در این آموزش بعد از ورود به new project گزینه vocals را انتخاب می نماییم.

بعد از باز شدن new project روی شکل میکروفون کلیک نمایید. در پایین سمت راست آپشن project به تغییر منبع ورودی می پردازیم. بنابراین باید لیست میکروفون خود را مانند Quick Time Player پیدا نماییم.

متاسفانه چنین موردی وجود ندارد و می بایست در آپشن از بین ضبط در استریو یا ضبط در هر کانال یکی را انتخاب کرد. در حالی که ما قصد داریم از طریق میکروفون اینکار را انجام دهیم بدین منظور وارد GarageBand شده و Preferences menu را انتخاب می کنیم.

هروقت نیازهای میکروفون را تغییر می دهید برای تغییر درایوهایتان به GarageBand نیاز خواهید داشت. بعد از انجام اینکار می توانید با میکروفون صدا را ضبط کنید.

اغلب میکروفون ها دارای جک هدفون هستند از این رو درهنگام ضبط باید اتصال آن را بررسی نمایید. درصورت تمایل به استفاده از این خرجی باید خروجی GarageBand را تغییر دهید.

مرحله دوم: ضبط کردن Track

Track خود را انتخاب نموده و روی گزینه record فشار دهید. زمانی که شما در حال ضبط هستید موج های صورتی رنگی نمایان خواهند شد.

اینک شما صدای خود رادر GarageBand ضبط کرده اید و می توانید صوت تان را ویرایش کنید.

صدای داخلی

ضبط صدا در مک خود به پخش صدا می پردازد برای جریان اینترنتی کمی متفاوت بوده و باید ورودی را مانند میکروفون به داخل مک قرار دهید. مک هیچ گزینه ای برای اینکه چه صدایی از طریق میکروفون ضبط می شود ندارد و می بایست از نرم افزارهای اضافی که چنین کاری را انجام می دهند بهره گرفت.

Soundflower

این برنامه برای مک مسیر یاب صدا می سازد و با نصب آن می توان راه مسیر یابی صدای خارجی به مک را فراهم کرد. با soundflower و Quick Time Player می توان از یوتیوب صدا ضبط کرد.

مرحله اول: دانلود ونصب soundflower

نخست باید برنامه را دانلود کرد و بعد اقدام به نصب آن نمود. بعد از آن باید مک را مجددا راه اندازی کرد پس قبل از آن هر اسنادی که باز بوده را ذخیره کرده و ببندید.

مرحله دوم:soundflowerرا به عنوان یک دستگاه خارجی تنظیم کنید.

بعد از راه اندازی مجدد مک به قسمت تنظیمات صدای مک بروید و soundflower رابعنوان دستگاه خارجی تنظیم نمایید.

این برنامه موجب می شود میکروفون از طریق soudflower به عنوان یک دستگاه خارجی تنظیم شود وهمچنین اجازه داده تا با هر برنامه ضبطی به کار خود برسد. برای چند لحظه system preferences را در حالت باز نگهدارید.

مرحله سوم: پلی کردن برخی صدا

در این مرحله یک کلیپ را باز نموده و آن را پلی نمایید. متوجه می شوید که مک دیگر هیچ صدایی از آن منتشر نمی کند. زیرا صدا از طریق soundflower مسیریابی شده نه خروجی پیش فرض. از طریق یکی دیگر از ویژگی های soundflower می توان صدایی را با برنامه soundflowerbed که در پوشه نرم افزار وجود داشته پلی کرد.

برنامه را مجددا راه اندازی کرده و گزینه خروجی مدنظر را انتخاب می کنیم. ازهمین حالا می توانید به صدایی که بوسیله soundflower ضبط کرده بودید گوش دهید.

مرحله4: شروع به ضبط صدای جدید در Quick Time Player

دقیقا مانند اوایل آموزش شروع به ضبط صدای جدید در Quick Time Player می کنیم. سپس soundflower-2ch را انتخاب می کنیم. تنها چند ثانیه صدا را ضبط و سپس متوقف می کنیم. درضمن صداهای دیگری که در حال پخش هستند را هم متوقف می کنیم. پلی کردن صدای ضبط شده در Quick Time با سیستم صوتی خود.

تماس های اسکایپ

اگر برای انجام کارهای بالا برای ضبط آنها در مک نیاز به خروجی باشد، درصورتیکه به روش ضبط مکالمه اسکایپ بپردازیم فقط تماس گیرنده صدا را خواهد شنید.

درضمن در این خصوص از برنامه Lineln نیز می توان استفاده کرد. Lineln برنامه ای رایگان است که توسط Rogue Amoeba ساخته شده است. این برنامه برای آثاری مناسب است که ورودی صدای شان در میکروفون زمانبر باشد و مسیرهای خروجی صدا نیز به انتخاب شما باشد.

از طریق اپلیکیشن soundfliwer می توان تماس اسکایپ بین دو طرف را ضبط کرد.

مرحله اول: پیکربندی اسکایپ

با soundflowerنیز مانند دستگاه های دیگر می توان آن را در اسکایپ پیکربندی کرد.

ابتدا اسکایپ را راه اندازی کنید و بعد به منو بروید و اسکایپ را انتخاب کنید. بعد از آن روی گزینه preferences کلیک نمایید. در مورد یکسان بودن ورودی و خروجی میکروفون مورد نظر در soundflowerاطمینان حاصل کنید.

نکته: در زمان برنامه ریزی برای ضبط صدا ابتدا قبل از هر تماس تنظیمات صدای اسکایپ را بررسی نمایید.

مرحله دوم: دانلود وفعالسازی Lineln

نرم افزار Lineln  را دانلود نموده و به فولدر اپلیکیشن منتقل نمایید. بعد از یکبار کپی، نرم افزار را راه اندازی نمایید.

زمانیکه برنامه اجرا شد میکروفون مورد نظر را انتخاب نمایید و ورودی و خروجی آن را به عنوان soundflower انتخاب نمایید. بمنظور پخش صدا در مک باید این روند را انجام داد. این کار این اطمینان را به شما می دهد که خروجی به عنوان soundflower و ورودی به عنوان میکروفون انتخاب شده است.

سپس روی گزینه pass thru کلیک نمایید با این کار تایید می شود صدای ضبط شده از طریق میکروفن همان صدای قبل می باشد.

مرحله3: ضبط کردن با Quick Time Player

همانند آموزش قبلی، یک صدای جدید با Quick Time Player ضبط کرده و گزینه ورودی را به عنوان soundflower انتخاب نمایید. زمانیکه آمادگی داشتید اقدام به ضبط کردن نمایید.

مرحله4: ایجاد تماس

با سرویس تست تماس اسکایپ تماس برقرار کنید و سپس از شما می خواهد یک پیام را برای تست بگویید. درصورتیکه از قبل پیامی داشته باشید آن را خواهید شنید.

برای عدم بازخورد باید از یک هدفون دیگر به شکلی که از میکروفونش استفاده نکنید بهره بگیرید. بعد از تکمیل شدن تماس Quick Time Player ضبط را متوقف می کند. سپس به عقب برگشته و چیزی که در تست تماس اسکایپ ضبط کرده بودید را گوش می دهد.

یک راه ساده تر: Piezo

در همه شیوه های ارائه شده در بالا با راه های جالبی برای ضبط صدا مواجه شدید که بعضی از آنها داخلی و بعضی دیگر خارجی بودند. درصورتیکه تمایل دارید به طور منظم ضبط صدا را چه بصورت داخلی و چه بصورت خارجی انجام دهید باید از نرم افزار Piezo استفاده نمایید.

این نرم افزار به سادگی از همه ویژگی های موجود در این آموزش بهره مند است. تفاوتی ندارد که از یک میکروفون USBیا برنامه خاص دیگری می خواهید صدا ضبط کنید در هر دو صورت Piezo به خوبی از پس آن بر می آید.

مرحله اول: دانلود و راه اندازی Piezo

می توانید نسخه آزمایشی piezo را دریافت نمایید که محدودیتش ضبط اولین صدا در 15 دقیقه است. نخست دانلود کرده و بعد از راه اندازی آن را در فولدر اپلیکیشن قرار دهید.

مرحله دوم:آماده شدن برای ضبط

بعد از راه اندازی کردن Piezo از منوی Source استفاده کنید و بعد از بین همه اسامی Skype را بمنظور ضبط انتخاب نموده وبعد از انتخاب اسکایپ خودکار راه اندازی می شود.

سپس به قسمت تایمر بروید و روی متن کلیک نمایید تا با انتخاب عنوانی درمورد ضبط تان نظری بیان کنید.

مرحله سوم: بررسی تنظیمات skype

از منوی skype ، preferences را انتخاب نمایید. درضمن در تنظیمات ورودی ها وخروجی ها باید مشخص شوند.

مرحله4: ضبط کردن

گزینه ضبط کردن در piezo را کلیک نموده و محل تماس اسکایپ را مشخص کنید. در این نرم افزار سمت چپ برای ورودی میکروفن و سمت راست برای خروجی صدا است. این برای مواقعی است که بعضی از صداهای تعیین شده کار نمی کنند.

 

 

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید