چگونه امنیت ipad خود را بالا ببریم

person نویسنده: list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 1120

عرضه شدن آیپد به بازار کمک شایانی به ما در خصوص ذخیره سازی اطلاعات شخصیمان کرد. آن دسته از اطلاعاتی که برای ما حکم راز را دارند.

در ادامه راه هایی را بمنظور بالا بردن امنیت آیپد ارائه می کنیم تا در صورت گم شدن و یا دزدیده شدن آیپد، اطلاعات در امان بماند.

1-انتخاب کردن رمز عبور passcode

مرحله اول باید رمز عبور انتخاب کنید. بدین منظور به setting رفته و وارد Touch ID and Passcode شوید و گزینه Turn Passcode را روشن نمایید. رمز عبور انتخابی تان را وارد کنید ودر صورت علاقه از یک رمز قوی تر استفاده کنید از گزینه Passcode Options یکی از موارد زیر را انتخاب نمایید:

1-Custom Alphanumeric Code

2-Custom Numeric Code

3-Digit Numeric Code-6

هروقت آیپد تان را خاموش کردید و خواستید دوباره روشن کنیدش، اتوماتیک از شما رمز عبور می خواهد. با انتخاب گزینه Require Passcode می توانید بازه ی زمانی بین خاموش کردن ipad و درخواست رمز را تعیین نمایید. هرچه این بازه کوتاهتر باشد بهتر است. حال با روشن کردن گزینه Erase Data بعد از 10 بار زدن رمز اشتباه، همه اطلاعات آیپد پاک می شود. این مورد برای افراد فراموش کار توصیه نمی شود.

ایجاد Touch ID

در صورت پشتیبانی آیپد تان از Touch IDدیگر نیاز به انتخاب رمز عبور نیست. به Add a Fingerprint بروید و انگشتتان را آرام روی دکمه ی هوم قرار دهید این کار را تا زمانیکه تمام قسمت های انگشتتان ثبت شود، انجام دهید.

فعال کردن گزینه ی Find my iPad

در صورت گم شدن و یا دزدیده شدن آیپد بهترین کار فعال کردن Find my iPad است. با این کار خیلی راحت دستگاهتان را خاموش می کنید و شماره خود را روی صفحه گوشی به نمایش می گذارید.

بدین منظور وارد اپل آیدی تان شوید و لوکیشن دستگاه تان را فعال نمایید.

زمانیکه آیپدتان دزدیده شد می توانید از طریقRestrictions>settings>General گزینه ی Enable Restriction را بزنید تا شخصی که iPad تان را دزدیده دیگر نتواند Find my iPad را غیر فعال کند. درضمن برای اینکه کسی متوجه نشود لوکیشن گوشیتان روشن است و موقعیت مکانی آن را می دانید، باید به Privacy و Location Services و بعد از آن به System Services بروید و اطمینان حاصل کنید که Status Bar Indictor خاموش باشد.

بی صدا کردن siri

احتمال دارد بدون متوجه شدن شما siri برای گذشتن از رمز عبور میانبر بزند. برای جلوگیری از این کار siri باید از طریقsettings به Touch ID and Passcode بروید و اطمینان حاصل کنید تا گزینه Requier Passcode بر روی Immediately قرار گرفته باشد. سپس در قسمت Access When Locked بروید و siri را خاموش نمایید.

استفاده از یک App

در این مرحله سه app معرفی خواهیم کرد تا به وسیله آنها امنیت دستگاهتان را بالا ببرید.

1Password

به کمک این برنامه قادر خواهید بود تا به جای اینکه رمز عبورتان را در کاغذ بنویسید و یا حتی در ipads Notes ذخیره کنید بتوانید آن را با امنیت زیادی کنترل نمایید.

Norton Mobile Security

این برنامه می تواند جانشین خوبی بجای Find my iphone درصورت گم شدن و یا دزدیده شدن ipad تان، باشد.

 

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید