چطور مصرف اینترنت آیفون خود را مدیریت کنیم

person نویسنده: list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 3 favorite بازدید: 26241

استفاده از موبایل دیتا (اینترنت) امروزه زیاد شده و مقدار مصرفمان در طول روز دارای اهمیت شده است.

با توجه به اینکه معمولا کسی مقدار دقیق مصرف خود را بررسی نمی کند، در اینجا راه هایی را برای کاهش مقدار مصرف موبایل دیتا یا اینترنت و طریق بررسی آن به شما گوشزد میکنیم.

چطور مقدار استفاده از موبایل دیتا را چک کنیم؟

قبل از هر چیزی شما ابتدا نیاز به چک کردن موبایل دیتای خود دارید. اگر شما دیدی نسبت به مقدار مصرف اینترنت خود نداشته باشید، در مورد اینکه چطور طریق ی مصرف خود را کاهش بدهید نظری نخواهید داشت.

شما می توانید تخمینی حدودی از مقدار مصرف خود با استفاده از برنامه ی Sprint، AT&T یا Verizon's calculator داشته باشید اما بهترین روش چک کردن مقدار مصرف خود در چند ماه قبل است.

راحت ترین راه، دسترسی به پورتال اپراتور مربوط به خود و چک کردن مقدار اینترنت خود است. اگر بسته ی اینترنتی تان به اتمام رسیده می توانید بسته ی به صرفه تر و متناسب با نیاز خود با توجه به مصرف قبل را خریداری کنید. اما اگر به اتمام بسته ی اینترنتی تان نزدیک هستید، حتما نکات زیر را بخوانید!

شما می توانید مقدار مصرف موبایل دیتای خود را از خود آیفون چک کنید. به setting >   Cellular بروید. به قسمت پایین آن رفته و مقدار مصرف را در زیر "Cellular Data Usage" برای "Current Period" بخوانید.

این صفحه گیج کننده است، پس اگر یک عدد خیلی بزرگ دیدید نگران نباشید! این بازه هر ماه ریست نمی شود بنابراین مقدار مصرفی که می بینید ممکن است مقدار مصرف چند ماهتان باشد. این عدد زمانی ریست می شود که گزینه ی "Reset Statistics"  را انتخاب کنید. باز هم به قسمت پایین بروید تا زمان آخرین ریست خود را ببینید.

اگر می خواهید مقدار مصرف ماهیانه خود را ببنیید در آخر هر ماه گزینه ی ریست را باید بزنید. درست است، طراحی غیر معمولی دارد!

حال که مقدار مصرف خود را می دانید، احتمالا می خواهید بدانید که چطور آن عدد را کمتر کنید. در اینجا نکاتی را در مورد محدود کردن مصرف اینترنت در iOS شرح می دهیم.

بررسی و محدود کردن مقدار مصرف، برنامه به برنامه

مقدار مصرف هر برنامه در مدت مشخص پس از ریست کردن را همان قسمت Cellular  تنظیمات بررسی کنید. این به شما میگوید که هر برنامه چه در حال استفاده چه در پس زمینه چقدر اینترنت مصرف می کند. حتما به قسمت پایین صفحه بروید و مقدار اینترنت مصرفی به وسیله ی "System Services" ساخته شده در iOS را مشاهده کنید.

برنامه های زیادی هستند که مقدار مصرف خود را در نشان می دهند؛ به تنظیمات آن ها رفته تا ببینید چه پیشنهادی برای کمتر کردن مقدار دیتا می دهند.

برای مثال، شما می توانید از دانلود خودکار اپ استور در هنگام روشن بودن موبایل دیتا جلوگیری کنید و گزینه ی دانلود هنگام وای فای را انتخاب کنید. بروید به Setting > iTunes & App Stores و گزینه ی "Use Cellular Data" را غیر فعال کنید.

اگر برنامه ی پادکست دارید، میتوانید بگویید که فقط هنگام روشن بودن وای فای اپیزود های جدید دانلود شود.

بسیاری از برنامه ها گزینه ی مربوط به خود را در مورد به حداقل رساندن موبایل دیتا دارند. برای پیدا کردن این گزینه ها، هر برنامه را باز کرده و به قسمت تنظیمات رفته و دنبال گزینه ای باشید که به کنترل کردن مقدار مصرف اینترنت کمک کند.

اگر برنامه ای چنین گزینه ای نداشت میتوانید به وسیله آیفون در قسمت cellular آن را محدود کنید. فقط سوییچ کنار آن برنامه را روشن کنید. برنامه ای که غیر فعال کردید فقط مجاز به روشن شدن هنگام وای فای است و در زمان روشن بودن موبایل دیتا به صورت آفلاین کار میکند.

همانطور که مشاهده می کنید در قسمت "Wi-Fi Assist" مقدار مصرف اینترنت به وسیله ی وای فای هنگام خاموش بودن موبایل دیتا را نشان می دهد. این حجم مصرفی در واقع مقدار حجم صرفه جویی شده به وسیله ی غیر فعال کردن برنامه های مورد نظر را نشان می دهد.

رفرش اپ های پس زمینه را غیر فعال کنید

از iOS7 به بعد، اپل به اپ ها اجازه داده تا به طور خودکار محتوای پس زمینه خود را به روز و دانلود کنند. این امکان مناسب است اما به عمر باتری لطمه می زند و حتی در زمانی که آن برنامه را فعال نکردید اینترنت مصرف میکند. رفرش اپ پس زمینه را غیر فعال کنید تا فقط در زمان باز کردن برنامه دیتا مصرف کند.

برای کنترل اینکه چه برنامه هایی چنین خصوصیتی دارد به قسمت Setting>General>Background App Refresh بروید. اگر نمی خواهید برنامه ای چنین ویژگی ای داشته باشد آن را غیرفعال کنید.

غیرفعال کردن push notifications نیز میتواند مقداری  مصرف اینترنت را کاهش دهد.

همگام سازی تقویم، مخاطبان و ایمیل را غیرفعال کنید

به طور پیش فرض آیفون ایمیل ها، مخاطبان و وقایع جدید تقویم را از اینترنت پیدا میکند. اگر از اکانت گوگل استفاده می کنید، چک کردن سرور ها برای اطلاعات جدید معمولی است.

اگر چک کردن ایمیل را برنامه ی مشخص خود ترجیح می دهید، به قسمت Setting>Mail>Accounts>Fetch New Data بروید و آن را طوری تنظیم کنید که فقط هنگام باز کردن برنامه، ایمیل ها به روز شوند.

اطلاعات مخزن آفلاین؛ هر زمان که بخواهید

به زمانی توجه کنید که به اینترنت زیادی نیاز ندارید. مثلا می خواهید ویدیویی در یوتیوب ببنید. اگر آن را قبلا دیده باشید این ویدیو به صورت آفلاین نیز قابل مشاهده است و نیازی به روشن کردن اینترنت ندارید.

اگر به نقشه نیاز دارید، به گوگل مپ بگویید که نقشه هایی که به صورت آفلاین ذخیره شده را پیدا کند که ممکن است حتی دستورالعمل های جهتیابی آفلاین را نیز تهیه کند.

موبایل دیتای خود را به طور کامل غیرفعال کنید

به عنوان یک راه حل قطعی، تا زمانی که نیاز ندارید موبایل دیتای خود را خاموش کنید. این ایده ی مناسبی است اگر به ندرت از اینترنت آیفون استفاده می کنید یا در انتهای مصرف بسته ی اینترنتی خود هستید.

شما همچنین می توانید موبایل دیتای رومینگ را نیز غیرفعال کنید. آیفون شما در زمان سفر دیتایی استفاده نمیکند و فقط هنگامی که به نتورک مربوط به خودتان متصل شوید مصرف می کند.

-------------------------------------------------------------------------------------------

شما نیاز به اجرای تمام گزینه های بالا ندارید اما هر کدام از این ها به شما کمک میکند تا مقدار دوره ی استفاده را افزایش دهید. اطلاعات بیهوده را کم کنید تا بتوانید دیتای خود را برای آن چیزی که اهمیت می دهید مصرف کنید.

 

دیدگاه‎ها

ایجاد شده در پنجشنبه, آوریل 15, 2021 نوشته شده توسط مهدی پیوند دیدگاه
درود بر شما.بنده آیفون فایو اس دارم،زمانی که به وای فای متصل میشم به سرعت برق حجم اینترنت فای فای خانه مصرف میشه به طوری که در هر ثانیه 10 تا 20 مگ از حجم اینترنت وای فای مصرف میشه.میشه راهنمایی بکنید چه کار باید بکنم؟
البته قبلا این اتفاق برای اینترنت خط موبایلم هم اتفاق می افتاد که با بستن ای کلود و غیر فعال کردن بک آپ واتس آپ و تنظیمات دیگه این مشکل برای اینترنت خطم مرتفع گردید اما برای اینترنت وای فای هنوز به قوت خودش باقی است.سپاس.
ایجاد شده در پنجشنبه, مارس 26, 2020 نوشته شده توسط Ziya پیوند دیدگاه
سلام
من ايفون5دارم ورژن10جديدا اپديت نكردم.ولي نرم افزارا با اينترنت گوشي باز نميشه و ايكون هاي برنامها در cellularخاموشه و روشن نميمونه.مشكلش چيه؟
ایجاد شده در شنبه, ژوئن 22, 2019 نوشته شده توسط HAMID پیوند دیدگاه
عالی

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید