نگاهی دقیق تر به اپل پارک ساختمان آینده اپل

person نویسنده: list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 1274

هنگامیکه از کمپانی اپل صحبت به میان می آید ناخودآگاه نوآوری به ذهن می آید. این کمپانی در همه عرصه های دنیای تکنولوژی اثراتی مثبت از خود برجای گذاشته اند و اینک با توسعه اپل پارک هدف خود را درجهت طراحی و ساختن دفترهای کاری هدایت کرده اند.

کمپانی اپل این پارک را همانند پردیس دانشگاهی طراحی کرده است؛ ساخت محیط های کاری متفاوت بادر نظر گرفتن نیازهای مختلف و تمرکز بر روی نوآوری صورت گرفته است. استفاده از پارتیشن و کفپوش باعث می شود تا عمق و گرما در محل کار فراهم شود، به این دلیل که به کارکنان این امکان را می دهد تا بتوانند با محیط ارتباط بیشتری برقرار کنند. وجود پنجره هایی که وسعت دید بیش از 20ساختمان دارند، کمپانی اپل را وادار به یکپارچه کردن محیط بیرون با معماری داخلی می کند.

با بررسی فروشگاه های خرده فروشی این کمپانی متوجه می شویم که سقف های چوبی این فروشگاه با درخت هایی که در آنجا وجود دارد متناسب است ولی با محصول های فلزی، بتن ها و مکعب مربع های شیشه ای متضاد است و از مبل های اداری مخصوص خوداستفاده کرده است. همچنین 3000 درخت محلی که مخصوص کالیفرنیا است را در آنجا کاشته و حدود دو مایل مسیر پیاده روی و فضایی قابل استفاده برای کارکنان را فراهم کرده است.

کارهای مبتنی بر فعالیت

همچنین از جنبه استراتژیک محل کاری در هر چهارطبقه از این دفتر بصورت افقی و عمودی و بابهره گیری از پارتیشن اداری شیشه ای طراحی شده است. در این روش آن ها می توانندگروه هایی که باید همکاری نزدیکتری داشته باشند را در کنار هم قرار دهند.

امنیت همه جای محوطه این پردیس بنحوی تامین می شود که کارکنان بتوانند کارهای مبنی بر هر فعالیت را بهتر درک کنند. نظیر کارهای سنتی میزی و جلسه های مولد در کافه های بزرگ چهار طبقه و بیرون از فضای پوشیده در میان چند هکتار فضای سبز.

بعضی از کارفرماها از نظر صرف هزینه به نیروی کار و یا منابع شرکت اپل هیچ نیازی ندارند، در اپل پارک محل کار مانند یک دانشگاه است که امکانات زیادی برای کارکنان بمنظور همکاری باهمدیگر و همچنین مکانی برای استراحت آن ها فراهم نموده است. برای صرف غذا، راه رفتن در پارک دیگر نیازی به بیرون رفتن از محل کار نیست.

محل کار مقصد

در مقیاس کوچکتری، اپل پارک یک محل کار مقصد به حساب می آید، که میشود آنرا باتوجه به فضاهای اداری کوچک وبزرگ تطبیق داد. به اینصورت که محیط کاری برای کارکنان مانند یک مقصد می باشد که می خواهند به آن برسند. این مقصد برای کارکنان جذاب است و نشستن پشت میز در طولانی مدت برای آن ها جذاب تر است. درضمن می توانید از امکانات تناسب اندام به راحتی در محل و یا حتی یوگا در اتاق های بزرگتر بمنظور حفظ سلامتی و تندرستی تان استفاده کنید. در ضمن وجود محل هایی برای دوش گرفتن واختصاص 13000 پارکینگ برای دوچرخه از دیگر ویژگی های این مجموعه است.

براین اساس می توان گفت که اپل از کارکنانی که با دوچرخه و یا دویدن برای رسیدن به محل کار استفاده می کنند به یک اندازه پشتیبانی می کند.

اعداد وارقام در خصوص این پروژه:

اندازه بنا2800000 فوت مربع ، 8 بیلیون دلار برآمد قیمت پروژه، 3000درخت در بنا، 13000کارمند، 1000صندلی در تالار کنفرانس استیو جابز، 100000 فوت مربع مرکز تناسب اندام

با این تعاریف رونمایی از این اپل پارک نیز مانند رونمایی از سایر محصولات اپل همگان را شگفت زده می کند.

 

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید