نهایی شدن قرار داد اپل با کارتون سالون برای ساخت انیمیشن

person نویسنده: list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 2533

Finalize the Apple deal with Salon Cartoon

اپل با انتخاب کارتون سالون (cartoon saloon) به عنوان مجری ساخت یک انیمیشن خبر ساز شد. کارتون سالون استودیویی است که از بیست سال پیش از جنوب شرقی ایرلند و شهر توریستی کیلکنی فعالیت می کند. شهری که با دنیای سینما و فیلم بیگانه است و در نوامبر هر سال میزبانی فستیوال فیلم اروپا را بر عهده دارد.کارتون سالون بطور جدی مشغول ساخت آثار تلویزیونی و سینمایی است که در این میان انیمیشن‌های  مطرحی  چون  آواز دریا (song of the sea)، راز کلر(secret of kells) و نان آور (tbrehe adwinner)باعث شده نام این شرکت و شهر ایرلندی بر سر زبان‌ها بیفتد. البته کارتون سالون در تولید سریال هم سابقه درخشانی دارد و رزومه همکاری آن با نت فلیکس نیز موفق و درخور توجه است.

انیمیشن آواز دریا  اثر تام مور در سال 2015 در لیست نامزدهای دریافت جایزه اسکار قرار گرفت. نام تام مور پیش‌تر در این لیست و البته در سال  2010 با انیمیشن راز کلر دیده شده بود. انیمیشن زیبای راز کلر مورد توجه بسیاری قرار گرفت و برای تام مور و شهر کیلکنی و شرکت کارتون سالون  اعتبار مناسبی  فراهم کرد. تا آن جا که به انیمیشن آواز دریا با حمایت چند کشور ساخته شده در سال 2017 کارتون سالون همراه کارگردان دیگری به نام نورا تومی و انیمیشن نان آور (the breadwinner) که نام اصلی آن پروانه است وبه زندگی دختری در افغانستان می پردازد، در لیست نامزدهای جوایز اسکار قرار گرفت و نام شرکت ایرلندی در دنیای هنر بر سر زبان ها افتاد. بلومبرگ از علاقه‌مندی اپل ، غول تکنولوژی سخت افزار و نرم افزار دنیا برای مشارکت با این شرکت ایرلندی گزارش‌هایی منتشر کرده که توجه ها را از همه جهان به کارتون سالون جلب کرده است.

cartoon saloon

به گزارش بلومبرگ، مذاکرات خصوصی بین اپل و کارتون سالون درباره نهایی  شدن قرار داد حق انتشار یک فیلم ساخته نشده در حال انجام است. بلومبرگ هیچ جزئیاتی در مورد اینکه این در مورد چه چیزی خواهد بود یا نام آن چه خواهد بود، بیان نکرده است .این فیلم احتمالا  تا سال دیگر پخش نخواهد شد ولی اپل از هم اکنون به دنبال خرید حق توزیع فیلم در ایالات متحده و بعضی کشورهاست. البته این قرار داد هنوز بسته نشده و می تواندهیچ بسته هم نشود اما این ماجرا نشان بارزی از جاه طلبی های جدید اپل است. اپل میخواهد با پشتوانه هنگفت سرمایه خود وارد بازار پر رونق ویدیویی آنلاین شود و این خبر خوبی برای نت فیلکس، آمازون و گوگل نیست. همزمان اپل چند قرار داد برای شبکه های تلویزیونی و فیلم مستند هم منعقد کرده است اما تاکنون نام هیچکدامشان فاش نشده است.

با وجود آیتونز که محبوب ترین فروشنده موزیک در دنیای دیجیتال به حساب می آید، ورود به بازار فروش آنلاین ویدیو باید هم برای شرکت اپل جذاب باشد. آن ها این تجربه را با برنامه سیاره اپلیکیشن‌ها (planet of the Apps) داشته اند و البته به این نتیجه رسیده اند که باید گام‌های محکم‌تری برای رقابت درعرصه محصولات تصویری بردارند. با حضور و استخدام جیمی ارلیچ و وزک ون آمبورگ (از مدیران موفق و خلاق صنعت تلویزیون) در اپل خرج بودجه حداقل یک میلیاردی در طی یکسال، تشخیص هدف گذاری شرکت اپل برای تسخیر قلب بازار پر رونق ویدیویی کار سختی نیست. در سمت دیگر استودیو‌های هالیوودی و شرکت های پخش ویدیوی آنلاین، سالانه میلیارد ها دلار صرف تولیدات جدید می کنند تا درعرصه رقابت  دسته  بالا را داشته باشند.

در این میان صحبت و قرارداد نویسی با کارتون سالون تنها بخشی از یک بلند پروازی جاه طلبانه در صنعت محصولات تصویری است. اپل در مورد چگونگی توزیع محصولات جدیدش صحبتی نکرده است ولی راه اندازی اپل تی وی در سال  2016 که در آیفون و آیپد در دسترس است و به آینده تلویزیون شهره شد، نشان می دهد که اپل برای شیوه توزیع خود وابسته به یک شرکت خارجی نخواهد بود.خبر هایی از آماده سازی اپل برای راه اندازی یک تلویزیون با بودجه سنگین در سال 2019 شنیده میشود.

به جرات می‌توان گفت استیو جابز در دنیای انیمیشن نیز جایگاه والایی دارد. او با خرید زیر مجموعه خلاق و پویایی از شرکت جرج لوکاس، نام پیکسار را بر سر زبان ها انداخت.

Pixar سازنده انیمیشن جریان ساز داستان اسباب بازی در سال 1995 با کمک دیزنی است. داستان اسباب بازی که اولین انیمیشن بلند پیکسار بود، دنیای انیمیشن را وارد تجربه ای جدید و شگفت آور کرد تا جایی که تصمیم گرفته شد در سال 2019 قسمت جدیدی از این انیمیشن به علاقه مندان ارائه شود. امروز شرکت پیکسار صاحب جدیدی به نام کمپانی دیزنی دارد و باب ایگر که مدیر عامل والت دیزنی است، در پشت میز هیئت مدیره اپل نیز یک صندلی برای خود دارد، پس همکاری با متفکران اپل برای انیمیشن سازان خلاق موفقیت آمیز بوده است.

گزارش شده که اپل بودجه یک میلیارد دلاری برای این کار به جریان انداخته است و خرید یک فیلم انیمیشن زیبا می تواند گزینه مناسبی برای موفقیت در این سرمایه گذاری باشد.  

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید