نحوه ساخت AUTOMATOR برای ساخت زنگ گفتاری

person نویسنده: list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 2128

در این آموزش به نحوه استفاده از Automator بمنظور ساخت زنگ های گفتاری می پردازیم.

روش انجام آن با ساخت پلاگین از طریق Automator برای تماس به طور خودکار انجام می گیرد. این پلاگین اتوماتیک زنگ گفتاری را به کار می گیرد.

ابتدا پیش از شروع برای دریافت زنگ گفتاری بیشتر می توان از برنامه رینگر نیز استفاده کرد.

یک نام تماس برای ایجاد زنگ انتخاب نمایید. متن هایی نظیر نام، نام مستعار یا شرکت را که برای تماس است را برجسته نمایید. بر روی متن انتخابی راست کلیک نموده وour servise را انتخاب نمایید، دراینجا اتوماتیک زنگ جدیدی بوجود می آید و به رینگر منتقل می شود.

زنگ را می توانید به آیتونز ارسال نمایید.

1-Automator

بمنظور دست یابی به نتایج دلخواه باید از Automator و اسکریپت بصورت ترکیبی استفاده نمود. Automator بوسیله یک ابزار اتوماسیونی قوی این امکان را فراهم می سازد تا هر شخصی بدون نیاز به تجربه قبلی بتواند اسکریپت ایجاد نماید.

Automator ابتدا یک ورودی در نظر می گیرد و بعد متن و یا فایل بودن آن را تشخیص می دهد سپس مابقی فرآیند را انجام خواهد داد.

مرحله اول

نخست باید Automator را باز نمایید و به پوشه اپلیکیشن بروید و سرویس رابرای نوع سند انتخاب نمایید.

در زمان لود شدن سند جدید، در مقابل servise receive selected دو گزینه Text و any application برایتان نمایان می شود. که می بایست any application را به contacts تغییر دهید.

مرحله دوم

بمنظور یافتن پوسته یا shell باید در لیست عملیاتی جستجو کنید ودر آخر Run shell script را خواهید دید. آن را به بخش workflow بکشید.

در اینجا تغییراتی بوجود آورید تا از متن اسکریپت به عنوان یک متغیر که قبلا انتخاب کرده اید، بتوانید استفاده نمایید. در گزینه pass input حالت را از to stdin به as arguments تغییر دهید. این تغییر ذخیره شده و در صفحه ای ظاهر می شود.

2- پوسته اسکریپت

برای راحتی کار از اسکریپت مورد نیاز استفاده کردیم. حال شما می توانید متن جدید را بعنوان جایگزین متن به کار ببرید.

لازم است این اسکریپت را باز کرده و به بررسی محتوای آن بپردازید.

مرحله اول

ابتدا باید بعضی از اطلاعات را موقتا تنظیم کرد. در اسکریپت بالا ما یک نام موقت انتخاب کردیم و محل فایل آهنگ زنگ را بعنوان یک متغیر مشخص می کنیم. لازم بذکر است که متغیرهای پوسته اسکریپت با علامتی شبیه دلار خواهند بود که ما از آن می خواهیم استفاده نماییم. آهنگ زنگ فعلی temp.aiff است و آن را در دسکتاپ ذخیره می کنیم.

مرحله دوم

نام تماس را برجسته کرده و فایل صوتی را ذخیره می کنیم. بعنوان نماینده ورودی برای Automator از 1$استفاده می نماییم.سرویس می بایست متن که بعنوان ورودی انتخاب شده را به پوسته اسکریپت انتقال دهد. دقیقا مانند نام موقت فایل مان، متغیر نیز باید با علامت دلار شروع شود.

در آهنگ زنگ بگویید" خواستار نام تماس" مثلا درصورتیکه این کار را برای Johnny Appleseed انجام دهید، آهنگ می گوید" خواستار Johnny Appleseed"

مرحله سوم

در این جا باید نام فایل موقت تماس با ما را تغییر دهید. برفرض مثال اگر برای Johnny appleseed زنگ ایجاد کردیم آن به عنوان temp.aiff خواهد بود ولازم است آن را به Johnny Appleseed.aiff تغییر داد. هرچند که ما دستور ایجاد فایل و نامش را دادیم این می تواند شامل هر کاراکتر ویژه و غیره شود. به دلیل نیاز به مرحله اضافی باید بعد از تماس با ما یک نام انتخاب نماییم.

مرحله چهارم

 در آخر آهنگ زنگ جدیدی با برنامه Ringer ایجاد می شود که می توان بوسیله آن تغییرات اضافی انجام داد.

3- ایجاد یک آهنگ

زمانیکه اسکریپت را در Automators Run Shell Script action پیست کردید این عمل ذخیره می شود. فایل را با نام آهنگ زنگ انتخابی ذخیره نمایید و بعد از آن تماس ها را باز کنید.

مخاطبی را انتخاب نموده و نام، نام مستعار و یا نام شرکت را انتخاب کرده وکلیک راست کنید سپس در منوی سرویس گزینه Generate Ringtone را انتخاب کنید. هنگامیکه آن را انتخاب می کنید فورا آهنگ جدیدی در دسکتاپ تان با نام فایل از قبل ایجاد شده، نمایان می شود. اندکی بعد زنگ لود شده و قابل ویرایش می شود.

4- Ringer

از طریق این برنامه می توان فایل های آهنگ زنگی مطابق با آیفون تولید کرد. درصورتیکه به تغییر اسکریپت بپردازید به شکلی که فایل m4r به جای aiff ایجاد نمایید. می توانید با این برنامه کاملا روش انجام را دور زده و وارد آیتونز شوید.

در این خصوص یک مشکل وجود دارد و آن قرار داشتن آهنگ های زنگ در حلقه نرم افزاری آیفون می باشد. درصورتیکه از برنامه ای نظیر رینگر به منظوراضافه کردن شکافی به آهنگ زنگ خود استفاده کنیم در زمان تماس طرف مقابل این را می شنویم:" Johnny Appleseed زنگ می زند، Johnny Appleseed زنگ می زند، Johnny Appleseed در حالت زنگ زدن است."

این صدا بدون فاصله به گوش می رسد. این مورد مانند سیری است که به ما بیش از حد بی تاب است. اینک که آهنگ زنگ ایجاد کردیم باید اطمینان حاصل کرد که فاصله ای 3 ثانیه ای به انتهای فایل اضافه شود. در اینصورت شکاف خوبی در حلقه آهنگ زنگ بوجود می آید.

بعد از آن می توانید آهنگ زنگ خود را به آیتونز ارسال کرده که همچنان آهنگ زنگ با نام تماس خواهد بود. برای آهنگ زنگ اختصاصی حتما باید این کارها را انجام داد.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید