مک بوک های جدید اپل دیگر تعمیر نمی شوند

person نویسنده: list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 1144

طبق گزارش وب سایتthe verge به نقل از مدیران اپل، دیگر امکان تعمیر مک بوک توسط تعمیرکارها ومراکز غیر مجاز دیگر امکان پذیر نمی باشد.

درصورت خرابی مک بوک شما مجازید فقط به مراکزمعتبر که اپل آن ها را تایید میکند مراجعه نمایید. کمپانی اپل در کنفرانسی که در سپتامبر برگزار کرده بود گزارشی در مورد تراشه ای جدید به نام T2در سری  مک بوک های  جدید ارائه کرد. این تراشه قرار است در مک بوک ایر، مک بوک پرو، آی مک پرو و مک مینی استفاده شود.

کارشناسان بر این باور بودند که این تراشه تنها برای امنیت بیشتر به کار میرود، ولی خبرها حاکی از این است که این تراشه کاربرد های دیگری نیز دارد. این چیپست امنیتی بر مبنای ARM طراحی شده و در کنار چیپست پردازشگر اصلی این کامپیوترها قرار داردو بمنظور ارتقا امنیت این مک بوک ها توسط مدیریت قابلیت های Touch ID، Hey siri و یا شناسه تماس به کار رفته است. لازم به ذکر است که هدف دیگر طراحی این تراشه، کنترل بر روی سخت افزار این کامپیوترها برای جلوگیری از تعمیر آن ها توسط تعمیر کاران غیر مجاز می باشد.

این تراشه قبل از بالا آمدن سیستم عامل، امنیت کامپیوتر را از نظر سخت افزاری و نرم افزاری بررسی کرده و در صورت تایید آن توسط پروتکل های امنیتی، اجازه راه اندازی سیستم را به مک بوک می دهد. در صورت استفاده از قطعات سخت افزاری که تایید نشده اند این تراشه از بوت شدن مک بوک جلوگیری به عمل آورده و آن را کلا از کار می اندازد. چیپست T2 از قابلیت secure enclave پشتیبانی می کند که امکان رمز گذاری اطلاعات ذخیره شده را فراهم می کند. قطعه های کنترل کننده مدیریت سیستم، پردازشگر سیگنال تصویر، کنترل کننده صوتی و کنترل کننده حافظه SSD با تراشه T2 هماهنگ می باشند.

این موضوع به این شکل است که هر کدام از قطعه های مک بوک که باید تعویض شود ابتدا باید توسط مراکز مورد تایید کمپانی اپل یا Apple store هایی که ازنرم افزار عیب شناسی اختصاصی اپل بهره برده اند تایید شود.

نمایشگر، مادربرد، مدارمنطقی، کیس فوقانی، بدنه لپ تاپ و سنسور Touch ID برای مک بوک پرو، مک بوک ایر جدید و مک مینی جدید و حافظه فلش برای آی مک پرودر لیست قطعاتی که تنها در مرکزهای مورد تایید شرکت اپل باید تعمییر شوند قرار دارند. این قطعه ها در شمار قطعه های حیاتی مک بوک قرار دارند، وبرای تعمییر آن ها باید به تعمیرگاه های مورد تایید اپل مراجعه نمایید.

مزایا ومعایب عدم امکان تعمیر مک بوک های جدید اپل در مراکز متفرقه

اپل به منظور تضمین امنیت بوت دستگاه، مسدود کردن شنود بوسیله میکروفون های مک بوک، حفاظت از اطلاعات اثر انگشت در سیستم Touch Id و برای جلوگیری از دسترسی به اطلاعات کاربران اپل  و نه برای بدست آوردن سود بیشتر از این تراشه استفاده کرده است.

از طرفی دیگر وجود این محدودیت ها برای برخی از کاربران نگرانی های در خصوص دسترسی به مرکز های رسمی تعمیرات اپل ایجاد کرده است. اگر این قطعه ها در تعمیرگاه غیر مجاز تعمیر شوند آن دستگاه غیر قابل تعمیر می شود.

 

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید