معرفی کامل مک بوک ایر 2018

person نویسنده: list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 2538

اپل با معرفی این محصول، بعد از حدود سه سال، لپ تاپ مک خود را به روز کرد.

مک بوک ایر جدید از آلومینیوم تجدید پذیر ساخته شده که آن را به سازگارترین لپ تاپ با محیط زیست تبدیل کرده که شما می توانید تهیه کنید و در سه نوع رنگ طلایی، نقره ای و خاکستری فضایی موجود است.

قیمت

اگر به شایعات به دل بسته بودید که قیمت آن از 1000 دلار کمتر است اشتباه کردید. مدل جدید از قیمت 1199 دلار آغاز می شود. اپل می گوید که این ارزان ترین لپ تاپ با صفحه نمایش رتینا است. این لپ تاپ از هفتم نوامبر وارد بازار شده است.

قیمت های جدید:

مک بوک ایر، 13 اینچ، 1.8 گیگاهرتز، 128 گیگابایت: 1199 یورو.

مک بوک ایر، 13 اینچ، 1.8 گیگاهرتز، 256 گیگابایت: 1399 یورو.

این قیمت ها قابل قیاس با قیمت های مک بوک ایر قبلی نیستند:

مک بوک ایر، 13 اینچ، 1.6 گیگاهرتز، 128 گیگابایت: 949 یورو.

مک بوک ایر، 13 اینچ، 1.6 گیگاهرتز، 256 گیگابایت: 1099 یورو.

با این وجود، هنوز اپل مک بوک ایر 2015 را به قیمت 949 یورو به فروش می رساند. شما می توانید لپ تاپی کمتر از 1000 یورو داشته باشید ولی مدل آن قدیمی است. اگر به سایت اپل سرویس ایران مراجعه کنید حتی می توانید خیلی کمتر از قیمت اولیه خریداری کنید.

صفحه نمایش رتینا

مک بوک ایر 2018 همان اسکرین 13.3 اینچی را دارد اما تعداد پیکسل های آن چهار برابر شده- یعنی 4 میلیون پیکسل ( یک صفحه نمایش 2K). رزولوشن محلی  2560x1600در هر 226 پیکسل در یک اینچ دارد.

اضافه بر این، اپل می گوید که رنگ ها نیز طبیعی تر شده اند.

ابعاد

چون اسکرین تقریبا تا لبه های صفحه نمایش کشیده شده، قاب آن حدود 50 درصد باریک تر شده؛ به این معنی که مک بوک ایر از مدل قبلی خود کوچک تر شده، علی رغم اینکه اندازه ی اسکرین آن تغییری نکرده است.

همچنین وزن مک بوک ایر 2018 حدود 1.25 کیلوگرم است که نسبت به مدل قبلی(1.35 کیلوگرم) سبک تر شده است.

کیبورد و ترک پد

ممکن است که در مورد آیپد یا آیفون های جدید، این روزها بیشتر با فناوری تشخیص چهره مواجه شده باشیم؛ اما در مورد مک بوک باید به فناوری تاچ آیدی اشاره کنیم. اپل تاچ آیدی را در گوشه ی بالا در سمت راست قرار داده تا کاربران علاوه بر استفاده از آن برای پرداخت چیزی به عنوان "اپل پی"، از آن برای بازکردن مک خود نیز استفاده کنند.

پایین کیبورد جدید- که اپل آن را نسل سوم کیبورد های باترفلای معرفی کرده- ترک پد بزرگتری نسبت به قبل وجود دارد که سطح مقطع آن حدود 20 درصد در مقایسه با مدل قبلی بیشتر شده است.

خصوصیات

اپل ادعای قابل توجهی در مورد بهبود سرعت و قدرت می کند. البته که بعد از وقفه ی سه ساله این ارتقا باید انجام می شد!

مدل جدید از نسل هشتم Coffee Lake CPU دو هسته ای اینتل و گرافیک 617 UHD یکپارچه ی اینتل استفاده می کند. همچنین از پردازنده های گرافیکی خارجی(GPU) نیز به وسیله ی Thunderbolt3 پشتیبانی میکند.

ایر جدید رم قابل ارتقا به 16 گیگ را دارد که دو برابر نسبت به مدل قبلی است. همچنین می توانید SSD 1.5 ترابایتی داشته باشید. این یک اختلاف فاحش است در برابر مک بوک ایری که حدود ده سال پیش با SSD 64 گیگابایتی عرضه شد.

مک بوک ایر جدید شامل تراشه ی T2 است که قبلا با آیمک پرو معرفی شده و مک بوک پرو نیز دارد. این تراشه امنیت تاچ آیدی را بیشتر کرده و از Hey Siri در مک پشتیبانی می کند.

پورت ها

اگر انتظار تعداد زیادی پورت دارید اشتباه می کنید. مک بوک ایر 2018 فقط دو پورت Thunderbolt 3 دارد که به این معنی است که باید از دستگاه های شامل USB Typpe-C استفاده کنید و حتی یک صفحه نمایش 5K را از مک بوک ایرتان به کار بیندازید یا از یک GPU استفاده کنید. همچنین این مدل نیز دارای جک صدا نیز می باشد اگر نگران هستید.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید