معرفی کامل آیپد پرو 2018

person نویسنده: list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 1122

دو مدل جدید آیپد پرو 2018 معرفی شد! در اینجا اطلاعات مربوط به تاریخ فروش، قیمت، خصوصیات و طراحی را در اختیارتان قرار می دهیم

اپل دو مدل جدید آیپد پرو را در سی ام اکتبر معرفی کرد. دو مدل (در سایز های 11 و 12.9 اینچی) الان برای سفارش وجود دارد و هفتم نوامبر عرضه می شود.

تاریخ فروش رسمی

آیپد های جدید 30 اکتبر در کنفرانس رسمی اپل در بروکلین معرفی شد و پیش ثبت نام آن شروع شد. اما از هفتم نوامبر در بازار موجود می باشد.

قیمت

قیمت مدل 11 اینچی آیپد پرو 2018 799 دلار و مدل 12.9 اینچی 999 دلار است. قیمت های قبلی برای آیپدهایی با حافظه 64 گیگابایتی است. اپل مدل های دیگر تا حتی یک ترابایت نیز عرضه می کند.

در جدول پایین تمام قیمت ها را مشاهده میکنید:

این افزایش قیمت نسبت به سال پیش منصفانه است، چرا که سال پیش قیمت مدل 10.5 اینچی 649دلار و مدل 12.9 اینچ 799 دلار بود و شامل لوازم جانبی نیز نبود.

طراحی

اپل مدل 2018 پرو را به طور کاملی دوباره طراحی کرده است؛ همانند عرضه آیفون ایکس در سال 2017.

مانند مدل ایکس، پرو های جدید قاب های کوچکتری دارند، در حالی این دستگاه ها به طور کامل تمام صفحه نیستند اما خیلی به این مدل نزدیک شده اند. صفحه نمایش در لبه ها منحنی شکل است و باعث شده تا صفحه به لبه ها نزدیک تر شود. فضای اسکرین به وسیله ی دکمه ی خانه پر نشده؛ این ویژگی به طور کامل حذف شده و پایین تر در مورد آن بیشتر صحبت می کنیم که تبلت های جدید فناوری تشخیص چهره را جایگزین اثر انگشت کرده اند.

اپل صفحه نمایش های جدید را "رتینای مایع" نامیده است، همان صفحه نمایش استفاده شده در آیفون XR، اما چگالی پیکسل ها همانند آیپد پرو 10.5 اینچ مدل 2017 است و خیلی کمتر از آیپد مینی4 (که برای این طراحی شده که خیلی نزدیک به صورت است). انتظار تصویر واضح تر نداشته باشید.

با این وجود شرکت به ما می گوید که منتظر ویژگی های جالبی از اسکرین در بحث های دیگر باشید: شرکت پوشش یکسان پیکسل همانند آیفون XR را ارائه داده، همچنین طراحی نور پس زمینه جدید است.

به طور جالبی اپل از این قابلیت به شکل متفاوتی برای دو مدل خود استفاده کرده است. مدل کوچکتر، که اسکرین 10.5 اینچ دارد هم اکنون صفحه نمایشی هم اندازه ی شاسی دارد (11 اینچ)؛ درحالی که مدل بزرگتر همان اندازه ی 12.5اینچی خود را دارد اما بدنه ی اطراف خود را کاهش می دهد؛ یعنی اینکه دو مدل را از نظر اندازه به هم نزدیک می کند.

آیپد های جدید ظریف تر هستند؛ هردو ضخامت 5.9 میلی متری دارند، مقدار کمتری از مدل 10.5 اینچی که 6.1 میلی متر ضخامت دارد( هم اکنون نیز این مدل در حال فروش است) و کاهش کمتر اما قابل توجهی نسبت به مدل 12.9 اینچی قدیمی که 6.9 میلی متر ضخامت داشت. این دو مدل در دو رنگ نقره ای و خاکستری فضایی موجود است. آیا فکر می کنید که رنگ طلایی برای افراد حرفه ای متشخص که این دستگاه را تهیه کرده اند سبک است؟ ما که چنین فکری نمی کنیم!

کانکتور جدید مغناطیسی برای "مداد جدید اپل" عرضه شده که آن را به یک لبه ی آیپد وصل کرده و بدون سیم آن را شارژ می کند.

درنهایت، اپل پورت لاتینگ را حذف کرده است. آیپد پرو های جدید کانکتور USB-C را جایگزین پورت لایتینگ کرده اند که قابلیت استفاده از لوازم شخص سوم متنوعی را می دهد (و به آن ها اجازه ی شارژ می دهد، مثلا می توانید آیفون خود را با آیپد شارژ کنید)، اما این ضربه ی بزرگی در کوتاه مدت برای کاربرانی است که داک ها و هدفون های لایتنیگ دارند.

قابلیت ها

واضح ترین قابلیت جدید مربوط به "تشخیص چهره" است. ما با این قابلیت در سری ایکس آیفون ها آشنا هستیم، اما در اینجا مقداری گسترده تر شده است؛ با هر دو حالت پرتره یا لنداسکیپ کار می کند و این برای موقعیت های متعددی که بیشتر از حالت معمولی آیفون است کاربرد دارد.

مدل جدید اپل می تواند جهت روشن کردن آیپد (با استفاده از اسکن چهره) استفاده شود و ما مردد هستیم که این می تواند برای استفاده در یک محیط کار ساکن مفید باشد. این قابلیت کمتر از یک گزینه برای مدل 12.9 درنظر گرفته می شود.

خصوصیات

آیپد پرو های جدید همانطور که با نگاه به قیمت ها انتظار دارید داری خصوصیات عجیب و غریبی هستند.

پردازنده ها جهش دوبرابری از A10X در 2017 به A12X Bionic دارند، نسخه ی سوپاپ بالا تراشه ی آیفون XS. اپل می گوید که A10X به مقدار 2.5 برابر سریع تر از تراشه A8 قدیمی در آیپد مینی4 است، درحالی که A12X سه برابر سریع تر است. شاید تفاوت ها کم به نظر برسد اما جهش بسیار قابل توجهی است.

حافظه اکنون می تواند به یک ترابایت برسد. دوربین عقب همان 12 مگاپیکسل است اما جالب است که ویژگی OIS در این 10.5 وجود ندارد؛ برای جبران این کمبود دوربین جلو به حالت پرتره عرضه شده است.

بلوتوث از نسخه 4.2 سال 2017 به نسخه ی 5 ارتقا یافته و اپل می گوید که وایرلس خیلی سریع تر است؛ که در ویژگی ها به عنوان "باند دوگانه ی همزمان" شناخته می شود.

ویژگی های آیپد پرو مدل 11 اینچ

پردازنده ی A12X Bionic، موتور عصبی، M12 coprocessor

64 گیگ/256 گیگ/ 512 گیگ/ 1 ترابایت حافظه

11 اینچ (2388 در 1668 با 264ppi) LED، صفحه ی "Liquid Retina" ، True Tone، ProMotion.

12 مگاپیکسل دوربین عقب، فلش، ویدیو 4K، اسلوموشن در 240 فریم بر ثانیه

7 مگاپیکسل دوربین جلو، ویدیو 1080p، قابلیت "Retina Flash"، حالت پرتره، Animoji.

چهار اسپیکر صدا

فناوری تشخیص چهره یا Face ID

802.11ac Wi-Fi, Bluetooth 5.0

nano-Sim/eSIM

USB-C connector, no headphone port

280.6mm x 214.9mm x 5.9mm; 631g/633g (Wi-Fi/cellular)

 

 

 

 

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید