مایکروسافت در تحول برای اپلی شدن و اپل در تلاش برای مایکروسافت شدن

person نویسنده: محمدرضا هنردان list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 725

چیزی جالب و خنده دار در رقابت بین اپل و مایکروسافت که در حال شکل گیری است، ساخت محصولاتی شبیه محصولات شرکت های یک دیگر می باشد و هرکدام برای رسیدن به این هدف مسیر های متفاوتی را امتحان می کنند.

دستاورد های شرکت اپل

این شرکت با داشتن برنامه اپ استور، جزو محبوب ترین و پر درآمد ترین پلتفرم، برای توسعه دهندگان است. اما با وجود داشتن امکانات جدید مانند سیستم عامل ios 11، دوست دارد ویژگی هایی را ارائه دهد که تبلت هایش مشابه پی سی های ویندوز باشند.


دستاورد های مایکروسافت

شرکت مایکروسافت بیشتر از پنج سال است که خط تولید سرفیس خود را راه انداخته و هدف از این کار طراحی محصولی است که هم قابلیت مک و هم آیپد را داشته باشد. مایکروسافت با وجود داشتن سیستم عامل ویندوز s10 خود، می خواهد یک ویندوز استور همانند اپ استور داشته باشد.

تلاش های اپل در راستای مایکروسافت شدن

شرکت اپل بارها گفته است که می خواهد آیپد را تبدیل به یک رایانه کند. یعنی دوست دارد تبلت، کاملا سبک و با کیفیت باشد و صرفا برای محتوا استفاده نشود، بلکه برای کار های سنگین تر مانند نویسندگی قوی، طراحی با کیفیت بالا و... مورد استفاده قرار گیرد.
برنامه های اندرویدی، نسبت به برنامه های نرم افزاری از محبوبیت بیشتری برخوردارند، زیرا کار با آن ها راحت تر و به روز رسانی آن ها، آسان تر از برنامه های نرم افزاری است. اپل دوست دارد آیپد یک رایانه مک کامل باشد.
اما مشکل بزرگی که وجود دارد، این است که آیا یک آیپد میتواند کار های مک یا پی سی را انجام دهد؟ به طور مثال امکان انجام عملیات جا به جایی فایل یا مالتی تسکینگ در آیپد میتوان ساخت یا خیر.
بنابراین شرکت اپل، برای تحقق یافتن آرزوهایش باید خیلی از مشکلاتش را حل کند و توانست با ساخت سیستم عامل ios 11، مقدار کمی از مشکلات اش را برطرف کند. یعنی حالا آیپد دارای یک داک و یک سیستم مدیریت فایل است که به کاربر این امکان را می دهد که راحت تر یک عکس را درگ اند دراپ کند.

تلاش های مایکروسافت برای اپل شدن

از طرفی شرکت مایکروسافت به دلیل عدم داشتن سخت افزار قوی برای راه اندازی سیستم عامل خود بر روی آن بسیار ناراحت بود. اما با ساختن محصول جدیدی به نام هیبریدی سرفیس، توانست مقداری مشکلش را برطرف سازد. فعلا این محصول، در اختیار دانش آموزان و دانشجویان قرار گرفته است.
برتری مایکروسافت نسبت به آیپد، محصول سرفیس است که باعث می شود کاربران بتوانند نسخه کامل ویندوز10 را با تمام امکانات اجرا کرده و از آن استفاده کنند.
از سوی دیگر نقطه ضعف مایکروسافت، نقطه قوت اپل است زیرا ویندوز استور کوچک تر از اپ استور است و برنامه های ویندوزی که ممکن است در اپ استور باشد، در ویندوز استور امکان پیدا کردن آن ها وجود نداشته باشد، در نتیجه توسعه دهندگان به اپ استور روی می آورند.
با این حال مایکروسافت با ساخت ویندوز s10خواستار نصب برنامه های ویندوز استور شده و هیچ برنامه ای خارج از ویندوز استور قابلیت نصب بر روی ویندوز ندارد.

نتیجه گیری

باعث می شود در آینده پی سی هایی نزدیک به آیپد و آیپد هایی نزدیک به پی سی در اختیار ما کاربران قرار گیرد.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید