لوازم غیر اصلی اپل چه تاثیری در روند کار دیوایس اپل دارد

person نویسنده: بهنام سکاکی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 2771

این روزها لوازم های غیر اصل آیفون با قیمت های متنوعی در بازار موجود است که می توانید به صورت حضوری یا اینترنتی تهیه کنید. در مطالب قبلی تفاوت های موجود میان جنس اصلی یا فیک را برای بعضی از لوازم بررسی کردیم؛ حال بعضی افراد با اطلاع از کیفیت کالای مورد نیاز آن را خریداری می کنند اما نتایج و عواقب آن را نمی دانند. لوازم فیک ضرر های جبران ناپذیری را روی عملکرد آیفون به جای میگذارند. در این قسمت به چند لوازم پرکاربرد مهم که معمولا خریداری می شوند اشاره میکنیم:

اسکرین

مهم ترین تفاوت اسکرین های اورجینال و کپی در نوع طراحی سنسور تاچ می باشد. اپل آن را به عنوان قسمتی از ال سی دی ساخته درحالی که در نوع کپی رو گلس وجود دارد.

کیفیت تصویر پنل های ال سی دی نیز با نوع اصلی تفاوت بسیاری دارد:

  • روشنایی، کنتراست و لرزش ضعیف تر
  • رزولوشن بسیار کمتر
  • نرخ رفرش کمتر

از لحاظ عملکرد، نوع کپی سریع تر باتری آیفون را خالی می کند.

اسکرین های کپی در خواندن اثرانگشت تاچ آیدی خلل ایجاد می کند.

از جمله مشکلات دیگر اسکرین های کپی این است که به عنوان مثال، اگر اپل اصل را به زمین بیندازید، گلس معمولا می شکند اما اگر خود ال سی دی سالم بماند، شما می توانید از آن استفاده کنید. در مورد نوع کپی، تاچ آیفون یا دیجیتایزر ها روی گلس هستند و زمان شکستن از کار می افتند. همچنین احتمال شکستن خود ال سی دی، به خاطر نازک تر و شکننده تر بودن گلس بیشتر است.

آخرین مشکل نیز در مورد به روز کردن iOS است که احتمال این وجود دارد که اسکرین های کپی دیگر کار نکند.

کابل شارژر

کابل های MFi دارای یک تراشه هستند که آیفون شما را از نوسانات ولتاژ محافظت می کند. این کابل ها طوری طراحی شده اند که با آیفون کار کنند. تراشه ی U2 یا تریستار، مقدار توانی را که بورد آیفون شما می تواند دریافت کند تنظیم می کند. مهم ترین ویژگی این شارژر ها تراشه E75 می باشد که مانند این است که ابتدا تمام چیزهای شلوغ پشت در را اسکن می کند، مطمئن می شود که آسیبی که به باتری نمی رساند، سپس به آیفون اجازه می دهد که ولتاژ بگیرد. اما با شارژر فیک ولتاژ های تنظیم نشده به آیفون شما می رسد و آیفون را خراب می کند.

مهم ترین علائم کابل شارژر های فیک یا تقلبی :

  • شارژ نکردن
  • شارژ کردن الکی ( چراغ شارژر روشن است اما درصد باتری بالا نمی رود)
  • ارور های مختلف در آیتونز که قطع یو اس بی را نشان می دهد
  • شارژر نمی تواند باتری "خالی" شده را شارژ کند
  • درصد باتری ناگهانی از یک عدد بالا به یک عدد پایین تنزل می یابد
  • باتری تا یک درصد مشخصی شارژ شده و دیگر بالا نمی رود!
  • باتری تا یک درصد مشخص کم می شود و سپس آیفون خاموش می شود!

در واقع اگر شما یک کابل شارژر ارزان بخرید مثل این است که با آتش بازی می کنید!

باتری

شرکت اپل در مورد باتری های فیک اخطار های زیادی به کاربران خود داده است. این باتری های فاکتور های ایمنی لازم را ندارد و احتمال انفجار آن وجود دارد.

همچنین جدیدا نیز بعضی از کابران آیفون های قدیمی از کند شدن آیفون خود بعد از به روز کردن سیستم عامل خبر داده اند که این ناشی از باتری تعویضی می باشد.

قاب آیفون

شاید کمتر کسی به این لوازم جانبی توجه کند و بیشتر سراغ نوع فیک برود. با اینکه تفاوت آنچنانی در قیمت نوع اصل و فیک وجود ندارد ولی اغلب نوع فیک را استفاده می کنند. مهم ترین دلیل استفاده از قاب محافظت از آیفون در برابر ضربه است. طبق گزارشات موجود قاب اصل آیفون این ویژگی را دارد اما نوع فیک خیر؛ به این نکته توجه کنید که به خاطر چند هزار تومان ممکن است آیفون چند میلیونی خود را از دست بدهید! دلایل دیگر استفاده از قاب به خاطر زیبایی آن است که نوع اصل رنگ بندی با کیفیت تری دارد. از دیگر تفاوت های قاب آیفون اصل با فیک می توان به کم شدن آنتن در نوع های فلزی توجه کرد که امروزه اپل قاب هایی از جنس سیلیکن و چرم روانه بازار کرده و نوع فلزی ندارد.

تفاوت های دیگر نیز شامل سنگین بودن و سایز بندی و فیت شدن به آیفون می باشد.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید