فیس آیدی اپل و در دسرهایش

person نویسنده: محمدرضا هنردان list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 1014

معرفی فیس آیدی در iphone X با استفاده از تکنولوژیTouch ID  شروع شد؛ قابلیت فیس آیدی در واقع یک ابزار بیومتریک فوق العاده پیشرفته برای تشخیص چهره است؛ فقط کافی است به گوشی نگاه کنید تا قفل آن را باز نمایید اما  گاهی اوقات این شناسه چهره به خصوص برای کاربران مبتدی درد سر ساز می شود. 

با ما همراه باشید تا راه حل هایی، برای مشکل عدم شناسایی چهره در آیفون های سری X را ارائه دهیم.

یکی از راهکار ها برای رفع مشکل قابلیت تشخیص چهره به روز رسانی نرم افزار IOS است؛ هنگامی که با مشکلی در اپلیکیشن یا موارد دیگر مواجه شدید یکی از راه های بسیار خوب، بررسی آپدیت های موجود برای ios یا خود آن اپلیکیشن است؛ برای بررسی این مورد کافی است از مسیرSetting> General> SoftWare Update   اقدام نمایید، سپس بررسی کنید که آیا به روز رسانی ای موجود است یا خیر.

یکی از رایج ترین دلایل برای عدم توانایی شناسایی چهره کاربر وجود مشکل در لنز و حسگر دوربین است، بررسی کنید که قاب گوشی شما جلوی دید را نگرفته باشد، ازعلامت روی شیشه دوربین و آلوده شدن آن اطمینان حاصل کنید زیرا این موارد خود مانع از دید می شود و در عملکرد فیس آیدی اختلال ایجاد می نماید؛ اگر از ipad pro های مدل 2018 در حالت افقی استفاده می کنید، احتمالا انگشت دست شما برای دوربین گوشی مانع ایجاد کرده است و از دید جلوگیری کرده در این حالت دستگاه به شما اطلاع می دهد که چنین مشکلی وجود دارد؛ البته گوشی های آیفون، فقط اجازه استفاده از فیس آیدی  درحالت عمومی  را می دهند، بنابراین مطمئن شوید که گوشی را در حالت عمومی نگه داشته اید.

اگر اولین بار است که از فیس آیدی استفاده می کنید، یا اخیرا گوشی آیفون خود را آپدیت کرده اید؛ این امکان وجود دارد که تنظیمات آن به گونه ای که باید نباشد. برای بررسی این مورد از مسیرSetting> Face ID> Pass code اقدام نمایید و سپس بررسی نمایید که آیا این قابلیت فعال است و همه موارد مربوط به آن در استفاده فیس آیدی فعال هستند یا خیر.

از دیگر راهکارها برای رفع مشکلات فیس آیدی، بررسی صورت خود است زیرا در حالی که فیس آیدی بیشتر مشخصات صورت شما را شناسایی می کند، اما در برخی موارد ممکن است در تشخیص چهره شما با مشکل مواجه شود؛ اپل می گوید : برخی از عینک های آفتابی که مانع از عبور اشعه های مادون قرمز هستند باعث اختلال در عملکرد واقعی حسگر می شوند، بنابراین اگر شما در تشخیص چهره با دستگاه خود به مشکل برخورده اید، عینک  یا هرچیز دیگری مانند ماسک که ترکیب صورت شما را تغییر داده است را از صورت خود بردارید.

اگر هیچ یک از راهکار های بالا مناسب شما نبودند راه دیگر ساخت پروفایل اضافی برای فیس آیدی است.، برای انجام این کار روندSetting> Face ID & pass code> Set Up an Alternate Appearance   را دنبال کنید.

حال شما باید سر خود را به آرامی بلند کنید به گونه ای که مستقیما رو به روی آیفون شما قرار بگیرد و صبر کنید تا چهره شما را به صورت کامل اسکن کند، پس از گذراندن این مرحله روی گزینه Continue ضربه بزنید و همین فرآیند را مجددا تکرار نمایید؛ وقتی همه چیز به پایان رسید، روی Done ضربه بزنید و بررسی کنید که حال می توانید قفل دستگاه خود را باز کنید یا نه.

اگر هیچ یک از راه حل های گفته شده کارساز نبود راه حل  نهایی این است که همه فیس آیدی هایی را که از قبل تعریف کرده بودید پاک کنید؛ این کار به شما اجازه می دهد که مجددا یک فیس آیدی جدید تنظیم کنید. 

       

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید