شناسایی پیغام هشدارهای رایج در آیفون و روش های مقابله با آن

person نویسنده: list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 2605

آیفون های اپل در مجموع محصولات بسیار با کیفیت و دقیقی هستند که در طراحی و تولید آن ها از بهترین روش های موجود استفاده می شود.

ولی این موضوع به این معنی نیست که در آیفون های اپل شاهد بروز مشکلات و ارائه پیغام های هشدار نخواهیم بود. آیفون های اپل هم مانند سایر دستگاه های هوشمند در بعضی موارد با مشکلاتی مواجه می شوند و به موجب آن پیغام های هشدار یا اصطلاحا ارورهای (Error) خاصی را ارائه می کنند.

پیغام هشدار شماره ۱: The iPhonecould not be restored. An unknown error occurred (53)

پیغام هشدار شماره ۵۳ در آیفون‌ های اپل و سیستم عامل ios  از سال ۲۰۱۴ تعریف شد. در واقع در نسخه‌ های ios 8,9 شاهد فراگیر شدن این پیغام هشدار بودیم. در این میان بررسی ‌های انجام شده نشان می ‌دهد که مشاهده این پیغام هشدار از ماه فوریه سال ۲۰۱۶ در بین کاربران به مراتب رواج یافت. در برخی از شرایط حتی کاربران آیفون‌ ها و آیپدهای اپل مدعی شدند که این پیغام هشدار منجر به بریک شدن (Break) دستگاه آن‌ ها شده است. اما ارور یا پیغام هشدار ۵۳ مربوط به چیست؟
پیغام هشدار ۵۳ در آیفون ها و آیپدهای اپل زمانی نمایان می ‌شود که سیستم عامل دستگاه قطعه سخت افزاری غیررسمی را در آن بیابد. به عنوان مثال تصور کنید که اسکنر اثر انگشت آیفون خود را تعویض کرده ‌اید. در این شرایط ممکن است پیغام هشدار ۵۳ را بارها و بارها بر روی صفحه نمایش آیفون خود دیده باشید. این پیغام هشدار در خصوص تعویض اسکنر اثر انگشت دستگاه به شدت حساس عمل می‌ کند و سریعا در قبال اسکنرهای غیررسمی عکس ‌العمل نشان می ‌دهد. کمپانی اپل مدعی شده که به منظور بررسی دقت عملکرد اجزای سخت افزاری آیفون‌ هایش شرایطی را ایجاد کرده که به طور دقیق عملکرد قطعات آن را ارزیابی می ‌کند. هدف از این امر عدم بروز مشکل در روند عملکرد آیفون ‌های اپل  پیش از عرضه به بازار بوده است. اما در هر صورت این موضوع در بسیاری از مواقع مشکل ‌سازی بوده و منجر به بروز پیغام هشدار ۵۳ می‌ شود.
اما خوشبختانه اپل با عرضه آی او اس ۹٫۲٫۱ تا حدی این مشکل را برطرف کرد. در آی او اس ۹٫۲٫۱ دستگاه آنبریک (Unbreak) می‌ شود اما امکان استفاده از اسکنر اثر انگشت آن از بین خواهد رفت.

پیغام هشدار شماره ۲: This accessory is not made to work with iPhone

این پیغام بیشتر در شرایطی مشاهده می ‌شود که شما قصد اتصال یک لوازم جانبی قدیمی ‌تر را به آیفونی جدید داشته باشید. این لوازم جانبی می ‌تواند یک کابل، اسپیکر و یا هر چیز دیگری باشد. همچنین این پیغام هشدار در قبال لوازم‌ های جانبی غیررسمی و غیراستاندارد نیز عکس ‌العمل نشان داده و عموما نمایان می ‌شود. هنگامی که این پیغام را مشاهده کردید باید بدانید که آیفون شما با لوازم جانبی مورد نظر سازگاری نداشته و اجازه تعامل با آن را نمی ‌دهد.

اما در برخی از شرایط مشاهده شده که آیفون ‌های اپل بدون اتصال به هیچ لوازم جانبی خاصی به طور اتوماتیک این پیغام هشدار را نمایش می‌ دهند. در این شرایط احتمالا مشکل از وجود گرد و غبار و یا ذرات چسبنده در سوکت ‌ها و بخش‌ های اتصالی آیفون شماست. به عنوان مثال ممکن است گرد و غبار غلیظی در سوکت شارژر آیفون شما انباشته شده باشد و این موضوع سبب شود که دستگاه تصور کند قطعه ‌ای به سوکت آن متصل شده و قابل شناسایی و تایید نیست. به منظور پاک ‌سازی سوکت شارژر یا هر بخش اتصالی دیگری در آیفون خود از یک خلال دندان استفاده کنید. اگر سوکت‌ های اتصال دستگاه را بررسی کرده و مشکلی در آن ‌ها مشاهده نکردید اما همچنان با پیغام هشدار نامبرده شده مواجه شدید با فشردن و نگه داشتن دکمه ‌های Home و Sleep/Wake دستگاه برای مدت زمان ۱۰ ثانیه، آیفون خود را ریستارت نمایید.

پیغام هشدار شمار ۳: The iPhone cannot be synced. An unknown error occurred

این پیغام هشدار عموما در شرایطی رخ می ‌دهد که قصد اتصال آیفون به یک مک ‌بوک را داشته باشیم. ممکن است این پیغام هشدار در سیستم عامل Mac OS X دیده شود و حتی می‌تواند با کدهای خاصی نظیر ۱۳۰۱۹ نمایان گردد. همانطور که از متن این پیغام هشدار مشخص است، این پیغام به شما متذکر می‌شود که آیفون ‌تان امکان سینک شدن یا همگام‌سازی با دستگاه مقصد را ندارد. اما دلیل بروز این مشکل چیست؟
دلیل مواجه شدن با پیغام هشدار مورد نظر بسیار ساده بوده و با سرویس iTunes آیفون‌ تان در ارتباط است. به منظور رفع این مشکل باید سرویس iTunes خود را به روز رسانی کنید. بدین منظور در شرایطی که سرویس iTunes را در مک ‌بوک خود اجرا کرده‌ اید وارد بخش Apple و سپس Software Update شوید و نسبت به آپدیت یا به روز رسانی این سرویس اقدام نمایید. اگر باز هم با مشکل مورد نظر مواجه بودید، سعی کنید که سرویس iTunes را مستقیما از طریق آیفون خود به روز رسانی نمایید. بدین منظور وارد بخش Settings آیفون خود شده و گزینه General را انتخاب کنید. حال با مراجعه به بخش Software Updates نسبت به آپدیت سرویس iTunes خود اقدام نمایید.

پیغام هشدار شماره ۴: iPhone needs to cool down before you can use it

در برخی از شرایط پیغام هشداری در آیفون‌ های اپل نمایان می ‌شود که مربوط به داغ شدن بیش از اندازه دستگاه است. این پیغام‌ هشدار حاوی عبارت iPhone needs to cool down before you can use it و علامت تعجب زرد رنگی خواهد بود. هنگامی که با این پیغام هشدار مواجه می ‌شود، صفحه آیفون شما کاملا سیاه می ‌شود. این پیغام هشدار در واقع از شما می‌ خواهد تا برای مدت زمان کوتاهی از دستگاه استفاده نکنید و اجازه دهید تا بدنه آن خنک شود. بدین صورت از بروز مشکل در قطعات سخت افزاری دستگاه جلوگیری به عمل می‌ آید و در واقع این موضوع منجر به پیشگیری از بروز مشکلات سخت افزاری در دستگاه می‌ شود.

اپل به منظور سنجش میزان داغ شدن آیفون‌ های خود یک سنسور حرارتی را در این سری از محصولاتش تعبیه کرده که تحت هر شرایطی شدت گرمای بدنه دستگاه و اجزای سخت افزاری آن را ارزیابی می ‌کند. به محض اینکه آیفون شما بیش از حد تعریف شده برای این سنسور داغ شود، پیغام هشدار نامبرده شده را مشاهده خواهید کرد و به محض خنک شدن دستگاه مجددا قادر خواهید بود که از آن استفاده کنید.

پیغام هشدار شماره ۵: The iPhone cannot be updated. An unknown error occurred

این پیغام هشدار اغلب در شرایطی ارائه می ‌شود که دستگاه با بدافزار (Firmware) خاصی دست و پنجه نرم کند. عموما اگر در آیفون ‌های اپل نسبت به جیلبریک کردن دستگاه اقدام کرده باشید بیشتر با این نوع پیغام ‌های هشدار مواجه خواهید شد. اگر در شرایطی که آیفون خود را با استفاده از کابل USB با یک مک ‌بوک متصل می ‌کنید، این پیغام هشدار نمایان می‌شود در قدم اول سعی کنید که کابل مورد نظر را تعویض نمایید. در برخی از شرایط ممکن است کابل اتصال شما نامرغوب بوده و منجر به بروز این پیغام هشدار شود. چنانچه با انجام این اقدام مشکل دستگاه برطرف نشد، با استفاده از دکمه‌ های ترکیبی Home و Wake/Sleep دستگاه نسبت به ریستارت کردن آن اقدام نمایید. همچنین فکتوری ریست کردن دستگاه هم می ‌تواند در رفع این مشکل یاری رسان باشد.

پیغام هشدار شماره ۶: ارورها حاوی عبارت ۰xE

در برخی از شرایط هنگامی که آیفون خود را به یک کامپیوتر ویندوزی متصل می‌ کنید، پیغام هشداری نمایان می ‌شود که حاوی عبارت ۰xE است. متن این پیغام هشدار می‌ تواند متفاوت باشد اما تحت هر شرایط عبارت ۰xE را به همراه دارد. یکی از رایج ‌ترین این نوع پیغام‌ های هشدار با متن زیر نمایان می‌شود و مربوط به عدم موفقیت سرویس iTunes در اتصال به دستگاه مقصد است.
iTunes could not connect to this device because an unknown error occurred (0xE8000001)
اما به منظور رفع این مشکل باید چه کرد؟ کمپانی اپل به منظور رفع این مشکل روشی را ارائه کرده که باید مراحل آن را انجام دهید.

پیغام هشدار شماره ۷: گیر کردن آیفون در وضعیت ریکاوری (Recovery Mode)

گیر کردن یا اصطلاحا هنگ کردن آیفون در صفحه ریکاوری مد از نظر فنی یک پیغام هشدار محسوب نمی ‌شود. اما از آنجایی که این موضوع توسط بسیاری از افراد گزارش شده و می‌ تواند امر بسیار آزاردهنده‌ ای باشد، تصمیم گرفتیم که در این پست آن را به عنوان یک پیغام هشدار در نظر گرفته و شرح دهیم. این مشکل بدین صورت اتفاق می‌افتد که دستگاه شما با مراجعه به وضعیت ریکاوری یا ریکاوری مد هنگ می ‌کند. عموما این هنگ کردن در شرایطی رخ می‌ دهد که تصویر یک کابل در حین اتصال به آیکون iTunes نمایش داده شده است.

در این شرایط شما باید به منظور بازیابی یا ریستور کردن آیفون خود از سرویس iTunes یک مک ‌بوک استفاده کنید.

 

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید