شناخت انواع قطعات آیفون

person نویسنده: محمدرضا هنردان list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 4410

گوشی های موبایل آیفون از بهترین کیفیت برخوردار هستند، ضمن اینکه قیمت بالایی نسبت به دیگر گوشی های موبایل در بازار دارند.

 کمپانی اپل با بکارگیری بهترین مهندسین دنیا برای ساخت هر یک از گوشی های موبایل هزینه زیادی صرف می کند و محصولات خود را با جدیدترین و بروزترین تکنولوژی ها با مرغوبترین کیفیت به بازار عرضه می کند.
ظرافتی که در طراحی و کنار هم چیدن اجزای سخت افزاری گوشی های موبایل آیفون بکار رفته، سبب شده تا تعمیرات آن هم به مراتب دشوار بوده و نیازمند شناخت کامل قطعات آیفون باشد. در ادامه به معرفی برخی از قطعات گوشی موبایل آیفون می پردازیم. با ما همراه باشید.

تاچ و ال سی دی آیفون


تاچ و ال‌ سی‌ دی، از مهمترین اجزای اصلی گوشی موبایل و در عین حال آسیب پذیرترین بخش گوشی است. این قطعه جزو اولین قطعات قابل لمس جهت انجام فرمانهای کاربر در موبایل است. هنگامی که تاچ یا همان صفحه را لمس می کنید، طی یک فرایند پردازشی دستورات شما از طریق صفحه نمایش (ال سی دی) و سپس از طریق تاچ که منتقل کننده دستورات شما از ال سی دی به واحد پردازش است، به آی سی آیفون مربوطه منتقل می شود و شما نتیجه دستورات خود را می بینید.
این قطعه در برابر ضربه تا حد خاصی مقاومت از خود نشان می دهد. ولی اگر صفحه نمایش گوشی شما دچار ضربه و آسیب شود، دیگر آیفون شما قابل استفاده نیست. توجه داشته باشید که قیمت تاچ ال سی دی اصلی به دلیل کیفیت بالای آن در مقایسه با قطعه کپی بسیار گرانتر است.


قاب بدنه


قاب بدنه گوشی موبایل یکی از قطعات کوشی آیفون است که از گوشی محافظت می کند. اما امروزه به این دلیل که تمامی کارها از مکالمه و ارسال پیام گرفته تا تراکنشهای بانکی همه توسط گوشی های موبایل انجام می شود، هر لحظه امکان خراش برداشتن، افتادن و آسیب دیدن موبایل وجود دارد. معمولا این اتفاقات آسیب جدی به اجزای داخلی آیفون وارد نمی کنند، به این دلیل که قاب محکم گوشی از آن محفاظت می‌کند. اما به مرور زمان این قاب زیبایی خود را از دست می دهد و بعد از مدتی جلوه قبل را ندارد. اما شما می توانید در صورت تمایل به تعویض اورجینال قاب بدنه گوشی اقدام کنید.


باتری آیفون


امروزه جدیدترین نوع باتریها، باتری های لیتیوم پلیمری هستند که از قدرت و مقاومت بالا و در عین حال وزن بسیار کم برخوردار هستند. علاوه بر این پوشش محکم قاب مانندی آنها را در برگرفته که باعث افزایش امنیت این باتری ها شده اند. این قاب محکم باعث مقاومت بیشتر باتری در برابر سوراخ شدن و فشار شده که در نتیجه خطر آتش گرفتن و انفجار را به حداقل رسانده است.
باتری های لیتیوم پلیمری از قابلیت و توانایی نگهداری شارژ بالایی برخوردار هستند. کمپانی اپل در سطح انبوه از باتری های لیتیوم پلیمری استفاده میکند که این امر باعث شده تا کیفیت محصولات خود را افزایش دهد و محصولات خود را با قیمت بیشتری به فروش می رساند.

فلت شارژ آیفون
فلت شارژ یکی از قطعات گوشی های موبایل آیفون است که از سه بخش فلت، میکروفن و سوکت فلت شارژ آیفون تشکیل شده است. اگر گوشی شما در هنگام شارژ شدن، اتصال به کامپیوتر و یا ضبط صدا دچار مشکل می شود، ممکن است مشکل مربوط به فلت شارژ باشد که باید تعویض گردد.

آی سی شارژ آیفون
یکی از مهمترین قطعات در بردهای موبایل آی سی ها هستند، در این بین آی سی شارژ نیز به عنوان یکی پر اهمیت ترین آی سی های مدارات و بردهای موبایل شناخته شده که وظیفه آن تامین شارژ باطری موبایل است.

آی سی بیس باند آیفون
آی سی بیس باند، یکی از قطعاتی است که در گوشی موبایل آیفون استفاده می شود و در صورت آسیب و خرابی امکان تعمیر و تعویض آن ممکن نیست. زیرا این قطعه دارای سریال منحصر به فرد و خاص هست و کسی نمی توند آن را دیکد کند (سریال آنرا روی آی سی دیگری رایت کند). وظیفه این قطعه پردازش و مدیریت توابع رادیویی می باشد.

آی سی وای فای آیفون
وظیفه این قطعه کنترل سیگنال های وای فای است، ضمن اینکه بخش کار بلوتوث نیز از طریق این آی سی انجام می شود.


آی سی تاچ آیفون
آی سی تاچ آیفون تنظیم کننده مقدار لمس صفحه برای بازخورد عملیاتی است که نتیجه آن لمس می باشد. هنگامی که شما با لمس صفحه نمایش، دستور خاصی را از طریق آی سی تاچ به مدار فرمان ارسال می کنید، بازخورد را دریافت خواهید کرد.

آی سی تغذیه آیفون
آی سی تغذیه یکی از قطعات حیاتی و مهم در گوشی های آیفون است که در برد گوشی موبایل قرار گرفته است و وظیفه اصلی آن تامین و تغذیه ولتاژ در مدار می باشد. آی سی تغذیه ولتاژ و جریان مورد نیاز در مدار برای بخش های مختلف مانند دوربین، باطری و دیگر بخش ها را تامین و تنظیم می کند. این قطعه برای انواع مدلهای گوشی های آیفون متفاوت است.

آی سی صدا آیفون
آی سی صدا در واقع با تبدیل موج های الکتریکی به موج های صدا باعث ایجاد صدای های درخواستی در بردها می شود. وظیفه این قطعه تامین صدا و کنترل آمپلی فایرهای بالا و پایین در گوشی موبایل است. دریافت سیگنال های صدا از CPU و انتقال آن فرضا به اسپیکرها یکی از وظایف این آی سی آیفون می باشد.

آی سی دوربین آیفون
لازم به ذکر است که دوربین در مدارات و بردهای آیفون توسط آی سی مرکزی که همان CPU است، کنترل می شود. در واقع خود دوربین به تنهایی آی سی جدایی نیست بلکه بخشی از برد است که چندین قطعه و آی سی آیفون بر روی آن سوار می باشد.
زمانی که شما به عکس برداری یا فیلم برداری توسط موبایل خود مشغول هستید، این فرآیند توسط آی سی دوربین آیفون توسط مداری که در آن قرار گرفته به پردازشگر اصلی گوشی که همان CPU هست، ارسال شده و با سرعتی بسیار بالا در معرض دید ما قرار می گیرد. در واقع آی سی دوربین آیفون همانند رابطی بین لنز دوربین و پردازنده مرکزی گوشی عمل می کنند که تصاویر و فیلم هایی که در حال ضبط آن هستید را در زمانی کوتاه باز میگرداند تا شما تصویر و فیلمی واضح مشاهده کنید.

اسپیکر مکالمه آیفون


اسپیکر مکالمه یکی دیگر از قطعات گوشی موبایل است. اگر در هنگام استفاده از گوشی آیفون در شرایط رطوبتی و پر گرد و خاک در روند صدای مکالمه یا در زمان پخش موزیک، مشکل و اختلالی به وجود آید، باید این قطعه مورد بررسی قرار گیرد. درصورت مشاهده مشکل، امکان تعویض این قطعه فراهم می باشد.


شیلد محافظ فلت ال سی دی
این قطعه، قلاب یا براکت فلزی است که از کابل های متصل پنل جلویی به برد آیفون محافظت می کند. این شیلد بسیار کارآمد بوده و در مدار آنتن دهی گوشی موبایل نیز نقش مهمی ایفا می کند.

شیلد باتری آیفون
شیلد محافظ باتری آیفون، قلاب یا براکت فلزی است که وظیفه آن حفاظت از کابل باتری متصل به بورد آیفون می باشد و در زمان برخورد به زمین و ... مانع از قطع شدن و خاموش شدن گوشی می شود.

ست توری اسپیکر مکالمه آیفون
این قطعه متشکل از محافظ روی اسپیکر مکالمه، واشر لاستیکی، براکت فلزی و توری است. نقش این قطعه جلوگیری از ورود گرد و غبار و آب به داخل گوشی موبایل آیفون است.

سوزن تعویض سیمکارت آیفون


سوزن تعویض سیمکارت یکی دیگر از قطعات خارجی موبایل می باشد که از طریق آن می توانید سیمکارت خود را جابجا نمایید. توجه داشته باشید که از ابزار دیگری برای اینکار استفاده نکنید چون ممکن است به سوکت سیم کارت شما صدمه وارد شود.

خشاب سیمکارت آیفون
خشاب سیمکارت یکی دیگر از قطعات گوشی موبایل است که برای قرار دادن سیم کارت داخل گوشی موبایل از آن استفاده می شود. توجه داشته باشید که خشاب سیم کارت برای مدل‌های مختلف آیفون متفاوت است.

جهت خرید قطعات اورجینال آیفون کلیک کنید

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید