رونمایی اپل از مک پرو 2019 نسلی متفاوت از محصولات اپل

person نویسنده: محمد رضا هنردان list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 1424

مک پرو 2019 گران­ترین محصول شرکت اپل و با یک طراحی ماژولار و جذاب عرضه می­شود. نسل جدید مک ­پرو، محصولات اپل را به سطح کاملا جدیدی از عملکرد و قابلیت انتقال ارتقا می­دهد.

بیش­تر از 5 سال از معرفی اولین نسخه از مک پرو می­گذرد، از آن زمان تاکنون اپل تغییرات چندانی در ساختار سخت­ افزاری و نرم­ افزاری مک پرو خود نداشته است. اما امسال در WWDC، اپل اقدام به تلاش جدی برای عرضه­ ی یک نسل جدید با عملکرد و طراحی ماژولار منحصر به فرد فوق­ العاده قدرتمند آن کرده است که در ادامه به بررسی آن می­پردازیم.

قیمت و تاریخ عرضه مک پرو

مک­ پرو جدید با قیمت 999/5 دلار ارائه شده است که گران­ترین محصول موجود شرکت اپل تا به امروز می­باشد. این محصول جدید پیکربند­ی های متعددی را دارا می­باشد.

در سال 2018 شرکت اپل جهت خاموش کردن شایعاتی مبنی بر ارائه نسخه جدید مک پرو در سال جاری، طی مصاحبه­ ای با Tech Crunch  اعلام داشته که مک پرو در سال 2018 ارائه نمی­شود بلکه آن را محصول سال 2019 معرفی کرد. مک پرو جدید در پاییز  2019 به بازار عرضه می­شود. اگر چه هنوز روز دقیق آن مشخص نیست.

کامپیوتر جدید اعلام شده، همراه با یک مانیتور خارجی 6k جدید که Pro Display XDR نامیده می­شود (قیمت پایه آن9999/4 دلار  است) و یک Pro Stand (که قیمت آن  999 دلار است)، می­باشد.

طراحی مک­ پرو جدید

نسل جدید مک پرو یک کامپیوتر مسطح شبیه کیس­ های کامپیوتری رومیزی سنتی است. اپل در این نسخه اقدام به طراحی مجدد آن کرده است. نسخه­ های قبلی آن در سال 2013 حاوی یک طراحی استوانه ساده با 2 پنل چیپ و یک فن مرکزی برای خنک­سازی آن  بود. به جای استفاده از طراحی استوانه­ ای ، اپل برای نسل سوم مک پرو از طراحی قبلی یعنی برد (Board) استفاده کرده است که از نظر ظاهری بیشتر شبیه به مک پرو اصلی در کل مجموعه­ های اخیر از کامپیوترهاست.

در نسخه 2019 مک پرو بیشترین تمرکز و هدف اصلی آن ها بر روی عملکرد و ماژولار بودن آن بوده است. این نسخه با هدف کارا بودن برای کاربران حرفه­ ای مانند مهندسان، فیلم سازان و دانشمندان طراحی شده است.

 در طراحی آن از یک دسته آلومینیومی در بالای آن و  قاب فولادی(استیل) ضد زنگ که اجازه دسترسی 360 درجه به هر قطعه و پیکربندی گسترده آن را می دهد، استفاده شده است.

پردازنده و حافظه(Memory)

در قلب این سیستم یک پردازنده جدید اینتل Xeon است که تا 28 هسته و 300 وات توان حرارتی دارد (که بیشترین زمان در مک است). علاوه بر این، Cache های L2 بزرگ و  به اشتراک گذاشته شده L3 و خطوط 64  Express  PCI  پهنای باند وسیعی را در داخل و خارج پردازنده ایجاد می کند. یک هیت سینک گسترده سیستم را خنک نگه می دارد و آنرا قادر می کند تا به طور کامل و بدون هیچ محدودیتی اجرا شود. لوله­ های حرارتی به طور مستقیم هوای گرم را از چیپ ­ها دور نگه می دارند و آن را در امتداد پشته­ های آلومینیومی پراکنده می­کنند تا هنگامی که 3 فن پروانه­ ای، هوا را از سیستم خارج می­کند.

هر آنچه از حافظه (Memory)  می­دانید را فراموش کنید!

یک پردازنده چند هسته ­ای چندکاره  برای ذخیره،  نیاز به حافظه زیادی دارد. 6 کانال فوق ­العاده سریع حافظه ECC و 12 اسلات DIMM فیزیکی که در مک پرو جدید تا 5/1  ترابایت  از حافظه را فراهم می­کند. به این ترتیب طرفداران با پروژه­ های بزرگ، تجزیه و تحلیل مجموعه داده ­های عظیم و یا اجرای چند نرم­افزار حرفه­ای به صورت همزمان، می­توانند کارهایشان را با سرعت بیشتری انجام دهند.

اسلات

مک پرو  برای طرفدارانی طراحی شده که نیاز به قابلیت ­های پهنای باند بالا در سیستمشان را دارند. با 4 اسلات double-wide، 3 اسلات Single-wide و اسلات half-length از پیش پیکربندی شده با کارت اپل I/O که 2 برابر اسلات های مک تاور قبلی است.

مک پرو دارای قدرتمند ترین کارت گرافیک جهان است!

مک پرو  جدید از 2 ماژول Radeon Pro Vega II Duo MPX  پشتیبانی می­کند. این چهار پردازنده گرافیکی به ترتیب 25 ترافلاپس(traflops) و 128 گیگابایت حافظه پهنای باند بالا را تشکیل می دهند.

ماژول MPX با یک کانکتور استاندارد صنعتی PCI Express آغاز می­گردد. سپس، برای اولین بار در یک کارت گرافیک، خطوط PCle اضافی برای ادغام تاندربولت ایجاد شد و توانایی افزایش یافته را فراهم کرد. با حداکثر 500 وات، ماژول MPX دارای قدرت معادل با کل نسل قبلی مک پرو است.

کارت شتاب سخت­ افزاریAfterburner

این کارت با یک FPGA  یا ASIC قابل برنامه ریزی ساخته شده است. با بیش از یک میلیون سلول منطقی، که می­تواند تا 3/6 میلیارد پیکسل در ثانیه را  پردازش کند و قادر است تا سه جریان از 8k ProRes RAW یا 12 جریان  ProRes RAW 4k را اداره کند. این به این معنی است که شما می­توانید هسته­ های خود را آزاد کنید تا جلوه ­های خلاقانه ­تر و پردازش بیشتری داشته باشید. در واقع برای ایجاد فیلم و ویدئوهای حرفه­ای در مک پرو  از Afterburner آن استفاده شده است که به کاربران اجازه دهد به طور مستقیم از دوربین به تایم لاین بروند و در شروع کار با فایل­ های k 4 و حتی  k8 کار کنند.

امنیت در مک پرو

 مک پرو امن ­ترین تاوریی است که تاکنون ساخته شده است. یک enclave coprocessor امن، پایه­ ای برای ذخیره­ سازی رمزگذاری شده و قابلیت­ های بوت امن را فراهم می­کند. بنابراین شما می توانید تمرکز بیشتری بر روی کارتان و نگرانی کمتر در مورد محافظت از کار، کد و بحث امنیتی آن داشته باشید.

چیپ امنیتی T2

داده­ های مک پرو توسط چیپ امنیتی apple T2محافظت می­شود. این پردازنده ­های گسسته را به یک چیپ واحد متصل می­کنند.  

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید