رفع خرابی دکمه Home آیفون

person نویسنده: list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 1 favorite بازدید: 7907

Home from iphone

به طور کلی دلایل زیادی وجود دارد که منجر به اختلال در عملکرد دکمه Home  آیفون های اپل می شوداما این موضوع اغلب در آیفون های قدیمی‌تر اپل مشاهده می شود. در این شرایط میتوانید با مراجعه به تعمیرکاران مجرب یا تماس با ما نسبت به تعمیر سخت افزاری دستگاه اقدام کنید اما تعمیر دکمه Home  یا تعویض آن در آیفون ها دارای هزینه می باشد و این هزینه برای آیفون های قدیمی صرفه اقتصادی ندارد، بنابراین ما به شما پیشنهاد می کنیم با آموزش هایی که در این مورد در بخش آموزش قرار داده شده نسبت به تعویض دکمه Home اقدام کنید و یا اینکه از طریق تنطیمات نسبت به فعال سازی دکمه Home مجازی اقدام کنید.

حال ما دو روش بیان شده را برای شما به طور واضح تر ارائه خواهیم داد:

روش اول :تعمیر فیزیکی دکمه Home  

اگر آیفون شما با آب درتماس بوده و یا به درون آب افتاده دیگر نمیتوانید از گارانتی آن بهره برید اما اگر بطور ناگهانی دکمه Home  شما از کار افتاده باشد، دستگاه را میتوان تحت شرایط گارانتی تعمیر کرد پس سعی می کنیم در مرحله اول با توجه به دارا بودن یا نبودن از شرایط گارانتی بهره ببریم. اما معمولا این اتفاق زمانی می افتد که مدت بسیاری از خرید آیفون گذشته و شامل حال گارانتی نمی شود. همچنین این مشکل بیشتر در آیفون 4 اپل وجود دارد. این آیفون معمولا پس از گذشت یک سال دچار اختلال عملکرد دکمه Home  می شود. با گسترش  این مشکل کمپانی اپل این مشکل را تایید کره و با توجه به گزارش ها، آیفون 5 هم دچار این مشکل می باشد بنابراین سرویسی را در مراکز تعمیر اختصاصی خود ارائه  کرد که به طور رایگان نسبت به تعمیر دکمه Home  این آیفون وارد عمل می شود. حال در ادامه ما روش تعویض دکمه هوم آیفون 5 را برای شما کاربران محترم سایت اپل سرویس ایران بیان می کنیم. در ابتدا نیازمند ست تعمیرات می باشید که در صورت تمایل می توانید از لینک زیر تهیه نمایید.

جهت تهیه ست تعمیرات آیفون کلیک کنید

بدین منظور نیازمند کیت اختصاصی تعمیر آیفون های اپل هستید که در آن قطعات و لوازم مورد نیاز برای دمونتاژ کردن آیفون ها وجود دارد .روش تعویض دکمه Home آیفون 5 را شرح می دهیم.روش تعویض دکمه Home در آیفون 4 اپل به مراتب نسبت به آیفون 5 پیچیده‌تر است.

1- در مرحله اول پیچ های دو طرف سوکت شارژ را با احتیاط  کامل باز کنید.

رفع خرابی دکمه هوم  آیفون

2- در این مرحله با استفاده از برچسب مکنده یا دستگاه iSclack نسبت به جداسازی پنل جلویی اقدام میکنیم.

رفع خرابی دکمه هوم  آیفون

3- در این مرحله با استفاده از یک اسپاجر، بخش مسط آن را درون شکاف ایجاد شده قرار دهید و به آرامی اسپاجر را از صسمت لبه سمت چپ پایین دیوایس شروع و به سمت بالای آیفون حرکت دهید. همچنین این کار را برای سمت راست دیوایس هم اعمال کنید.

رفع خرابی دکمه هوم  آیفون

4- حال که پنل جلویی از طرفین کاملا جدا شده است آن را به آرامی به سمت بالا بکشید.

رفع خرابی دکمه هوم  آیفون

نکته: قسمت بالای پنل با بخش زیرین دیوایس متصل به هم می باشند پس پنل جلویی را به طور کامل جدا نکنید.

5- همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، 3 پیچ وجود دارد، پس آن ها را باز کنید و براکت روی آن را جدا کنید.

رفع خرابی دکمه هوم  آیفون

رفع خرابی دکمه هوم  آیفون

6- با استفاده از اسپاجر، کابل اتصال پنل جلویی با بخش زیرین دستگاه را جدا کنید سپس می توانید صفحه نمایش را جدا کنید.

رفع خرابی دکمه هوم  آیفون

رفع خرابی دکمه هوم  آیفون

7- همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، دو پیچ دو طرف دکمه Home را باز کنید.

رفع خرابی دکمه هوم  آیفون

8- حال می توانید دکمه Home  به آن را به آرامی جدا کرده و با استفاده از قطعات اورجینالی که از سایت اپل سرویس ایران تهیه کرده اید نسبت به تعویض آن اقدام نمایید.

رفع خرابی دکمه هوم  آیفون

9- مراحل تعویض دکمه Home آیفون شما به پایان رسیده و میتوانید با انجام مراحل از انتها به ابتدا نسبت به بستن آیفون خود اقدام نمایید.

روش دوم: ایجاد دکمهHome  مجازی

سیستم عامل آی او اس اپل قابلیتی دارد که در شرایط بروز اختلال در عملکرد دکمه Home آیفون می تواند بسیار موثر عمل کند. برای فعال سازی به مسیر

Settings > General > Accessibility > AssistiveTouch

مراجعه کره و آن را روشن کنید.

رفع خرابی دکمه هوم  آیفون

با روشن کردن این قابلیت پایین سمت راست صفحه نمایش دستگاهتان  یک دکمه Home مجازی نمایان می شود. بنابراین شما بدین صورت دکمه Home  آیفون خود را بطور مجازی بر روی صفحه نمایش دستگاه خود مشاهده خواهید کرد و به راحتی می توان و بدون هیچ هزینه ای از این دکمه استفاده کنید.

دیدگاه‎ها

ایجاد شده در یکشنبه, سپتامبر 20, 2020 نوشته شده توسط عبداله پناهی پیوند دیدگاه
سلام من گوشی رو ریست فکتوری کردم قسمت هلو اومده باید دکمه هوم رو فشار بدم تا از مرحله عبور کنم ولی دکمه هوم من خرابه الان باید چیکار کنم یک سری این کار رو انجام دادم ولی الان یادم نمیاد چی کار کردم ک از این مرحله عبور کردم لطفا کمک کنید

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید