راه اندازی وب سایت در مورد کرونا توسط اپل

person نویسنده: محمدرضا هنردان list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 586

شرکت اپل به تازگی از وب سایت و اپلیکیشن جدید خود که برای آگاه سازی مردم از ابتلا به ویروس کرونا طراحی شده، خبر داد.

 این وب سایت با مشارکت و همکاری سازمان پیشگیری از بیماری‌ها ساخته شده و هدف از تهیه و آپلود این وب سایت این است که مردم از روش های ابتلا به این ویروس مطلع شوند و همچنین از راه‌های مقابله با این ویروس نیز آگاه گردند.
ویروس‌های کرونا، گروه بزرگی از ویروس‌ها هستند که می‌توانند انسان‌ها و حیوانات را آلوده کنند و باعث بروز ناراحتی‌های تنفسی شوند؛ شیوع ویروس کرونای جدید (موسوم به COVID-19) باعث نگرانی افراد زیادی در سراسر جهان شده است.
این برنامه COVID-19 که در واقع نام علمی کرونا است، نام دارد و کاربران از طریق این نرم افزار علاوه بر کسب آگاهی درباره این ویروس، می‌توانند با پاسخ دادن به سوالاتی که این نرم افزار از آن‌ها می‌پرسد، از سلامت خود آگاهی پیدا کنند. این سرویس اپل اطلاعات مفیدی را درباره این بیماری در اختیار کاربران قرار می دهد و مشخص می کند که در چه زمانی باید انجام مراقبت‌های اضطراری را جدی بگیرند و نسبت به آن اقدام نمایند.


ممکن است برخی افراد بعد از پر کردن سؤالات با صفحه‌ای مواجه شوند که به آنان بگوید لازم است تست کرونا بدهند. اما اپل مشخص نمی‌کند که این کار در چه مکان‌هایی وجود دارد. ضمن اینکه کیت‌های تست کرونا در حال حاضر محدود هستند و دولت‌ها اعلام کرده اند که در حال حاضر امکان گرفتن تست از همه‌ مردم فراهم نیست. با این حال کمپانی اپل به تمامی اشخاصی که با تنگی نفس شدید مواجه شده‌اند، پیشنهاد می‌کند که با اورژانس تماس بگیرند.
اپل اعلام نموده که اطلاعات کاربران به عنوان حریم خصوصی نزد آن شرکت محفوظ است و آنها این اطلاعات را با هیچ نهادی به‌اشتراک نمی‌گذارند. کاربران برای استفاده از این برنامه نیازی به استفاده از Apple ID و هیچ اکانت دیگری ندارند. همچنین در این ابزار موقعیت مکانی کاربر نیز ذخیره نمی شود، در نتیجه این اپلیکیشن، آزمایشگاه های نزدیک بر اساس محل سکونت کاربران را نیز پیشنهاد نمی دهد.
اپل تنها شرکتی نیست که با راه‌اندازی ابزاری خاص برای اطلاع از کاربران درمورد کرونا ویروس قدم برداشته است. دستیار صوتی الکسای آمازون نیز توانسته به کاربران آمریکایی برای تشخیص ابتلا به کووید ۱۹ کمک نماید. کمپانی وریلی، که به آن شرکت خواهر گوگل نیز کفته می شود و از زیرمجموعه‌های آلفابت می باشد نیز وب‌سایت و اپلیکیشنی جدید برای ویروس کرونا راه‌اندازی کرده است. همه این شرکتهای مطرح قصد دارند تا از این طریق در اطلاع رسانی به مردم و کمک به مقابله با این ویروس گام مهمی بردارند و بتوانند نقش موثری در شفاف سازی و بالا بردن اطلاعات عمومی کاربران ایفا نمایند.

جهت ورود به وب سایت COVID-19 کلیک کنید

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید