دلایلی که باعث از بین رفتن اطلاعات آیفون می شود به همراه راه های جلوگیری از آن

person نویسنده: list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 2223

با مطالعه این مطلب، دلایلی که باعث از بین رفتن اطلاعات آیفون می شود به همراه راه‌های جلوگیری از آن را بیاموزید.

دلایلی که باعث از بین رفتن اطلاعات آیفون می شود

یکی از مشکل‌ترین مسائلی که ممکن است اتفاق بیفتد، از دست دادن داده‌های گوشی آیفون است، اگر ما به شما بگوییم که همه تصاویر، مخاطبین، یادداشت‌ها و پیام‌های آیفون خود را از دست داده‌اید مطمئنا شما احساس کمبود و غرق شدن دارید، پس باید سعی کنید آن‌ها را ریکاوری کنید تا باعث کاهش این کمبود شود. گاهی اوقات آیفون شما درون آب قرار می گیرد حتی در زمانی با یک تصمیم اشتباه همه اطلاعات مهم خود را حذف می‌کنید پس خیلی از مسائل ممکن است اتفاق بیفتد تا اطلاعات آیفون شما از بین برود و یا غیر قابل دسترس شود.

ما سعی داریم در این مطلب عواملی که باعث از دست دادن اطلاعات شما می شوند را بیان کنیم تا شما راه‌های جلوگیری از آن‌ها را پیدا کنید.

تحقیقات نشان داده‌اند که در از بین رفتن اطلاعات دیوایس، اشتباهات ما درصد بیشتری را نسبت به بلایای طبیعی شامل می شوند.

1- اولین دلیل حذف داده‌های آیفون، حذف داده‌ها به صورت تصادفی، بیشتر از آن حدی که باید حذف شوند می‌باشد. بهترین راه برای جلوگیری از این اتفاق، داشتن نسخه پشتیبان توسط آیتونز در بازه‌های زمانی نزدیک به هم می‌باشد.

داشتن نسخه پشتیبان توسط آیتونز

جهت مطالعه آموزش تهیه نسخه پشتیبان کلیک کنید

2- دومین دلیلی که باعث حذف داده‌های آیفون می‌شوند، فراموشی رمز لاک اسکرین می‌باشد که معمولا شما با تلاش اشتباه بیش از 10 بار برای بازگشایی لاک اسکرین، داده‌های شما حذف می‌شوند. پس برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است رمز لاک اسکرین خود را در جایی امن یادداشت نمایید.

فراموشی رمز لاک اسکرین

3- آسیب فیزیکی سومین دلیلی است که باعث می‌شود داده‌های دیوایس شما از بین برود. آسیب فیزیکی در عرض چند ثانیه اتفاق می‌افتد که برای جلوگیری و کاهش میزان خسارت آن بهتر است که از یک گارد و محافظ برای آن استفاده کنید.

آسیب فیزیکی

برای تهیه گارد و کیف‌های اورجینال کلیک کنید

4- آیفونی که از دست برود یا مورد سرقت قرار گیرد، اطلاعات شما هم از بین می‌رود پس بهترین روش برای جلوگیری از این اتفاق فعال بودن icloud و وجود نسخه پشتیبان در فضای آیکلود می باشد.

icloud

5- پنجمین دلیلی که ممکن است باعث شود اطلاعات آیفون شما از دست برود، ارتقا نسخه ios آن می باشد مخصوصا زمانی که کابل آن به طور اشتباه قطع شود و همچنین قطع برق می‌باشد که باعث حذف ناگهانی تمام اطلاعات شما می شود.

ارتقا نسخه ios

6- تعویض باتری باعث کاهش عملکرد دیوایس می‌شود زیرا بعد از تعویض باتری برای بازگرداندن همان کارایی اولیه باید آیفون خود را بازنشانی کنید به همین دلیل بهتر است قبل از تعویض باتری، یک نسخه پشتیبان از اطلاعات خود داشته باشید.

تعویض باتری

جهت مطالعه نحوه تعویض باتری آیفون توسط خودتان کلیک کنید

7- تنظیم مجدد کارخانه باعث حذف تمامی اطلاعات شما می‌شود پس دقت نمایید که این عمل به صورت اتفاقی رخ ندهد در نتیجه سعی کنید از آیفون خود دربازه های زمانی کوتاه نسخه پشتیبان داشته باشید.

تنظیم مجدد کارخانه

جهت مطالعه آموزش راه اندازی اولیه آیفون کلیک کنید

8- فاجعه‌های طبیعی زمانی رخ می دهند که شما کمتر انتظار دارید. آتش سوزی، سیل و سایر پدیده های غیرمنتظره طبیعی می‌تواند آیفون شما را غیر قابل استفاده کند و باعث شود اطلاعاتی که در آن موجود است از دست بدهید.

فاجعه‌های طبیعی

چگونه از اطلاعات آیفون خود محافظت کنیم؟

همیشه یک نکته را مورد توجه قرار دهید و آن این است که داده‌ها در یک ثانیه می‌توانند از بین بروند و اغلب افراد طوری اطلاعات خود را از دست می‌دهند که اصلا انتظارش را نداشته‌اند.

- یک حساب icloud ایجاد کنید و دستگاه خود را با آن فیکس نمایید. پشتیبان گیری منظم icloud باعث می شود نسبت به اطلاعات خود آسوده خاطر باشید.

- تهیه نسخه پشتیبان از طریق itunes را مرتب در بازه های زمانی کوتاه انجام دهید و سعی کنید آن نسخه را در چند مکان نگهداری نمایید.

- فعال بودن گزینه find my iphone برای ردیابی آن در زمانی که مورد سرقت قرار گرفته است.

find my iphone

- رمز لاک اسکرین تنظیم نمایید اما آن را در مکانی نگهداری نمایید که در زمانی که فراموش کردید به سراغ آن بروید.

- برای حساب icloud خود یک رمز عبور طولانی فعال کنید و آن را در مکانی امن نگهداری کنید تا در زمان نیاز به سراغ نسخه پشتیبان آیفون خود بروید.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید