خداحافظی گوشی های اپل با حسگر اثر انگشت

person نویسنده: list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 1236

از زمانی که گوشی های اپل (آیفون) در سال2007 معرفی شدند، دکمه صفحه اصلی گوشی (هوم) به عنوان نماد شناخته شده است. 

 هر زمانیکه شما از دیوایس آیفون خود استفاده می کنید، فشار دادن آن یک مراسم کوچک است که کمتر از یک ثانیه طول می کشد . این نوعی از ورودی های دیجیتال بود که ورود شما را باز کرد، همانطور که شما به اینترنت تلفن همراه سرگردان شدید اما امروز همانطور که اپل معرفی کرده است، آخرین نسخه از آیفون های جدید، چیزی از دست داده بود : دکمه خانه آیفون(هوم) و حسگر اثر انگشت( تاچ آیدی) .

یک سال پیش زمانی که اپل آیفون ایکس با ویژگی تشخیص چهره را معرفی کرد، آیفون 8 را هم معرفی کرد که دکمه هوم آن تقریبا آشکار بود. اما در سال جاری، برای اولین بار در 11سال، دکمه هوم از جشن ها غایب بود.

فیلschiler با افتخار در رویداد جدید اپل با معرفی آیفون های جدید گفت: "هیچ دکمه خانه ای وجود ندارد" شما به آن نگاه می کنید تا قفل آن باز شود. گوشی شما می داند که چقدر دوستش دارید و چهره شما به گذر واژه شما تبدیل می شود.

برای بعضی ها، این یک خنک کننده سرد به یک ویژگی است که اکثر صاحبان آیفون به مدت طولانی عادت کرده اند و حتی لذت برده اند. در حالی که برخی کاربران آیفون ایکس ترجیح می دهند که مکانیزم باز کردن قفل تاچ آیدی قدیمی تر باشد.

هنگامی که آیفون x منتشر شد، برخی از بررسی های اولیه مورد شکایت کاربران قرار گرفت که باز کردن تلفن های خود با یک اثر انگشت آسان تر است، این شکایت ها کمتر رایج شده است زیرا اپل توانسته ios را تغییر دهد، اما تغییر می تواند سخت باشد و برخی از صاحبان قدیمی آیفون هنوز راه های قدیمی را ترجیح می دهند. اما ابن فقط در مورد باز کردن قفلiphone است، دکمه home به نظر می رسید تنها رابط ممکن است مثلا اگر برنامه شما مسدود شده است؟ دکمه هوم را می توانید فشار دهید.

آیفونX  جابه جایی صفحه نمایش را روی صفحه نمایش داده و دکمه قفل را برای این فرمانها گذاشته است اما 11 سال فشار دادن روی صفحه یک عادت سخت برای شکستن است. همچنین برخی از کاربران نگران مسائل مربوط به حریم خصوصی در استفاده از چهره هستند، برای باز کردن برنامه ها و یا اجازه خرید، به ویژه در زمانی که داده های کاربر آسیب پذیر به سواستفاده می شود. این موضوع حتی از نمایندگان مجلس کنونی نیز خواستار شنیدن چگونگی محافظت از حریم خصوصی مشتریان اپل شد.

در حال حاضر طرفداران صفحه اصلی می توانند هنوز هم آیفون 7یا8 را خریداری کنند. اپل قیمت های ابتدایی این مدل را به ترتیب به 449 دلار و 599 دلار کاهش داده است .

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید