تفاوت و شباهت های آیفون ایکس آر و ایکس اس

person نویسنده: list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 5467

گفته می‌شود اپل آیفون ایکس آر در واقع یک نسخه بزرگ‌تر از آیفون ایکس اس است، اما شباهت‌ها و تفاوتی‌هایی بین آنها وجود دارد. 

صفحه نمایش بزرگ تر
در حالی که این صفحه نمایش به بزرگی نمایشگر ۶,۵ اینچی در آیفون XS Max  نیست، آیفونXR  واقعا صفحه نمایش بزرگتری نسبت به آیفون XS  معمولی دارد.
آیفونXR  دارای یک صفحه نمایش ۶,۱ اینچی ال سی دی است که باید نسبت به صفحه نمایش ۵.۸ اینچی  OLEDدر آیفون XS،محتوای بیشتری به شما نشان دهد.
طول عمر باتری
آیفونX سال پیش می توانست ۱۲ تا ۱۳ ساعت با یک بار شارژ کار کند. 

آیفون XS امسال، ۳۰ دقیقه طولانی تر از آیفون X با یک بار شارژ کار می کند، بنابراین انتظار می رود بین ۱۲/۵ تا ۱۳/۵ ساعت با یک بار شارژ کند.

اما آیفون XR حتی از این هم بهتر است. اپل می گوید آیفون XR ، نود دقیقه طولانی تر از آیفون ۸ پلاس سال گذشته که بهترین طول عمر باتری را در بین تمام آی فون هایی که اپل در سال گذشته عرضه کرد را دارد، کار می کند. این آیفون می توانست ۱۴ تا ۱۵ ساعت با یک بار شارژ کار کند.

این بدان معناست که آیفون XR باید قادر باشد تا با یک بار شارژ ۱۵,۵ تا ۱۶.۵ ساعت کار کند. این دو تا سه ساعت طول عمر بیشتر باتری نسبت به آیفون Xs،تفاوت معناداری است.

وضعیت سیم کارت
هرچند که به عنوان یک ویژگی در آیفون XS معرفی شد، تمام آیفون های جدید، از جمله آیفون XR، ویژگی جدید دو سیم کارت اپل را با خود دارند که به کاربران امکان می دهد که همزمان با یک سیم کارت الکترونیکی یا "eSIM"، یک سیم کارت فیزیکی نانو را در تلفن خود داشته باشند.


داشتن دو سیم کارت در آیفون خود را به شما اجازه خواهد داد تا دو شماره تلفن داشته باشید و به چندین حامل (Carriers) یا شبکه اتصال داشته باشید که برای مسافرت یا برای افرادی که نمی خواهند خود را تنها به یک حامل محدود کنند، ایده آل است.

(چین به جای گوشی هایی که از یک سیم کارت الکترونیکی و یک سیم کارت نانو پشتیبانی می کنند و به کشورهای دیگر داده می شود، نسخه های جداگانه ای از این اپل ها را دریافت می کند که دو سیم کارت فیزیکی را پشتیبانی می کنند).
دوربین جلو

آیفون XR و آیفون XS در جلو دوربین های ۷ مگاپیکسلی را برای استفاده از سیستم دوربین TrueDepth Camera برای شناسه چهره دارند. هر سه گوشی دارای تمام ویژگی های مشابهی هستند که از دوربین جلویی استفاده می کنند، از جمله حالت پرتره با بوکه پیشرفته و کنترل عمق، ضبط ویدیویی ۱۰۸۰p HD و Smart HDR برای عکس ها و Animoji.
قیمت
احتمالا قیمت برای بیشتر مردم از بیشترین اهمیت برخوردار است و آیفون XR از نظر قیمت، آیفون XS را شکست می دهد.

آیفون XR با ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره سازی از قیمت ۷۴۹ دلار شروع می شود، اما می تواند با ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره تا ۸۹۹ دلار بالا رود.

آیفون XS با ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره سازی از قیمت ۹۹۹ دلار شروع می شود، اما قیمت آن برای ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی می تواند بالغ بر۱،۴۴۹ دلار باشد.

قاب آلومینیومی به جای فولاد ضد زنگ، استاندارد IP67 برای محافظت از آب و گرد و غبار به جای استاندارد IP68 در مدل آیفون XS و صفحه نمایش LCD به جای OLED از جمله‌ی این تفاوت‌ها به شمار می‌روند. همچنین خبری از لمس سه بعدی (3D Touch) نیست و به جای آن، اپل سیستم جدید Haptic Touch را ارائه داده که عملکردی مشابه ترک پد بدون دکمه مک بوک پرو دارد.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید