بهترین اپ های آیفون که به طور انحصاری عرضه شده اند

person نویسنده: list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 1429

نرم افزار های بسیار کاربردی و با کیفیت بالا در اپ استور اپل وجود دارد، که با کمی تحقیق می ‌توان بهترین اپلیکیشن های آیفون را که به طور انحصاری عرضه شده اند، انتخاب نمود.

اپ استور در سال 2008 معرفی شد و اولین و تنهاترین فروشگاه دیجیتال بود که کاربران قادر بودند اپ‌ های موبایل خود را از آن دریافت کنند. در طول سالیان، این بازار کاربران زیادی را سمت خود جذب کرد. به لطف محبوبیت بالای آیفون، بسیاری از توسعه‌ دهندگان بطور انحصاری فقط برای سیستم عامل iOS کار می ‌کنند.

در نتیجه، بخاطر ویژگی ‌های سخت ‌افزاری آیفون و آیپد از قبیل لمس سه بعدی و قلم اپل، صدها اپ انحصاری iOS در اپ استور وجود دارد که تجربه‌ ای منحصربفرد را رقم می‌ زنند. 

با این ‌حال و با وجود سعی و تلاش خود اپل در بروز رسانی جدید اپ استور، انتخاب لیستی از بهترین‌ ها از بین چنین اپ‌ های با کیفیت و فوق ‌العاده ‌ای بسیار سخت است؛ به همین دلیل سعی کرده ‌ایم شانس خود را در این زمینه امتحان کنیم.

در این لیست، 8 برنامه کاربردی به علاوه یک بازی وجود دارد که بهترین تجربه از سیستم عامل iOS را برایتان به ارمغان می ‌آورد.

1- Apollo: بهترین روش برای استفاده از ردیت

 

Apollo بهترین اپ کلاینت برای کاربران ردیت است. دو دلیل اصلی وجود دارد که این اپ را قابل توجه می ‌کند. اول، Apollo به شدت قابلیت شخصی ‌سازی دارد و می ‌توانید با انبوهی از تم‌ ها و حرکات انگشت (Gestures) آن را مطابق نیازهایتان تنظیم کنید.

ظاهر ساده و حسی را که منتقل می‌ کند، بسیار یاد آور محیط سیستم عامل iOS است و همین باعث می ‌شود تا این اپ با سایر قسمت ‌های iOS تفاوت زیادی نداشته باشد.

همچنین، قابلیت استفاده هوشمندانه از لمس سه بعدی (در گوشی ‌های آیفون 6s به بعد به جز آیفون SE) که تقریبا در تمام قسمت ‌های رابط کاربری در این اپ وجود دارد، آن را منحصر به iOS می ‌کند.

در مکانی مانند ردیت که دائم در حال جست و خیز بین موضوعات مختلف هستیم، داشتن روشی برای دیدن مقالات بدون ترک ‌کردن صفحه اصلی هوشمندانه است و گاهی باید آرزو کرد که این امکان در نسخه وب ردیت هم وجود داشت.

اپ‌ های زیادی وجود ندارد که مستقیما مانند Apollo از لمس سه بعدی استفاده کنند و این پاداش استفاده مکرر از این اپلیکیشن است.

2- Darkroom: ویرایشگر عکسی برای همه فصول

 

تعداد زیادی اپ ویرایشگر عکس فوق ‌العاده برای iOS وجود دارد (VSCO, Afterlight, Infilter)؛ اما Darkroom همیشه بهترین آن ‌ها بوده است.

قدرت اصلی Darkroom در انعطاف ‌پذیری آن است که آن را به یک ابزار قدرتمند نزدیک به فتوشاپ، در پلتفرم موبایل تبدیل می ‌کند.

ما فقط درباره فیلترها صحبت نمی ‌کنیم، چرا که خودتان نیز می‌ توانید آن‌ ها را ایجاد کنید، بلکه از منحنی ‌ها، تنظیمات جزیی و اصلاح رنگ انتخابی که می‌ تواند برای اشباع یک رنگ خاص استفاده شود، سخن می ‌گوییم.

این اپ برای هرکس که از عکاسی لذت می ‌برد عالی است، زیرا طیف وسیعی از فیلترهای پیش فرض دارد که با یک کلیک، رنگ و بوی جدیدی به شات‌ های شما می ‌دهند.

در ضمن، اگر بخواهید (و بدانید چگونه) عمیق ‌تر شوید و تنظیمات حرفه ‌ای ‌تری به روی عکس ‌های خود انجام دهید، این اپ نیازهایتان را برطرف می‌ کند.

همچنین، اگر به هر صورتی از نتیجه کار راضی نبودید، می ‌توانید تغییرات خود را در تایم لاین این اپ بررسی کرده و هر کدام را که خوشتان نیامد، به حالت اول برگردانید.

3- Focos: استفاده از قابلیت های بی نظیر دوربین گوشی

 

Focos یک اپ منحصر به آیفون است و بطور خاص برای کاربران آیفون 7 پلاس، آیفون 8 پلاس و آیفون ایکس ساخته شده است.

ویژگی مشترکی که این 3 آیفون دارند، لنز دوم در پشت گوشی است که می ‌تواند از محتوای عمیق دوربین استفاده کند و پرتره ‌هایی با پس زمینه Blur بگیرد.

با این‌ حال، اغلب اتفاق می ‌افتد که لبه‌ ها به اندازه ‌ای که می‌ خواهیم اصلاح نشده ‌اند و با اینکه نزدیک به عالی هستند، اما کامل نیستند.

Focos دقیقا تلاش می ‌کند تا این فاصله پر شود. این اپ محتوای عمیق عکس را بازیابی می ‌کند و به شما اجازه می‌دهد تا لبه‌ های آن را هرطور که می ‌خواهید شکل دهید.

دقت کنید، اپ Focos فقط برای فوکوس دوباره و تقویت افکت Blur نیست، بلکه این اپ می‌ تواند از اول نیز قدرت فوکوس دوربین شما را افزایش داده و نتایج چشمگیری را به وجود آورد.

4- Bear: یادداشت‌های هوشمندانه‌تر بردارید

 

Bear یک اپ خاص برای یادداشت ‌برداری است. این اپ نه تنها برای یادداشت برداری، بلکه برای نویسندگی هم مناسب است.

شاید برای یادداشت‌ برداری سریع یا ساخت یک لیست گلوله‌ ای، گوگل کیپ و اپ مخصوص اپل کار راه انداز باشند، اما اگر چیز بیشتری از یک اپ یادداشت ‌برداری و نویسندگی می‌ خواهید، Bear را باز کنید. بطور خلاصه، Bear می ‌تواند بهترین جایگزین برای Evernote باشد.

اولین و مهمترین ویژگی این اپ، پشتیبانی کامل از جیب شماست. به این صورت، شما می ‌توانید یادداشت‌ هایتان را در قالبی ساده با استفاده آسان، سازگار و با حمایت از جمله هر چقدر پول بدی، همان قدر آش می‌خوری بنویسید.

به علاوه، Bear بسیاری ویژگی‌ های دیگر دارد که شما را برای استفاده از آن قانع می ‌کند: پشتیبانی از گذاشتن عکس در بین خطوط، لینک‌ هایی بین یادداشت‌ های جدا از هم اما دارای موضوع به هم پیوسته بدون استفاده از هشتگ، همگام ‌سازی بین چند دستگاه با استفاده از iCloud و حتی چندین تم برای زیباسازی محیط یادداشت ‌برداری شما.

لیست قابلیت‌ های این اپ در همین ‌جا پایان نمی ‌یابد و همراهی با توسعه ‌دهندگان این برنامه در معرفی ویژگی ‌های جدید بسیار سخت است، زیرا همیشه چیزی در آستین خود دارند.

5- Things 3: یک اپلیکیشن مدیریت وظایف روزانه داشته باشید

 

همانند Bear، اپ Things هم به روی بهره‌ وری تمرکز دارد. با این ‌حال، برخلاف Bear، این اپ شما را به انجام یک «کار» تشویق می ‌کند و این ابزار مهمی برای افزایش بهره‌ وری است.

اگر نیاز به نوشتن دارید، Bear را نصب کنید. اما اگر نیاز به کامل‌ کردن هرچیزی، از یک لیست کوچک خرید گرفته تا ملزومات انجام یک پروژه چند جانبه، دارید اپ Things را انتخاب کنید.

Things اپ قدرتمند و پیچیده ‌ای است، اما طولی نمی ‌کشد که ساز و کار آن را بشناسید و در عوض، سازمان ‌دهی و بهره‌ وری بیشتری را هدیه بگیرید.

هر تسکی را انجام دهید، یک دایره کوچک پرتر می ‌شود و پیشرفت کار را نشان می‌ دهد. این فقط یک علامت است و توانسته تعادل خوبی بین آزاردهنده‌ و کاربردی ‌بودن برقرار کند.

این دقیقا مانند همان تسکین ذهنی که هنگام خلاص شدن از نوتیفیکیشن درون اپ دارید عمل می کند.

به علاوه، ویژگی ‌های زیادی برای همه نوع کاربر در Things وجود دارد: ادغام با سیری برای همگام‌ سازی این اپ با یادآورهای مخصوص اپل، لیست ‌های لایه‌ ای (از لیست ‌های ساده تو دو گرفته تا پروژه‌ های بزرگتر و حتی حوزه‌ های کلی برای جدا نگه ‌داشتن، استقلال و سازمان ‌دهی چیزها)، ادغام با تقویم، سیستم هوشمند نشانه‌ گذاری و غیره.

Things یک اپ پیچیده و عمیق است که حس اعتیاد آوری بالایی دارد. هر چه بیشتر از آن استفاده کنید، انگیزه بیشتری برای سازمان دهی زندگی خود پیدا می ‌کنید.

می ‌توانید از این اپ فقط برای لیست های تو دو استفاده کنید، اما خیلی از ویژگی‌ های خوب آن را از دست خواهید داد. از آن گذشته، برای چنین فعالیت ساده ‌ای، اپل اپ ‌های بسیار خوبی را معرفی می ‌کند که می‌ توانند این کار را انجام دهند.

6- WLPPR: گلچینی از زیباترین تصاویر پس ‌زمینه هوایی

 

WLPPR یکی از معدود اپ ‌های پس ‌زمینه ‌ای است که به دست ‌چین بودن تصاویر بیشتر از تعداد آن ‌ها اهمیت می ‌دهد.

این برنامه شامل چند آلبوم است که درون هریک چند عکس وجود دارد. این عکس ‌ها در یک چیز مشترک هستند و آن این است که همه عکس ‌ها از بالا گرفته شده ‌اند یا به اصطلاح هوایی هستند.

یازده بخش مختلف از جمله بشریت (Mankind)، هواپیمای بدون سرنشین (Drones)، آب (Water)، جهان (Universe)، ساده (Simple) و … در این اپ وجود دارد. این بخش ‌ها بهترین تصاویر پس زمینه گلچین ‌شده را در اندازه ‌های مختلف که مناسب صفحه هر نوع آیفونی باشد، ارائه می ‌دهند.

WLPPR هنوز برای آیفون ایکس بروزرسانی نشده است، اما پیش‌ نمایش دارد که چگونگی نمایش تصاویر در بک گراند و صفحه قفل آیفون ایکس را به شما نشان می ‌دهد.

یک نکته مثبت دیگر برای دارندگان آیفون ایکس اینکه تمام تصاویر این اپ بطور چشمگیری مناسب صفحه ‌نمایش OLED جدید این گوشی هستند.

7- Airmail: مدیریت ایمیل به سبک مدیران

 

تعداد زیادی اپ کلاینت ایمیل برای iOS وجود دارد که بعد از آزمایش تک تک آن‌ ها (جیمیل، Outlook، اپ ایمیل مخصوص اپل، Mailbox و …) در نهایت Airmail رسیدیم.

به جز طراحی ساده و هماهنگ با محیط iOS، بهترین ویژگی این اپ، سازگاری با برخی از بهترین قابلیت ‌های iOS است: باخورد لمسی با پشتیبانی از لمس سه بعدی، ویجت ‌های Today/To Do، نوتیفی ‌های غنی پیش ‌نمایش سریع و مفید از اسناد و حتی پشتیبانی از Siri.

تقریبا هرچیزی که از یک اپ ایمیل بخواهید را می ‌توانید در Airmail پیدا کنید. از تنظیماتی برای فعالسازی جستجو در اسپم‌ ها و سطل آشغال ایمیل گرفته تا فیلترهای مختلف، شخصی ‌سازی نحو نمایش، اندازه فونت‌ ها، رنگ ‌های مختلف برای اکانت ‌ها، فعالیت ‌های سفارشی و غیره.

حتی اپ مخصوص مک (با پشتیبانی از تاچ بار) نیز وجود دارد که به زیبایی، مکمل نسخه iOS است اما در نوع خود هم از سرعت، قابل تنظیم ‌بودن، انعطاف و قدرت بسیار خوبی برخوردار است.

8- Timepage: برنامه تقویم همه فن حریف

 

برخلاف دیگر اپ‌ های این مقاله، Timepage بهترین برنامه موجود در گروه خود نیست. بیشتر کاربران iOS در بهترین بودن اپ Fantastical اتفاق نظر دارند و از آن استفاده می ‌کنند.

اما وقتی Timepage را در گوگل پلی پیدا کنید، دانلود کنید، از آن استفاده کنید، دیگر هیچ‌ وقت دست از سرش برنمی ‌دارید. برخلاف دیگر اپ ‌های این لیست، Timepage مانند یک اپ پیش فرض iOS به نظر نمی ‌آید، بلکه محصولی اصیل از شرکت Moleskine است.

در واقع، Moleskine که این اپ را توسعه داده، یک شرکت کاغذ سازی است. یک سبک و ظرافت خاص در کنار رابط کاربری سریع، ساده و کاربرد پذیر که هر آن‌ چه از یک اپ تقویم بخواهید را برایتان به ارمغان آورده است.

حتی اگر شما هفته کاملا خالی داشته باشید، می ‌توانید همین صفحه خالی را مانند تصویر بالا آنچنان شخصی ‌سازی کنید که چیزی از زیبایی کم نداشته باشد.

با این‌ حال، اگر بحث بهره ‌وری هم پیش آید، Timepage هنوزهم می ‌تواند اپ تقویم قدرتمندی باشد.

همچنین سطح بسیار خوبی از شخصی‌ سازی در این اپ وجود دارد و شما بخاطر پشتیبانی از لمس سه بعدی به سادگی می ‌توانید رویداد ایجاد کنید، چندین اکانت را ادغام کنید، RSVPها را مدیریت کنید و حتی نگاهی به آب و هوا هم بیندازید.

Timepage بیشتر شبیه دستور کار عمل می ‌کند، تمرکز بر ستون اصلی یا صفحه Today است و سرنخ‌ های بصری دیگری وجود ندارد. بقیه کارها با کشیدن، اسکرول، تپ و لمس سه بعدی انجام می ‌شود.

با وجود سادگی، ممکن است در ابتدا کار با این اپ پیچیده به نظر برسد، اما تسلط بر رابط کاربری آن بسیار آسان است. در نهایت، بهره ‌وری و عدم خستگی چشم از نتایج استفاده از این اپ است.

9- Life is Strange: بازی کنسولی فوق ‌العاده که وارد دنیای موبایل شده است

 

سرانجام بازی پر افتخار و برنده جایزه Dontond که ابتدا در سال 2015 برای پلتفرم پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و ویندوز 10 منتشر شد، نسخه رسمی خود را برای تلفن همراه عرضه کرد. فعلا این بازی منحصر به iOS است.

این بازی از اول مخصوص موبایل ساخته نشده و معمولا چنین بازی ‌هایی پیشنهاد نمی‌ شوند. با این حال، Life is Strange فقط یک بازی سرگرم‌ کننده نیست، بلکه تجربه تعاملی مبتنی بر داستان است که سبک آرکید بسیار خوبی دارد بطوری که می ‌توان با تمام وجود از آن لذت برد.

اگر پیش از این نتوانسته ‌اید این بازی را انجام دهید، Life is Strange چیزی نیست که بخواهید از دستش بدهید. ساختار گیم پلی این بازی به اندازه کافی ساده طراحی شده است تا مشکلی با کنترلر‌های لمسی نداشته باشید. Life is Strange به زیبایی به روی آیفون و آیپد (رنگ‌ های آن به ویژه در آیفون بسیار زیبا هستند) اجرا می‌ شود.

Life is Strange با مکانیک زمانی دقیق، شما را به مکان‌ های ناشناخته ‌ای می ‌برد که در آن‌ جا داستان عاطفی و زیبایی را به تصویر می ‌کشد.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید