با اپل واچ نوار قلب خود را ثبت کنید

person نویسنده: list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 1270

اپل با تولید apple watch وارد دنیای محصولات پوشیدنی شد! کمپانی اپل توانست با طراحی و تولید این گجت هوشمند، به همگان ثابت کند که علاوه بر طراحی و تولید آیفون، آیپد، مک بوک و... در عرصه محصولات پوشیدنی هوشمند نیز موفق است.

تنوع ظاهری

Apple watch برخلاف سایر محصولات کمپانی اپل که از نظر ظاهری همه شبیه به هم هستند ظاهری متفاوت دارد. بطوری که اپل واچ در سه نسخه apple watch casual، apple watch sport و apple watch editions طراحی و تولید می گردد که نسخه apple watch sport مانند نامش نسخه اسپورت و یا ورزشی apple watch  می باشد که بدنه ای از جنس آلومینیوم دارد و نسخه apple watch casual که همان نسخه اپل واچ معمولی است دارای بدنه فولادی می باشد و در آخر هم apple watch editions نسخه طلایی این محصول می باشد.

طراحی در تنوع اپل واچ فقط مختص صفحه نمایش و یا جنس بدنه این گجت نیست بلکه دستبندهای این محصول هم در تنوع طرح و مدل های گوناگون طراحی و تولید شده است و کاربر می تواند مطابق سلیقه اش مدل مد نظرش را انتخاب نماید.

اپل واچ در دو اندازه 38و 42 میلی متری تولید شده است. علت طراحی و تولیداپل واچ در دو اندازه متفاوت این است که باطراحی هوشمندخود اندازه بیشتر را برای آقایان مدنظرقرارداده است واندازه کمتر رابرای خانم ‌ها مد نظرقرارداده است،به‌گونه ‌ای که ساعت هوشمند اپل واچ مخصوص آقایان با اندازه 42 میلی‌متری عرضه می‌گردد وساعت هوشمنداپل واچ مخصوص خانم‌ هادراندازه  38 میلی‌متری عرضه  می‌گردد. ازاین ‌رو هیچ یک ازکاربران ازنظرظاهری هیچ نوع محدودیتی برای استفاده ازاین ساعت هوشمندبی‌نظیرنخواهند داشت وبه راحتی می‌توانندازآن استفاده کنندولذت ببرند.

قفل نشدن صفحه نمایش اپل واچ در تماس با مچ دست

اپل واچ دارای اسکنر انگشت نمی باشد از این رو می توانید برای آن کد امنیتی در نظر بگیرید. این کار سبب می‌شودامنیت استفاده ازاین دیوایس به ‌طورقابل چشم‌ گیری زیاد شود. مثلا استفاده ازسیستم اپل پی با امنیت بالای صورت می‌گیرد. اماسوالی که دراین زمینه مطرح می شود ایناست که آیاهربارکه قصد داریم صفحه نمایش اپل واچ روشن شود باید رمز عبوری که برای آن تعیین کرده ‌ایدراواردنمایید؟خوشبختانه اپل این مسئله رابه صورت هوشمندی برطرف نموده است به نحوی که ساعت هوشمنداپل واچ پس ازاین که با پوست دست کاربر درتماس قرارمی‌گیردصفحه ‌نمایش آن قفل نمی‌شود وتنها زمانی صفحه ‌نمایش آن  قفل میشود که کاربر آن را بر روی مچ دست خود نبسته باشد. بنابراین زمانی که اپل واچ را بر روی مچ دست خود ببندید و تنها بک بار رمز عبور آن را وارد نمایید.

مقاوم در برابر آب

Apple watch در برابر قطرات باران و عرق کردن دست مقاوم است و فقط در این صورت دچار مشکل نمی شود. ولی باید توجه داشت که اگر در برابر حجم زیاد آب قرار بگیرد دچار اختلال می شود یعنی در زمان شنا کردن و یا حمام کردن قادر به استفاده از آن نخواهید بود زیرا حتما خراب می شود.

گجتی مجزا برای گوش دادن به موسیقی

برعکس بعضی از ساعت های هوشمند اندرویدی که می بایست با فناوری بلوتوث به گوشی اندروید سینک شوند تا کاربر بتواند به موسیقی دلخواهش گوش دهد، اپل واچ به نحوی طراحی شده که در این زمینه به عنوان یک گجت کاملا مجزا عمل می ‌کندبه‌ گونه ‌ای کهدیگر لازم نیست آن رابا گوشی آیفون سینک کنید تابتوانیدبه موزیک ‌های موردعلاقه تان گوش بدهید چرا که اپل واچ دارای یک حافظه ذخیره‌ سازی اختصاصی می ‌باشدکه می توانیدتمامی اهنگ ‌های موردعلاقه تان رادرحافظه آن ذخیره نموه  وبه آن‌ ها گوش دهید. یکی دیگر از بهترین ویژگی ‌های اپل واچ دراین زمینه این است که این گجت به فناوری بلوتوث آنبوردی مجهزمی باشد. فناوری بلوتوث آنبوردی موجب می‌شودکه بتوان این دیوایس رابدون هیچ ‌گونه نیازی به آیفون یادیوایس ‌های دیگری مانند هدفونی که قابلیت بلوتوث داشته باشد وصل نمود. بنابراین کمپانی اپل باطراحی و  تولید چنین ساعت هوشمندی توانستهاست تمامی نیازهای کاربران در زمینه گوش دادن به موزیک رابه خوبی پاسخ دهد.

دوام باتری، 1 روز کامل

هنگام شارژ کردن اپل واچ، یک روز کامل برایتان کار می کند. از این رو اگر هرشب این دیوایس را شارژ کنید تا فرداشب روشن خواهد بود و برای شما کار می‌کند. یکی ازجالب ‌ترین ویژگی ‌های اپل واچ در این زمینه این است که بدون استفاده ازکابل و به صورت مغناطیسی شارژ می‌ شود. ازاین ‌رو نیازی نیست برای شارژ کردن این دیوایس از کابل استفاده کنید و آن را به سیستم وصل کنیدتنهاکافی است آن را از روی مچ دست خود باز کنید و بر روی شارژر آن قرار دهید تا به صورت مغناطیسی شارژ شود.

اپل واچ از قابلیت های کنترلی بسیاری بهره برده است نظیر اپلیکیشن Remote. با استفاده از این اپلیکیشن بی نظیر می‌توان Apple TV راکنترل کرد. علاوه‌ براین می‌توانید بااستفاده ازاپل واچ بدون اینکه نیازباشد دکمه ‌ای را درآیفونتان لمس کنیدبه دوربین گوشی خود دستورعکس ‌برداری بدهید.

از دیگر قابلیت های جالب اپل واچ، قابلیت continuity است. این قابلیت به کاربران این امکان را می دهد یک انجام یک فعالیت یا پروسه را دریکی ازگجت ‌های کمپانی اپل آغاز کنند و ادامه آن را دریک گجت اپلی دیگربه اتمام برسانند. برای مثال می‌توانیددراپل واچ پیامی راتایپ کنید و ادامه آن رادرگوشی خود تایپ کرده و ارسال نماید.

ارائه اطلاعات خاص از طربق ویبره

در طراحی و تولید اپل واچ از یک موتور تپتیک اختصاصی استفاده شده است که این موتور تپتیک اختصاصی دارای الگوهای اختصاصی برای ویبره زدن میباشد. برای مثال بدون اینکه صفحه نمایش ساعت هوشمند اپل واچ روشن شود این ساعت مسیری که باید برای رسیدن به مقصدتان را طی کنید را مشخص کنید و زمانی که به سمت راست و یا چپ مسیر خود را عوض میکنید یا مسیری را دور میزنید، ویبره میزند. جالبتر از همه این است که کاربران میتوانند هر یک از ویبره هایی که این ساعت میزد را با دیگران یا دوستان خود به اشتراک بگذارند

تعامل با سیری

Apple watch طوری طراحی شده است که امکان برقراری ارتباط مستقیم با سیری را دارد از این رو کاربران با استفاده ازاپل واچ می‌توانند به راحتی با دستیار هوشمند اپل ارتباط برقرار کنند. به گونه ای که که کاربران میتوانند با گفتار و دستورات صوتی با اپل واچ خود با سیری تعامل برقرار کنند. قابلیت تعامل اپل واچ با سیری نه تنها برای کاربران معمولی بسیار مفید است بلکه کمک ویژه ای به کاربرانی میکند که دارای ناتوانی های جسمی هستند

برای مثال افرادنابیناکه نمی‌توانند به خوبی باگوشی کارکنند می‌توانندبرای گوش دادن به موسیقی یا تماس با یک فرد، درخواست خود را به اپل واچ خود بگویند تا دستیار هوشمند اپل آن درخواست رابرای فرد اجرا کند.

امکان ثبت نوار قلب کاربر

شرکت اپل، اپل واچ را تاکنون در 4 سری طراحی و به بازار عرضه نموده است که همه قابلیت ها و امکانات اپل واچ که تاکنون به آن ها پرداخته ایم در همه این 4 سری ازساعت ‌های هوشمند کمپانی اپل وجود دارد. اما آخرین سری از اپل واچ که حدود چهار ماه گذشته رونمایی شده است ازسه سری قبل پیشرفته ‌تر است وطبیعتا دارای امکانات و آپشن‌ های بیشتری می‌باشدکه یکی ازمهم‌ ترین آپشن ‌های آن این است که می ‌‌توانید با استفاده از آن نوار قلب خود را ثبت نمایید. همانطور که می ‌دانید هر شخص باید برای گرفتن نوار قلب به صورت حضوری به پزشک مراجعه نماید تا با دستگاه‌ های تخصصی نوارقلب شخص گرفته شود ولی اپل واچ سری 4به‌گونه‌ ای طراحی و تولیدشده است که به راحتی قادربه گرفتن نوار قلب کاربر وثبت آن می ‌باشد. جالب است بدانید که این اتفاق برای اولین بار است که در دنیا می افتد به گونه ای که کمپانی اپل ساعت هوشمندی طراحی و تولید کرده است که بدون مراجعه به پزشک می توان با استفاده از آن نوار قلب گرفت. نکته حائز اهمیتی که لازم است در مورد این ساعت هوشمند بدانید این است که این ساعت هوشمند از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا موفق به دریافت تاییدیه شده است. 

اما سوالی که دراین زمینه ایجاد می‌شود این است که ساعت هوشمند اپل واچ چگونه ضربان قلب کاربر را ثبت می‌کند؟اپل واچ برای اینکه بتواند نوار ضربان قلب راثبت کند از یک سری سیگنال‌ های الکتریکی که پس از هر بار ضربان قلب برروی پوست ظاهرمی‌شونداستفاده می‌کند. اما چطور باید نوارضربان قلب راتوسط این گجت ثبت کرد؟پروسه ثبت نوار قلب بااستفاده ازاین گجت به این شکل می ‌باشدکه کاربر باید به مدت 30 ثانیه انگشت خود را بر روی محلی که مخصوص گرفتن نوار قلب می باشد نگه دارد تا اپل واچ سری 4 بتواند نوار قلب کاربر را ثبت نموده و درنهایت در قالب یک فایل PDF به کاربر تحویل دهد. بنابراین پس از اینکه نوار قلب خود را در قالب فایل  PDF از اپل واچ خود تحویل گرفتید می توانید آن را به یک پزشک نشان دهید تا از سلامت کامل خود مطمئن شوید.

درعین حال که این قابلیت شگفت انگیز است و می تواند جان انسان‌ های بسیاری را نجات دهد اما در حال حاضر تنها برای مردمی که در ایالات متحده زندگی می کنند فعال است و مردم کشورهای دیگر نمی توانند از این قابلیت استفاده کنند اما انتظار میرود کمپانی اپل این قابلیت اپل واچ سری 4 را گسترش دهد تا مردم کشورهای دیگر نیز بتوانند از آن استفاده کنند و از سلامتی شان مطمئن شوند.

نکته جالب این است که حتی اگر کاربر از این گزینه برای گرفتن نوار قلب خوداستفاده نکند درصورتی که سلامت قلبی او درخطرباشداپل واچ درقالب یک اطلاعیه و یانوتیفیکیشن به او 

اطلاع می ‌دهدکه سلامت قلبی ‌اش درخطراست وباید سریعا به یک پزشک مراجعه نماید. برای مثال در صورتی که اپل واچ متوجه شودکه تعداد ضربان قلب کاربرازیک حد معمول و یا نرمال کمتر است، به او اطلاع خواهد داد. 

تشخیص لیز خوردن یا سقوط

اگر کاربر در مسیری قرار داشته باشد که امکان لیز خوردن و یا سقوط آن وجود داشته باشدا پل واچ سری 4 به کاربر اطلاع خواهد دادکه درخطراست. اماسوال مهمی که دراین زمینه مطرح می ‌شود این است که اپل واچ سری 4 چگونه تشخیص می ‌‍‌دهدکه کاربر درحال لیز خوردن و یادرحال سقوط ازمسیری می ‌باشد؟درطراحی و تولید ساعت هوشمنداپل ازحسگرهایی شامل: ژیروسکوپ و شتاب ‌سنج استفاده شده است که درواقع این حسگرها موجب می‌ شوندکه اپل واچ متوجه شود امکان لیز خوردن و یاسقوط ‌کردن کاربر وجود دارد ودرنهایت به کاربراطلاع خواهد دادکه درخطر است.

در آخر لازم بذکر است که اپل واچ سری 4 امکان ثبت ضربان قلب کاربران را نیز دارد نه ‌تنها برای تمامی کاربران کاملا مفید است ودرکنار این قابلیت دارای قابلیت‌ های متعددی می ‌باشد که دراین مقاله به آن‌ ها اشاره کردیم بلکه بیشتر برای افرادی که بیماری‌ فیبریلاسیون دهلیزی دارند و یا افرادی که سابقه خانوادگی در بیماری‌ های قلبی دارند، افرادی که دارای تپش قلب هستند و همچنین افرادی که درقفسه سینه خوداحساس درد دارند بسیارمناسب است.

 

 

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید