ایجاد نقص امنیتی در آخرین نسخه iOS

person نویسنده: مصطفی شاکرنیا list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 2019


اپل در iOS 12.4 که در ماه گذشته منتشر شد، توانست تعدادی از ایرادات امنیتی را برطرف کند و همچنین پشتیبانی از Apple Card (در ایالات متحده) امکان پذیر شد اما با انجام این کار به طور اتفاقی یک ایراد امنیتی که اپل توانسته بود قبلا در iOS 12.3 آن را بر طرف کند، دوباره به وجود آمد. این ابراد امنیتی توسط تیم شکار اشکال گوگل کشف شد. این نوع آسیب پذیریِ عمومی و غیرقابل مشاهده، در iOS بسیار نادر است.

قابلیت هایی که جیلبریک به کاربران آیفون میدهد باعث شده این روش غیرقانونی بسیار محبوب باشد و هکر ها در تمام دنیا برای مخفی نگه داشتن آن دست به هرکاری می زنند. آخرین بار در سال 2015 بود که iOS در معرض آسیب پذیری جیلبریک قرار گرفت و این آسیب پذیری بیشتر از هفت روز دوام نداشت.

جواد مالک، یک مشاور آگاه امنیتی در KnowBe4 گفت:« اینگونه اشتباهات ممکن است برای هر شرکتی رخ دهد حتی اپل؛ پس باید دانست که هیچ شرکتی از اشتباه کردن مصون نیست، به خصوص وقتی اپل از پیشرفته ترین و پیچیده ترین برنامه ها استفاده میکند. کاربران می توانند در این شرایط با تایید اعتبار برنامه هایی که دانلود می کنند، هوشیار باشند تا از خود محافظت کنند. هکر ها احتمالا سعی خواهند کرد که کاربران را برای دانلود نسخه های مخرب اپلیکیشن ها فریب دهند تا از این آسیب پذیری سوء استفاده کنند.»

در ادامه جواد مالک به کاربرانی که قصد داشتند محدودیت های امنیتی اپل را با جیلبریک کردن آیفون های خود رد کنند توصیه کرد که شاید استفاده از این روش وسوسه برانگیز باشد اما باید دانست با اینکار آیفون شما در هر زمان در معرض تهاجم هکر ها قرار دارد و با شرایط پیش آمده این احتمال چندین برابر شده است پس بهتر است اینکار انجام نشود.

انتظار می رود که شرکت اپل مشکل را دوباره در iOS 12.4.1 برطرف کند که احتمالا این نسخه در چند روز آینده منتشر خواهد شد.

 

سپاس از همراهی شما...

 

 

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید