اپل و سرمایه گذاری بیش از 500 میلیون دلاری روی سرویس آرکید

person نویسنده: list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 1602

طبق گزارش هایی که اعلام شده است، کمپانی اپل به منظور موفقیت سرویس گیمینگ اپل ‌آرکید بیش از ۵۰۰ میلیون دلار روی آن سرمایه ‌گذاری نموده است.

بنابر گفته ‌های بعضی از رسانه‌ ها، کمپانی اپل تصمیم دارد مبلغ بالای، ۵۰۰ میلیون دلار روی سرویس اشتراک بازی اختصاصی  یعنی اپل ‌آرکید، سرمایه‌ گذاری نماید. گمانه زنی ‌ها حاکی از آن است که اپل ‌آرکید هنگام آغازبه‌ کارِ رسمی، بیش از ۱۰۰ بازی متنوع خواهد داشت.

فایننشیال ‌تایمز جدیدا به‌ نقل از برخی منابع مؤثق، اعلام کرده اپل برای  تولید و توسعه‌ ی هریک از بازی ‌های ذکر شده، برای حصول اطمینان از موفقیتشان مبلغی بالغ بر میلیون‌ ها دلار هزینه نموده. این موضوع منجر به صرف هزینه‌ ای بالاتر از نیم میلیارد دلار شده است.

براساس همین گزارش، اپل قصد دارد توسعه ‌دهندگان را ترغیب کند بازی ‌هایشان را به ‌صورت انحصار زمانی ازطریق سرویس آرکید منتشر کنند؛ یعنی کوپرتینویی‌ ها حاضرند به توسعه ‌دهندگان مبلغ مشخصی پرداخت کنند تا درقبال آن، بازی‌ ها در چند ماه اول عرضه، تنها ازطریق سرویس اپل ‌آرکید دردسترس باشد و بعد از آن، به‌ صورت گسترده در سایر فروشگاه‌ ها منتشر شوند. 

گفته می‌ شود این استراتژی بعد از راه‌ اندازی سرویس آرکید همچنان ادامه ‌دار خواهد بود و اپل برنامه‌ های ویژه‌ ای برای آن در سر دارد. درواقع، فایننشیال ‌تایمز مدعی است اپل می‌ خواهد بیشتر بازی ‌های جدید و مهم ابتدا به‌ صورت انحصاری ازطریق سرویس آرکید عرضه شوند. 

 

اپل سرویس آرکید را در رویداد ویژه‌ ی ۵فروردین‌ رونمایی کرد. اپل ‌آرکید سرویس بازی با پرداخت حق اشتراک برای تجربه ‌ی بازی ‌هایی است که ازطریق اپ ‌استور نصب می‌ شوند. وقتی این سرویس بزرگ دردسترس کاربران  iOSو macOS قرار گیرد، آنان خواهند توانست با پرداخت هزینه‌ای مشخص به‌صورت ماهانه به مجموعه‌ ای شامل بازی‌ های برتر دسترسی پیدا کنند. در بین توسعه ‌دهندگان این بازی‌ ها، هم نام‌ های بزرگ و شناخته ‌شده‌ ای دیده می ‌شوند و هم استودیوهای مستقل.

برندهای مشهوری همچون کارتون نتورک (CartoonNetwork)، دیزنی (Disney)، کونامی (Konami) و سگا (Sega) جزو شرکت ‌هایی هستند که بازی‌ هایشان ازطریق سرویس آرکید منتشر خواهد شد. درضمن در بین این توسعه ‌دهندگان، اسامی دیگری هم به‌ چشم می‌ خورد که شاید برای شما آشنا نباشند؛ اما سابقه‌ ی درخشانی در حوزه‌ ی توسعه ‌ی بازی موبایلی دارند و در گذشته، به موفقیت‌ های مهمی دست پیدا کرده ‌اند؛ مثلا Annapurna.

البته با درنظرگرفتن هزینه‌ های پیشین اپل برای دیگر سرویس‌ ها، انتشار گزارش مربوط ‌به سرمایه‌ گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری این شرکت روی سرویس آرکید چندان هم تعجب ‌برانگیز نبود. برخی رسانه‌ ها مدتی پیش، از سرمایه ‌گذاری یک ‌میلیارد دلاری اپل روی تولید محتوای اختصاصی برای سرویس موردانتظار تی‌ وی پلاس خبر داده بودند. 

تحلیلگران مؤسسه‌ ی HSBC پیش ‌بینی کرده اند اپل قادر خواهد بود تا سال ۲۰۲۰، از طریق سرویس Apple Arcade درآمدی معادل ۳۷۰ میلیون دلاری بدست آورد. طبق انتظارات، این میزان در سال ۲۰۲۲ به ۲.۷ میلیارد دلار و در سال ۲۰۲۴ به ۴.۵ میلیارد دلار خواهد رسید. اپل انتظار دارد سرویس آرکید بتواند تا سال ۲۰۲۴، ۲۹ میلیون نفر مشترک جذب کند؛ مشترکانی که به ‌صورت ماهانه مبلغ ۱۲.۹۹ دلار پرداخت خواهند کرد. 

HSBC مدعی است آرکید ظرفیت بیشتری درقیاس ‌با تی ‌وی پلاس (Apple TV+) برای درآمد زایی دارد. این مؤسسه می‌‌ گوید سرویس اپل تی ‌وی پلاس می ‌تواند تا سال ۲۰۲۲، درآمدی معادل ۲.۶ میلیارد دلار و تا سال ۲۰۲۴، درآمدی معادل ۴.۱ میلیارد دلار را برای کوپرتینویی ‌ها به ‌ارمغان بیاورد. علاوه براین، سرویس خبری اپل نیوز پلاس(News Apple +) احتمالا خواهد توانست تا سال‌ های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۴، به ‌ترتیب درآمد ۱.۷ و ۲.۷ میلیارد دلاری برای اپل در پی داشته باشد. 

اپل تاکنون، هزینه‌ ی استفاده از سرویس ‌های آرکید وTV پلاس را اعلام نکرده است. گفتنی است این دو سرویس در پاییز امسال به ‌صورت رسمی آغازبه ‌کار خواهند کرد.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید