اپل در کلاس درس!

person نویسنده: list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 1 favorite بازدید: 1191

زمانی که ماه شهریور فرا می رسد، دانشجویان و دانش آموزان کم کم خودشان را برای مدرسه و دانشگاه آماده می کنند. در این بخش می خواهیم به مناسبت فرا رسیدن سال جدید تحصیلی، به کاربرد های محصولات اپل در مسائل تحصیلی اشاره کنیم.

شاید در ابتدا بگویید آیفون در کلاس با همدیگر جور نمی شوند اما بیشتر به این قضیه فکر کنید! تکنولوژِی همانطور که در زندگی روزمره خود را نشان داده در کلاس درس هم حضور پیدا کرده است.

امروزه مهم ترین دلیلی که محصولات اپل نسبت به دستگاه های اندروید و ویندوز، بیشتر در آموزش تحصیلی استفاده می شود، برنامه های توانمندیست که اپل روانه بازار کرده و دانشگاه ها و مدرسه ها، راه های درخشانی را به منظور کار با تکنولوژی در جهت تحصیل پیدا می کنند.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ابتدا به کاربرد های آیپد و برنامه های موجود و همچنین قوانین مربوط به آن در مدرسه می پردازیم؛ چرا امروزه استفاده از آی پد در مدارس رواج یافته است؟

1. کنترل دانش آموزان

معلمان امیداورند که با دسترسی به تکنولوژی، دانش آموزان را بیشتر در مدارس کنترل کنند. همچنین کسب تجربه ی استفاده از تکنولوژِی در مدارس برای آینده ی دانش آموزان ضروری است.

2. استفاده به جای کتاب ها و رونوشتن کنفرانس ها

به عنوان مثال، در دبیرستان جاستین سینا در کالیفرنیا، هر دانش آموز یک آی پد با شارژر، هدفون، راهنما و کاور دریافت می کند. اگرچه دانش آموزان مسئول خرید برنامه ها هستند، اما یک سری از واحد های خاص تخفیف به همراه دارند. هدف بلند مدت از این برنامه، جایگزین شدن آی پد ها به جای کتاب و دفتر است که خیال دانش آموزان را از حمل کوله های سنگین راحت کند. با این وجود دانشجویان و دانش آموزان می گویند بیشتر به خاطر برنامه ی "Notability" خوشحال هستند که قابلیت ضبط صدای استاد و تبدیل آن به نوشت را دارد.

3. جبران کمبود معلم در مناطق روستایی

مدیران مدرسه ای در یک منطقه ی روستایی در سوئد، وجود آیپد را به عنوان راهی برای اطمینان دادن به بچه ها به داشتن معلمانی با کیفیت بالا در نظر گرفته اند. کوچکترین مدرسه در این منطقه فقط هفت دانش آموز دارد و اگر این روش فراگیر شود، می تواند به مدلی برای جوامع دیگر روستایی تبدیل شود.

4. بهبود مهارت ریاضی

به 900 دانش آموز در یک مدرسه آیپد تحویل داده شد و بعد از مدتی اساتید ریاضی به وضوح پیشرفت در زمینه ریاضی را در دانش آموزان دیده اند.

5. کمک به دانش آموزان استثنایی

با اطمینان بیشتر برنامه های آی پد توسط کمک های مالی تامین شده است. به عنوان مثال، کمک های مالی به یک مدرسه باعث خرید 20 دستگاه آی پد برای دانش آموزان با معلولیت های خاص شده است.

6. سازماندهی مدل هایی برای گسترش آی پد

ابتکار یک بودجه ی 4.5 بیلیون دلاری توسط ترکیه برای 15 میلیون تبلتی که قراراست در اختیار هر دانش آموزان قرار بگیرد باعث شده تا شرکت اپل این ایده ی سنگین را که در دو حوضه ی آموزش و تجارت است سازماندهی کند.

7. بیشتر شدن فعالیت کلاسی

دانش آموزان با استفاده از تکنولوژی آیفون یا آی پد به عنوان "کلیکر" می توانند در فعالیت های کلاسی برپایه پرسش و پاسخ شرکت کنند.

8. برنامه ریزی لازم برای انجام تکالیف درسی

شما چه دانش آموز چه دانشجو باشید، تکالیف متعددی برای انجام دارید که همیشه امکان فراموش شدن وجود دارد. اپ iHomework به شما کمک میکند تا کارها، قرارهای کاری روزانه، ماهانه یا سالانه را طبقه بندی کرده و حتی مکان ها رو نقشه مشخص کند. همچنین می توانید اطلاعات خود را یکپارچه کرده و آن هایی که مربوط به تکالیف خود است لینک بزنید تا دیگر داخل کاغذ ها و کتاب ها دنبال اطلاعات مربوطه نگردید.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

برنامه های مهم در این راستا:

1. Dropbox برای آیفون و آیپد

اولین برنامه ای هر دانش آموز باید نصب کند؛ چرا که بیشتر برنامه های پایین با این برنامه در ارتباط هستند. امروزه دانشجویان تعداد زیادی فایل و مقاله دارند که نه تنها باید به این فایل ها مرتب شده باشند بلکه باید از هر دستگاه قابل دسترسی باشد. یک اکانت رایگان دراپ باکس ،2 گیگابایت حافظه دارد که برای هر دانشجو کفایت می کند.

2. iStudiez Pro برای آیفون و آیپد

یک برنامه ی عالی برای برنامه ریزی کلاس ها، انجام ملاقات ها و تکالیف درسی است. نکته ی مهم در مورد این برنامه، هشداریست که آیفون شما جهت یادآوری کلاس ها و دیگر چیزها اعلام می کند.

3. Khan Academy برای آیپد

یکی از بهترین برنامه های تحصیلی در اینترنت؛ با دارا بودن این برنامه در آیپد، شما می توانید به بیش از 2700 ویدیو اعم از مهد کودک، علم پیشرفته، انسانی و تاریخی دسترسی پیدا کنید. شما حتی قادر به دانلود ویدیو هستید و بعد از آن میتوانید به صورت آفلاین آن ها را تماشا کنید.

 

دیدگاه‎ها

ایجاد شده در چهارشنبه, سپتامبر 12, 2018 نوشته شده توسط امیر پیوند دیدگاه
بسیار عالی ممنون

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید