انتشار ios 12

person نویسنده: list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 2024

 لحظاتی پیشios 12 برای کاربران منتشر شد

اپل روی اینکه آي او اس سریع‌تر شود بسیار تمرکز دارد حتی هنگام نصب روی آیفون یا آیپد. کریگ فدریقی گفته است که هنگام تست این سیستم عامل جدید روی آیفون ۶ پلاس اپلیکیشن‌ها تا ۴۰ درصد سریع‌تر اجرا شده‌اند، کیبورد سیستم ۵۰ درصد سریع‌تر شده و اپلیکیشن دوربین هم ۷۰ درصد سریع‌تر باز می‌شود.

Screen Time



اپل قصد داردد کاربران توازنی را بین استفاده از اپلیکیشن‌ها و زندگی واقعی‌شان ایجاد کنند. امکان Screen Time در آی او اس ۱۲ میزان زمان سپری شده شما روی دستگاه و اپلیکیشن‌ها را بررسی می‌کند ( گیم‌، شبکه‌های اجتماعی و … ) و گزارش هفتگی رفتاری شما را ارایه می‌دهد.

همانند اندروید، شما می‌توانید در سیستم عامل جدید اپل هم محدودیت زمانی روی استفاده از اپلیکیشن‌ها بگذارید. اگر از میزان مجاز بگذرید سیستم عامل به شما هشدار می‌دهد. البته شما می‌توانید میزان زمان تعیین شده را تغییر دهید اما اپل این امکان را به خصوص برای پدر ومادرها بسیار جذاب دانسته چون از طریق آن می‌توانند میزان استفاده فرزندانشان را از اپلیکیشن‌ها مشاهده و مدیریت کنند.  

نوتیفیکیشن گروهی 



یکی از بزرگترین ضعف های اپل مدل نوتیفیکیشن آن بود که حالا در آی او اس ۱۲ با نوتیفیکیشن گروهی رفع شده است. به این ترتیب  مثلا به جای اینکه نوتیفیکیشن‌ها به شکل تاریخی زیر هم قرار گیرد  مجموعه توتیفیکیشن‌های مرتبط یک اپلیکیشن یا یک شخصی که به شما پیام داده در یک دسته بندی قرار می‌گیرند. 


انیموجی‌های جدید و تشخیص زبان

آنچنانکه اتنظار می‌رفت اپل انیموجی‌های جدیدی را به آی او اس ۱۲ اضافه کرده است. نخستین بار اپل در آیفون ۱۰ انیموجی‌ را معرفی کرد و از طریق آن حرکات چهره و چشم شما قابل شناسایی بود اما حالا زبان هم به این ها اضافه شده ضمن اینکه چندین انیموجی جدید روح، کوالا، ببر و  ترایناسور رکس به قبلی ها اضافه شده است. 

Mimoji



اما یکی از بهترین امکانات آی او اس Mimoji  یا ساختن یک ایموجی یا آواتار با استفاده از چهره شماست. میموجی البته امکانی است که پیش از این سامسونگ هنگام معرفی گلکسی اس ۹ هم به ما نشان داد اما به نظر می‌رسد اپل روی آن خیلی کار کرده است. با استفاده از این امکان شما یک کارکتر شبیه به خودتان درست می‌کنید که حتی جزییات آن را می‌توانید تعیین کنید مثل رنگ پوست یا مو و مدل آن و سپس میتوانید آن را در چت برای دوستانتان بفرستید.

 فیس‌تایم گروهی

چت فیس‌تایم در آی اواس ۱۲ به جای گفت و گوی دو نفره حالا به گفت و گوی سه ، چهار ، ۱۰ تا ۳۲ نفره تبدیل شده است. فیس‌تایم گروهی هم روی آی او اس هم مک اواس پشتیبانی می‌شود. وقتی یکی از کاربران در ویدیوی گروهی شروع به صحبت می‌کند تصویر او بزرگتر در صفحه دیده می‌شود. اگر از مدل گفت و گوی تصویری عادی خسته شدید هم می‌توانید از انیموجی یا میموجی به جای تصویر خودتان استفاده کنید. 
در این نسخه از سیستم عامل آی او اس ۱۲ ، اپلیکیشن تماس تصویری  FaceTime از انیموجی های معروف اپل پشتیبانی خواهد کرد. بنابراین هنگام برقراری تماس های تصویری کاربران می توانند از چهره های مجازی انیموجی ها استفاده کنند. در آی او اس 12 بخش جستجوی آیفون را با دستیار هوشمند سیری یکپارچه تر خواهد شد. بهبود بخش Do Not Disturb،طراحی دوباره اپلیکیشن سهام Stocks و اضافه شدن حالت چند نفره به بازی های واقعیت افزوده از دیگر تغییرات iOS 12 هستند.

عکس

اپلیکیشن عکاسی هم تغییراتی در آی او اس ۱۲ داشته از جمله اینکه جست و جوی پیشنهادی به کاربر ارایه می‌دهد همچنین فیلترهای پیشنهادی برای تغییرات روی عکس را به شما پیشنهاد می‌دهد. به جز این دوستانی که عکسی را در یک میهمانی با شما به اشتراک بگذارند شما این امکان را می‌یابید که همه عکسهای او از همان میهمانی را بلافاصله به او ارسال کنید. 

ARKIT2
اپل تلاش می‌کند که تمام گفت و گوها پیرامون واقعیت مجازی روی موبایل را به سمت خودش برگرداند و فریم ورک تولید اپلیکیشن ARKIT 2  تلاشی در این جهت است که در مراسم دیشب معرفی شد.

هم اكنون ميتوانيد از مسير زير اقدام به بروزرسانی كنيد :

Settings > General > Software Update

 

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید